AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg har en unge som alltid har elsket mat. Hun har vært stort sett altetende og spist godt til alle måltider. Men for noen uker siden forandret det seg. Hun er syk ganske ofte, men matlysten har pleid å komme raskt tilbake. Nå spiser hun nesten ikke lenger. Det hun f.eks har fått i seg i dag er en flaske melk, 1/4 porsjon grøt, i underkant av 0,5 dl smoothie, en salamiskive og et par druer. Og litt eplejuice. Jeg tibyr henne masse forskjellig for å prøve å få i henne noe, men hun virker rett og slett ikke interessert. Ellers virker hun å være i godt humør og er høyt og lavt.Er det noen her som har opplevd det samme og kan berolige meg med at det her er helt normalt, og at det går seg til igjen? Anonymkode: af8cc...8a9
Lillemini Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Så lenge hun drikker og er frisk og rask og ikke virker slapp, så er det helt ufarlig og normalt. Vår er nå 2,5, og hver gang hun er syk er matlysten på bunn en ukes tid etterpå. Slik har hun alltid vært. Hun drikker uansett, og allmenntilstanden er god, hun er bare rett og slett ikke sulten. Helsesøster sa det ikke var noe å bekymre seg for da vi spurte henne for et års tid siden. I tillegg kan det med spising gå litt i rykk og napp. Nå er vi inne i en periode der frokost ikke er populært. Hun spiser kanskje en bit av skiven, og en liten bit frukt, men energinivået er like høyt som vanlig. Men: om du er veldig bekymret, så skader det ikke å ringe fastlegen eller helsesøster. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå