Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Del Skrevet 30. september 2004 drikker dere mye kaffe på dagene? selv prøver jeg å skjære ned, siden det er vel ikke så sunt, men når jeg blir trøtt på jobben - ofte etter lunsj som nå, da må jeg bare ha en kopp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 30. september 2004 #2 Del Skrevet 30. september 2004 Veeeldig lite kaffedrikking....rett og slett fordi jeg bare drikker sånne kaffedrikker, og de må jeg lage hjemme, og jeg kan ikke drikke kaffe på ettermiddagen for da får jeg ikke sove på kvelden, og på dagtid er jeg ikke hjemme og får laget....så, nei....sjeeelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marina75 Skrevet 30. september 2004 #3 Del Skrevet 30. september 2004 Drikker ganske mye kaffe - 3-4 store kopper. Får jeg ikke det i løpet av en dag er det jammen ikke mye liv i meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dru Skrevet 30. september 2004 #4 Del Skrevet 30. september 2004 Det går i perioder hos meg. Men jeg drikker gjerne opp til to kopper enten frokost eller lunsj. Og ellers tar jeg gjerne en kopp når det passer seg sånn. Selv om det fort kan bli mange kopper på en dag. Men jeg blir ikke så veldig våken av det, jeg drikker det for smaken. Jeg ser ikke på det som usunt. Det kunne vært verre. Jeg kunne ha drukket latte eller cappucino istedenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 30. september 2004 #5 Del Skrevet 30. september 2004 Minst 3 krus svart kaffe fra klokka 7 til klokka 11. Det er et must, men etter lunsj blir det sjelden noe mer. Tar som regel en kopp på kvelden også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. september 2004 #6 Del Skrevet 30. september 2004 Vanligvis bare en kopp kaffe rundt 12.00 tida. Går vi en tur på kaffe eller på besøk, så blir det en ekstra kopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 30. september 2004 #7 Del Skrevet 30. september 2004 Minst 3 krus svart kaffe fra klokka 7 til klokka 11. Det er et must' date=' men etter lunsj blir det sjelden noe mer. Tar som regel en kopp på kvelden også.[/quote'] er på de tre koppene jeg oxo ! strekker meg til 12 jeg da har gått over til grønn te på kvelden , men kommer det besøk går det often en kopp eller fler...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Jeg drikker ikke så mye kaffe. Kjæresten/samboeren min er veldig glad i det, og drikker vel rundt 3 kopper om dagen. Jeg er vel egentlig ikke så veeeeldig glad i det. Drikker kanskje 4 kopper i uka. Ellers holder jeg meg til grønn te. Jeg er helt avhengig. Det er kjempegodt, slukker tørsten og er på det viset oppkvikkende og er veldig sunt (blant annet er det bra for forbrenningen og inneholder masse antioksidanter som er bra for bl.a. huden og immunforsvaret). Det kan jo opplyses at kaffe er øker indirekte frigjøringen av fett fra fettcellene. Dette, samt det faktum at koffein som alle vet er oppkvikkende er, gjør at det er bra å drikke en halvtimes tid før trening. Kaffe har minst negativ virkning dersom man drikker den en time etter lunsj. Drikker du kaffe ellers er det jo viktig at man kompanserer med en god del vann, siden kaffen er dehydrerende og dermed kan være ha sløvende ettereffekt. Hilsen theamor . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
villkatt Skrevet 30. september 2004 #9 Del Skrevet 30. september 2004 Ah! Takk for rådene theamor! Det med trening har jeg aldri hørt før! Jeg drikker ikke så mye kaffe, bare når jeg går på kaffebar, og er på kaffebesøk og sånt.. Og av og til på formiddag/mårningen hvis det lukter orndtlig godt og fristende fra andres kaffekrus.. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. oktober 2004 #10 Del Skrevet 1. oktober 2004 Det kan jo opplyses at kaffe er øker indirekte frigjøringen av fett fra fettcellene. Dette, samt det faktum at koffein som alle vet er oppkvikkende er, gjør at det er bra å drikke en halvtimes tid før trening. Kaffe har minst negativ virkning dersom man drikker den en time etter lunsj. Drikker du kaffe ellers er det jo viktig at man kompanserer med en god del vann, siden kaffen er dehydrerende og dermed kan være ha sløvende ettereffekt. Hilsen theamor . Det visste jeg ikke takk for tipset! Nå drikker jeg faktisk mest kaffe ca en time etter lunsj, for det er da jeg bruker å bli trøtt, eventuelt en formiddagskaffe dersom "alle andre" tar en, litt påvirkningsbar der Men ellers skal jeg begynne med grønn te!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glaciera Skrevet 1. oktober 2004 #11 Del Skrevet 1. oktober 2004 Drikker vel 3-4 krus svart kaffe om dagen. Halvparten mellom 6 og 9, og halvparten etter middag. UTen kaffe funker jeg bare ikke. Kaffe gir god helse, spør du meg!Dessverre for meg er jeg kresen på kaffen også, og sliter hvis jeg er uten termosen eller en skikkelig kaffebar Og siden jeg kutter "unødvendige" kalorier drikker jeg ytterst sjelden kaffedrikker med melk - som er mer akseptabel i "budsjettutgave" enn svart kaffe er. Ja, nå har jeg vel mer enn avslørt meg som en liten snobb :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 1. oktober 2004 #12 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg er glad i kaffe, jo svartere og sterkere jo bedre, og favoritten er dobbel espresso. Men jeg begrenser meg, og drikker et stort krus pr. dag. Jeg har presskanne og kaffe på kontoret, så jeg får i det minste skikkelig kaffe. Livet er for kort for dårlig kaffe (fra kantina) :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #13 Del Skrevet 4. oktober 2004 I dag har jeg begynt et nytt og bedre liv også angående kaffe og sitter her med en kopp grønn te, det var jo faktisk kjempegodt! Flink da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. oktober 2004 #14 Del Skrevet 4. oktober 2004 Du er heldig hvis du synes at grønn te smaker godt Jeg prøver febrilsk å like det i mine ikke-drikke-kaffe-perioder, men holder stort sett ut i to dager. Synes grønn te smaker gress :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #15 Del Skrevet 4. oktober 2004 Jo jeg har også vært borti noen med gress-smak, men denne smakte faktisk litt mint! Fra Lipton, heter Tchaé, den må du prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. oktober 2004 #16 Del Skrevet 4. oktober 2004 Fra Lipton, heter Tchaé, den må du prøve! Det er den jeg synes smaker minst ille også. Men god kommer jeg nok aldri til å synes den er, espressoman som jeg er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #17 Del Skrevet 4. oktober 2004 Prøv Twinings Green Tea Earl Grey eller Lemon. Kjempe god! Husk at det er lov med sukketter!!! Hilsen theamor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2004 #18 Del Skrevet 4. oktober 2004 tok en kopp til nå til "ettermiddagskaffen" og oppdaget at det var tchaé orient jeg hadde, det fantes også en lemon, den skal jeg prøve i morra, men foreløpig likte jeg denne veldig godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 4. oktober 2004 #19 Del Skrevet 4. oktober 2004 Åh, jeg lever og ånder for kaffe ! Tror jeg drikker mellom 0 - 5 kopper om dagen, alt ettersom. Jeg MÅ ikke ha kaffe hver dag, men det blir til at jeg tar i allefall en kopp+ om dagen. Jeg er lite kresen og liker til og med pulverkaffe (Nescafe), synes faktisk den er svært god til å være "juksekaffe" Espresso lager vi hjemme, og varierer med en latte i ny og ne, gjerne med smak. Stort sett så tar jeg kaffen "bar",- dvs. svart. P.S : om kvelden prøver jeg å holde meg til urtete/grønn te. Nå bruker jeg en økologisk sak, kj.pt på Meny, Yogi-te med ingefær. Den smaker ikke så godt, men du verden å velgjørende den er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Philosophia Skrevet 4. oktober 2004 #20 Del Skrevet 4. oktober 2004 Drikker ikke kaffe, men masse te! Har nettop begynt med grønn te. Synes grønn pose-te er pyton, men de man får i løs vekt er gode! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå