Gå til innhold

Posetiv El-test 5 dager etter El. Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere, 
Jeg har vært gravid to ganger. Begge gangene slo el-testen ut positivt, dvs. to streker på baksiden av clear blue digital. 6-7 dager etter EL. Jeg hadde også tidlige symptomer på graviditet. I dag var det to sterke streker, men det er kun 5 dager siden EL/9 dager før ikm. Hva er det som slår ut på EL- testen, noen som vet? (eggløsning har jeg hatt). 

Håper på svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du at du har hatt el?:)

Anonymkode: 640b9...7e6

Skrevet

Fikk positiv el-test for 9 dager siden:-) Jeg har veldig regelmessige sykluser. Kroppen min reagerer veldig med smerter når jeg har eggløsning, så det er heller ikke til å ta feil av:) Derfor lurer jeg på disse to sterke strekene som dukker opp på baksiden av den digitale testen. Det er sikkert LH den måler. Men trodde LH-stigning skjedde før eggløsning, ikke etter. Poenget er det at, det digitale displayet viser negativt for eggløsning, men på baksiden, kommer det to sterke streker, på lik linje som en graviditetstest. Jeg kan absolutt være gravid, men det er nok alt for tidlig, kun fem dager etter EL at det som vises.

Skrevet

El-tester slår ut på hcg, så du kan være gravid. Det kan også være at kroppen prøvde på eggløsning og ikke fikk det til, slik at den nå prøver på nytt, og el-testen slår ut igjen. At man har el-smerter er ingen garanti for el siden man kan ha smerter før, under eller etter el, og det er vanskelig å si akkurat hvilken fase smertene dine er knyttet til. En tredje forklaring er at testen er positiv av annen årsak. El-tester er nemlig relativt upålitelige, feks trodde jeg at jeg var gravid en gang pga positive el-testet like før jeg ventet mensen, men mensen kom allikevel når den skulle og jeg var ikke gravid :vetikke:

Kjøp en g-test, el-tester er ikke egnet til annet enn å forvirre.

Anonymkode: 83525...d1c

Skrevet

Takk for svar! Den er negativ i det digitale displayet, men positiv på baksiden, der to streker vises. Men tviler på at hcg dukker opp så tidlig. Enig med deg, forvirrende å skulle bruke denne testen til å påvise graviditet:) Jeg avventer, og tester nærmere ikm:-) 

Anonymkode: b2c2c...cae

Skrevet

Svaret mitt kom opp fra anonym bruker. Men det er TS som svarer. 

-Takk for svar! Den er negativ i det digitale displayet, men positiv på baksiden, der to streker vises. Men tviler på at hcg dukker opp så tidlig. Enig med deg, forvirrende å skulle bruke denne testen til å påvise graviditet:) Jeg avventer, og tester nærmere ikm:-) 

Skrevet

Det er alltid to streker der.

Skrevet

TS her.

Takk, Silfen. 

Skrevet

Den er jo ikke positiv når den er negativ i displayet. Lh-hormonet svinger gjennom hele syklusen med en sterk topp ved eggløsning. Det vil si at noen dager er det to tydelige streker på en el-test, andre dager nesten ikke en teststrek å skimte. De fleste har en økning i lh hormon like før mensen også, men ikke sterk nok til to like sterke streker på testen. 

En el-test kan slå ut på graviditet, da skal testen ha to like sterke streker og oftest skjer ikke dete før etter ikm på en el-test. Så du har nok heller ikke hatt positiv el-test 9 dop fe andre gangene, men bare en natyrlig svingning i hcg som gir to streker natuelig. 

Anonymkode: 9fc8a...ddc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...