Gå til innhold

Slørhalen dør jo aldri :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 år siden kjøpte jeg 2 slørhaler og nytt akvarium. La oss si de heter Bø og Mø. Bø døde etter ca 1 år. Slørhaler trives best sammen med andre slørhaler, så da kjøpte jeg 2 nye. Disse døde etter enda kortere tid. Ca et halvt år etter kjøpte jeg ny slørhale og 2 sånne "støvsugerfisker". Disse døde også etter relativt kort tid. 

I tillegg vokser Mø  raskt. Har måtte skaffe over dobbelt så stort akvarium. (som den nå egentlig har vokst ut av...)  Begynner å mistenke at det er Mø som tar knekken på alle de andre fiskene (har sett at den har svømt etter dem). Eller så er det noe galt med miljøet i vannet, og Mø er ekstremt hardfør. 

Men slørhaler skal ikke 4-doble seg i størrelse på 3 år? Den er blitt stor nok til å sluke mesteparten av de små fiskene de selger i dyrebutikken. Samtidig vil jeg jo gi den skikkelig stell når jeg først har tatt ansvar for den.. 

Anonymkode: f21bc...67f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktigste først: hvilken fisk har du egentlig? Vil tippe på gullfisk men hva vet jeg :P Du kan se bilder av forskjellige varianter av gullfisk og lese om dem her. Hvis din fisk ikke ligner disse så legg gjerne ut et bilde av den :) 

Nå det er sagt så over til punkt to: Fisker vokser. Noen mye andre lite. Det er dessverre slik i dag at de fleste dyrebutikker kun er ute etter å selge mest mulig og dermed kan de lite om de fiskene de faktisk selger og kan heller ikke informere kjøpere om dem. Hvis det er gullfisk du har så er det vært å merke seg at de kan bli ganske så store. En fisk jeg har (ikke gullfisk) har jeg aldri sett større eksemplarer av i butikker enn ca 4 cm. Disse har jeg nå hatt noen år og de er nå ca 15 cm 

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er gullfisk du mener, så jo... De vokser. Jeg kjøpte en nett liten slørhale og den ble diger. Minnet om en golfball til slutt ( ble 4-5år ).Hadde også andre typer gullfisker som ble veldig store.

Mener å ha hørt at de vokser seg store hvis de har god plass.

Anonymkode: 02ae1...097

Skrevet

Gullfisker kan bli veldig store om de har et godt miljø og god plass, så det virker som om du tar godt vare på fisken din i hvert fall. :) Det er kjempebra, blir trist når jeg ser folk ha gullfisker i små boller.

Anonymkode: be3b9...d38

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...