Gå til innhold

Mensenhodepine

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hvorfor får jeg hodepine hver gang jeg får mensen? Og hvorfor er den så himla sta? Jeg våkner som oftest med hodepine samme dag, eller dagen før/etter, som mensen kommer, og den blir værende der hele dagen, og ofte neste dag også. I varighet minner den nesten om migrene, men den gir ikke den pulserende smerten på ene siden av hodet som migrene gir. Smertene sitter mer i enden av skallen (nakke/hode feste) og strekker seg frem til øynene. Men smertestillende hjelper lite eller ingenting. Stort sett bare døyver det litt av smerten, men tar den ikke helt bort. Det er så sinnsykt irriterendes å bli satt ut en hel arbeidsdag hver måned.

Noen som vet hvorfor noen får hodepine ved mensen, og har noen kanskje noen gode råd for å unngå å få dem eller å ta knekken på smertene når de kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille-meg

Hei!

Jeg vet ikke akkurat hva som skyldes hodepinen, men var selv plaget av dette tidligere. (Den var skikkelig intens og ingen tabletter hjalp) Jeg gikk til kinesiolog, og fant ut at det var p-pillene som var skylden. Egentlig ganske logisk, siden det tydeligvis er en hormonelt betinget hodepine. Jeg slutta med pillen, og gikk over til p-ringen, og idag har jeg nesten ingen hodepine i forbindelse med mensen. Det gikk forøvrig et par mnd etter at jeg slutta med pillen før den slapp taket.

Men det kan sikkert være en fordel å få dette bekrefta av en kyndig person, for det er jo ikke sikkert det er samme grunn til at du har hodepine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

oi, kjenner til den hodepinen ja! Har det ofte slik selv at jeg får en intens hodepine samme dag eller dagen før mensen. Og ingenting hjelper heller!

Min erfaring er at det ikke har noen forbindelse med p-piller. Faktisk har jeg den oftere nå og mer intens når jeg ikke bruker pillen:( Men jeg har merket at jeg oftere får denne hodepinen hvis jeg stresser mye rundt tiden jeg skal ha mensen.

Skal følge med denne tråden i tilfelle noen har noen gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...