Gå til innhold

Når man koker drops...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så synes jeg at massen blir hard leeeenge før jeg i det hele tatt kan tenke på å ta på den. Jeg har lyst til å forme litt morsomme litt morsomme drops, men pr nå så klarer jeg så vidt å få dem klippet. De blir så harde at saksa klarer ikke å ta den (og det er sånn stor husholdningssaks jeg har. 

Oppskriften jeg bruker er

50 ml vann
225 gr sukker
75gr glukose

Varmes opp til 160 grader. 

Så står jeg der å knar da, knar og knar og knar, men så blir massen for hard til å knaes med, så da må jeg liksom ta i den, men herregud jeg brenner jo fingrene mine! 
Dropsene blir jo gode (jeg klipper litt på måfå på klumpen) så det er ikke det, men skal det blir SÅ varmt og fremdeles hardt?

Har jeg for lite eller mye av noe? Hva gjør f.eks glukosen i dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta i massen med veldigraske tak så du ikke tar i den så lenge om gangn. Du må også prøve å øke smeteterskelen din.

Skrevet

Sånn mtp på yrket jeg jobber i, hvor jeg jobber mye med varme, i tillegg til at jeg baker mye og lager mat, tviler jeg på at det er noe galt med smerteterskelen min. Det ryker fra massene, selv om den er hard og samboeren min klarer heller ikke ta i den.

Så er det noen andre, som kanskje har en bedre dag enn vedkommende ovenfor, som kan tenke seg til hvorfor det skjer? Jeg er nøye på temp og at jeg ikke måler i bunnen. Er det kanskje for varmt, for lite glukose? eller andre faktorer som spiller inn? Bruker også olje mens jeg knar for at den skal slippe matten og redskapene. 

Skrevet

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...