Gå til innhold

Hvordan få katten til å sutte på noe annet enn meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig fått en kattunge på 10 uker, ( jeg veit det er for tidlig, men de ville ikke ha henne noe lenger). Hun er veldig glad i å sutte på øret mitt, og gjør dette opptil flere ganger daglig. Jeg begynner å bli veldig sår, så prøver å gi henne noe annet å sutte på, men det vil hun ikke. Jeg skjønner at hun har behov for å sutte siden hun ble tatt fra mammaen sin for tidlig. Er det noen som har noen tips for å få henne til å sutte på en klut eller noe annet i stedet for på meg? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nylig fått en kattunge på 10 uker, ( jeg veit det er for tidlig, men de ville ikke ha henne noe lenger). Hun er veldig glad i å sutte på øret mitt, og gjør dette opptil flere ganger daglig. Jeg begynner å bli veldig sår, så prøver å gi henne noe annet å sutte på, men det vil hun ikke. Jeg skjønner at hun har behov for å sutte siden hun ble tatt fra mammaen sin for tidlig. Er det noen som har noen tips for å få henne til å sutte på en klut eller noe annet i stedet for på meg? 

gir du katten morsmelkertstatning da? med tåteflaske?

Anonymkode: e5eaf...85f

Skrevet

gir du katten morsmelkertstatning da? med tåteflaske?

Anonymkode: e5eaf...85f

Det er egentlig ikke nødvendig når de er blitt så store, de slutter gjerne å die rundt 10 uker uansett. Man kan selvfølgelig prøve, men jeg fikk den ene katten min da hun var 10 uker, og hun var ikke interessert i det.

Jeg hadde en katt som var voldsom til å sutte på meg da han var liten, jeg ende opp med å finne en t-skjorte som jeg hadde brukt (sånn at den luktet av meg) og hver gang katten begynte å sutte på meg la jeg ham bort på t-skjorten i stedet. Det tok litt tid, men etter hvert begynte han å sutte på den i stedet.

Anonymkode: c6298...18b

Skrevet

Hun får vanlig kattemelk innimellom, men ikke i flaske ;) hmm, kjøpte en sutteklut i stad, så får prøve å få til samme lukt som meg på den, og legge den over øret mitt når hun prøver seg, kanskje det går :) 

Skrevet

Det er egentlig ikke nødvendig når de er blitt så store, de slutter gjerne å die rundt 10 uker uansett. Man kan selvfølgelig prøve, men jeg fikk den ene katten min da hun var 10 uker, og hun var ikke interessert i det.

Jeg hadde en katt som var voldsom til å sutte på meg da han var liten, jeg ende opp med å finne en t-skjorte som jeg hadde brukt (sånn at den luktet av meg) og hver gang katten begynte å sutte på meg la jeg ham bort på t-skjorten i stedet. Det tok litt tid, men etter hvert begynte han å sutte på den i stedet.

Nja, kattungene dier så lenge de får lov. Noe som av naturlige årsaker blir slutt når de blir adoptert bort ved 12 uker. Sutting kommer ofte på grunn av for brå avvenning til diing. 

Skrevet

Nja, kattungene dier så lenge de får lov. Noe som av naturlige årsaker blir slutt når de blir adoptert bort ved 12 uker. Sutting kommer ofte på grunn av for brå avvenning til diing. 

Vet om mange som har hatt kattunger som sier at rundt 10-11 uker har kattemor begynt å dytte ungene unna når de prøver å die. Tolker det som at kattemelk og erstatning ikke er nødvendig.
Den katten jeg hadde som suttet så veldig mye var 14 uker før han ble tatt fra mor og hadde slutter å die da jeg fikk ham, men han fortsatte med suttingen til han var over ett år. Spurte veterinæren om det og han sa at noen katter bare gjør det, at det ikke nødvendigvis var fordi de plutselig ble tatt fra mor osv.

Skrevet (endret)

Vet om mange som har hatt kattunger som sier at rundt 10-11 uker har kattemor begynt å dytte ungene unna når de prøver å die. Tolker det som at kattemelk og erstatning ikke er nødvendig.Den katten jeg hadde som suttet så veldig mye var 14 uker før han ble tatt fra mor og hadde slutter å die da jeg fikk ham, men han fortsatte med suttingen til han var over ett år. Spurte veterinæren om det og han sa at noen katter bare gjør det, at det ikke nødvendigvis var fordi de plutselig ble tatt fra mor osv.

Det var derfor jeg skrev at de dier så lenge de får lov til det og at det ofte kommer av at diingen sluttet brått. Du har helt rett i at de ikke trenger hverken kattemelk eller erstatning når de er så "gamle". 

Endret av Brimi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...