martiis Skrevet 13. november 2015 #1 Skrevet 13. november 2015 Jeg driver med en skoleoppgave der jeg skal finne litt om hvordan de forskjellige kjønnene i satanismen er, har søkt overalt men finner ingenting.. Er det noen som kan hjelpe meg?
KRSby Skrevet 13. november 2015 #2 Skrevet 13. november 2015 Skjønner ikke helt spørsmålet. Kan du omformulere?
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 20. november 2015 #3 Skrevet 20. november 2015 (endret) Synes det er litt rart du ikke har funnet noe. Det er mye informasjon om dette gjennom internett. Endret 20. november 2015 av Sunflower-Delight
Cashbah Skrevet 20. november 2015 #4 Skrevet 20. november 2015 Synes det er litt rart du ikke har funnet noe. Det er mye informasjon om dette gjennom internett.Informasjon er en ting. Forskning er det vel TS leter etter.
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 20. november 2015 #5 Skrevet 20. november 2015 Informasjon er en ting. Forskning er det vel TS leter etter.Nå er vel informasjon og forskning mye av det samme? Eller hvordan ser du på det?
Cashbah Skrevet 20. november 2015 #6 Skrevet 20. november 2015 Nå er vel informasjon og forskning mye av det samme? Eller hvordan ser du på det? "Informasjon" kan hvem som helst finne på, spesielt misvisende satanistiske sider. Skal en skrive en seriøs oppgave må en ha seriøse kilder som er bygget på solid forskning.
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 20. november 2015 #7 Skrevet 20. november 2015 "Informasjon" kan hvem som helst finne på, spesielt misvisende satanistiske sider. Skal en skrive en seriøs oppgave må en ha seriøse kilder som er bygget på solid forskning.Ok.
Jolene Skrevet 20. november 2015 #8 Skrevet 20. november 2015 Jesper Aagaard Petersen (2009). "Introduction: Embracing Satan". Contemporary Religious Satanism: A Critical Anthology. Ashgate Publishing.Gilmore, Peter H. (2007). The Satanic Scriptures. Scapegoat Publishing.Harvey, Graham (2009). "Satanism: Performing Alterity and Othering". In Jesper Aagaard Petersen. Contemporary Religious Satanism: A Critical Anthology. Ashgate Publishing. Per Faxneld: Post-Satanism, Left Hand Paths, and Beyond in Per Faxneld & Jesper Petersen (eds) The Devil's Party: Satanism in Modernity, Oxford University Press (2012), p.207The Satanic BibleTheistic Satanism - Se kildene som er bruktLuciferianism - Se kildene som er bruktPalladists - Se kildene som er bruktOur Lady of Endor Coven - Se kildene som er bruktLaVeyan Satanism - Se kildene som er brukt
absinthia Skrevet 20. november 2015 #9 Skrevet 20. november 2015 Hva slags type satanisme er det du har konsentrert deg om? I den typen satanisme som ikke er opptatt av det okkulte, men er mer som en filosofi, som bruker satan som et slags symbol på mennesket, har jeg ikke inntrykk av at man skiller spesielt på kjønn, men heller regner alle som mennesker.Vurderte faktisk å skrive om tilrettelegging for barn som har foreldre med satanistisk livssyn i barnehagen i min tid, i steden for å velge de mer vanlige religiøse grupperingene, som Jehovas vitner, muslimer mm. Kan hende at jeg faktisk har en bok der det står litt om noen av de forskjellige såkalt nyreligiøse bevegelsene, event så har jeg det i noen gamle notater, som mest sannsynlig er "vandret heden"
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #10 Skrevet 21. november 2015 Baphomet (den satanistiske "Guden") er en hermaphrodite, både mannlig og kvinnelig kjønn i én. Forstår ikke helt spørsmålet ditt, men alle satanister er veldig klar over at alle kropper inneholder både maskuline og feminine energier, som forsåvidt ikke har noe med kjønn å gjøre men energibalanser. Kvinnen og mannen er likeverdt i satanismen såvidt jeg vet men enkelte satanistiske retninger tilber kvinnen som det hellige vesen. Anonymkode: 55742...42c
Jolene Skrevet 21. november 2015 #11 Skrevet 21. november 2015 Baphomet (den satanistiske "Guden") er en hermaphrodite, både mannlig og kvinnelig kjønn i én. Forstår ikke helt spørsmålet ditt, men alle satanister er veldig klar over at alle kropper inneholder både maskuline og feminine energier, som forsåvidt ikke har noe med kjønn å gjøre men energibalanser. Kvinnen og mannen er likeverdt i satanismen såvidt jeg vet men enkelte satanistiske retninger tilber kvinnen som det hellige vesen.Anonymkode: 55742...42cMen så kommer det litt an på varianten av satanismen man tilhører. Du har også de som ikke tilber noe gud, men som setter mennesket (seg selv) som den fremste personen. At egoismen og styrken i "jeget" blir dyrket frem. Jeg skjønner forsåvidt heller ikke hvor TS vil med spørsmålet sitt, fordi satanismen har mange forskjellige retninger. Å kalle satanisme som en helhet, blir i hvertfall helt feil. Da må man avklare hvilken retning man selv skriver om i så tilfelle, eller skrive at man skal skrive om ALLE retninger innad i satanismen.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #12 Skrevet 21. november 2015 Men så kommer det litt an på varianten av satanismen man tilhører. Du har også de som ikke tilber noe gud, men som setter mennesket (seg selv) som den fremste personen. At egoismen og styrken i "jeget" blir dyrket frem. Jeg skjønner forsåvidt heller ikke hvor TS vil med spørsmålet sitt, fordi satanismen har mange forskjellige retninger. Å kalle satanisme som en helhet, blir i hvertfall helt feil. Da må man avklare hvilken retning man selv skriver om i så tilfelle, eller skrive at man skal skrive om ALLE retninger innad i satanismen.Ja det er klart, det er nettopp derfor jeg skrev "Guden" i parantes, i og med at satanismen mener at mennesket er en hellig entitet og Gud selv, og balanserer alle energiene i universet, dvs de maskuline og feminine. De kan allikvel tro på en skaper, men ikke en som styrer eller fordømmer. Men ja det er mange gnostiske retninger innenfor satanismen så håper ts kan være litt mer klar og punktlig om jeg skal kunne bidra med noe mere Anonymkode: 55742...42c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2015 #13 Skrevet 21. november 2015 I satanisme har ikke kvinner noe de skulle ha sagt.Det er en patriarkisk religion.Hvis det var det du lurte på. Anonymkode: 6c27c...f04
Jolene Skrevet 21. november 2015 #14 Skrevet 21. november 2015 Ja det er klart, det er nettopp derfor jeg skrev "Guden" i parantes, i og med at satanismen mener at mennesket er en hellig entitet og Gud selv, og balanserer alle energiene i universet, dvs de maskuline og feminine. De kan allikvel tro på en skaper, men ikke en som styrer eller fordømmer. Men ja det er mange gnostiske retninger innenfor satanismen så håper ts kan være litt mer klar og punktlig om jeg skal kunne bidra med noe mere Anonymkode: 55742...42cEnig med deg I satanisme har ikke kvinner noe de skulle ha sagt.Det er en patriarkisk religion.Hvis det var det du lurte på.Anonymkode: 6c27c...f04Hvor har du det fra? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå