Gå til innhold

Hvorfor er det så mange menn som ikke ønsker barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at det er mange menn som ønsker få eller ingen barn. Mange av disse sier samtidig at de ikke liker den massive innvandringen til Norge, eller at innvandrere får så mange barn. Men, hallo? Noen må jo få og oppdra unger i dette landet. Hvis vi slutter å få barn, så kommer venstresiden og høyresiden til å enes om å pumpe inn hundretusener utenfra for å dekke underskuddet og sikre befolkningsoverskudd. Hvordan kan man være i mot innvandring og samtidig nekte å få barn selv?

Noe annet er at det er få menn som ønsker stor familie (kun innvandrermenn ønsker dette). Hvis vi ikke skal gå i underskudd må vi få ca. 3 barn per kvinne her i landet, og i og med at mange ikke får barn, så burde man kanskje få 4 eller mer. Men jeg har aldri møtt en norsk mann som ønsker så mange barn. Hvorfor er det slik? 

Anonymkode: e48ec...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er at muslimske menn ønsker kun mange barn dersom det er kona som er lenket til kjøkkenet hjemme og tar seg av dem. 

Det er vel først og fremst kvinner i Norge som ikke ønsker mange barn er min erfaring. Undersøkelser viser at blant personer som har mange søsken som så blir voksne, så er det langt flere menn som er positive til flere barn enn kvinner. Det kan ha sammenheng med at jenter gjerne får i oppdrag å ta mer vare på søsknene sine i oppveksten enn guttene. 

Anonymkode: 60b8a...a47

Gjest Franke Ann
Skrevet

Må vi være så jævla mange da? Er bare flott at det blir færre av oss. Jo færre, jo bedre. Skulle ønske det bodde sånn ca. 7 mennesker i Norge.

Skrevet

Jeg vil gjerne ha 4-6 stk, men velger å beholde gummien på da jeg ikke har tro på samboerskap som et alternativt til ekteskap.

Jenter som drømmer om en barnefamilie med en romantisk mann men samtidig prøve å leve opp til sex and city. Nei takk.

Lever heller guttedrømmen om penger,raske biler, og penthouse enn å ha en kid i hver del av landet. 

Skal sies at menn forblir gutter for lenge, og dermed er skyldige i mange samlivsbrudd og skilsmisser de og. 

Anonymkode: c9d38...c62

• Liker 1
Skrevet

Et ord: Tid. Mange av oss har ganske krevende jobber som tar opp store deler av døgnet, og jeg ser ikke hvordan jeg skal få plass til familie når jeg kommer hjem mellom 20-24 om kvelden hver dag. Jeg påstår ikke at foreldre ikke kan ha krevende jobber de også, men for min del så vil det være meningsløst med en familietilværelse der jeg drar på jobb før barnet står opp og kommer hjem etter at h*n har lagt seg.

At innvandrermenn i større grad ønsker barn er jo egentlig ikke overraskende, men dette gjelder jo også innvandrerkvinner fra de samme kulturene. Familie står mye sterkere blant mange ikke-vestlige kulturer og det er generelt mye større forventning om at man faktisk stifter familie i motsetning til vestlig individualisme. Disse samfunnene er således i større grad orientert rundt familie (og religion) og det gjøres i større grad plass til det i forhold til jobb og andre forpliktelser. I tillegg er det jo lettere å legge til rette for mange barn i samfunn som i større grad har forventninger at kvinnen er den som skal være hjemme med barn slik at mannen kan prioritere å forsørge familien.

En del av disse holdningene tas også med til Norge i form av innvandring, så at man da finner flere innvandrermenn som ønsker stor familie enn etnisk norske er overhodet ikke noe newsflash. På den annen side ser man at de menn (og kvinner) som i større grad integreres i den vestlige levemåten og dens forventninger ikke får nevneverdig mange flere barn enn de etnisk innfødte, siden de da også trer inn i mer typiske vestlige forpliktelser som at både menn og kvinner må forsørge seg selv. 

Nå skal jeg ikke gjøre dette til noen innvandringsdebatt, men i Norge så er det jo en vesentlig andel av innvandrere som nyter godt av velferdsstaten i form av ulike støttetiltak. Jeg innrømmer gjerne at det er provoserende, for når man helt eller delvis finansieres av velferdsordninger så blir det naturlig nok lettere å finne tid til å stifte familie. 

Anonymkode: 09b03...167

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at det er mange menn som ønsker få eller ingen barn. Mange av disse sier samtidig at de ikke liker den massive innvandringen til Norge...

Kutt ut føleriet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...