Gå til innhold

Billig sjokolademelk med lite karbo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har vanligvis drukket melk med Oboy, men siden det er så utrolig mye karbohydrater i Oboyen så har jeg droppet dette. Tror f.eks. Litago blir ganske dyrt (hvor mye koster en kartong?), så finnes det noe billige alternativer til sjokolademelk som ikke inneholder store mengder karbohydrater?

Anonymkode: 36508...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, sjokolademelk er og blir karbobomber.

Anonymkode: 92662...53a

• Liker 1
Skrevet

Sjokolademelk er hovedsakelig karbohydrat. Nær sagt hva som helst kan være et alternativ til sjokolademelk, så lenge det ikke er sjokolademelk. Det spørs hva du er ute etter. 

Skrevet

Hadde aldri erstattet O'boy med noe i dette livet!!! <3 

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Jeg har vanligvis drukket melk med Oboy, men siden det er så utrolig mye karbohydrater i Oboyen så har jeg droppet dette. Tror f.eks. Litago blir ganske dyrt (hvor mye koster en kartong?), så finnes det noe billige alternativer til sjokolademelk som ikke inneholder store mengder karbohydrater?

Det finnes vel en Dark type rett-i-koppen-sjokoladedrikk

Men jeg ville heller kjøpt en 86% kakao sjokolade eller vanlig regia kakao, og kokt kakao selv (med lettmelk og bittelitt søtningsmiddel, sammen med 86%kakao sjokolade eller kakao)

Anonymkode: 280cb...ec9

• Liker 1
Skrevet

Hei,

Det enkleste og billigste blir en boks med regia kakao

varm opp litt vann, rør ut kakaopulveret, tilsett søtningsmiddel, bland i melken

(Vil du ha drikken varm, varmer du opp hele drikken etter at du har blandet ingrediensene)

Anonymkode: 280cb...ec9

• Liker 1
Skrevet

Hmmm... Rart...

Min erfaring fra jeg talte kalorier, var at ett glass melk (2dl) var ca 100kalorier. Å tilsette en teskje O'boy, la til ca 10-15kalorier.

Jeg har derfor tenkt at det å ta O'boy pulver i melka, er en ytterst liten utskeielse, forutsatt at jeg ville drukket melka likevel.

Det forutsetter jo at du begrenser mengden O'boy pulver, og ikke tar 4 :overrasket: teskjeer i 2 dl melk.

Kakao med rent kakaopulver og litt honning som søtning er også godt, og ikke så kaloririkt som man skulle tro.

Anonymkode: 29920...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...