Gå til innhold

Kveldsmat til overvektig jente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen! Jeg er en jente på 19 år som er overvektig og driver nå å tar små steg for å slanke meg :) Mitt nåværende største problem er at jeg ikke blir mett av kveldsmaten, slik at jeg står opp om natten og spiser.. Til kvelds spiser jeg to advokadoer med urtesalt og en smoothie. 

Hva kan jeg spise som metter mer, men som fortsatt er sunt og hjelper på vekten på vei ned? 

Anonymkode: ad7b2...669

Skrevet

Blir du ikke mett av to avokaoder??

Anonymkode: bcac8...d11

Skrevet

To avokadoer inneholder rundt 500-600 kalorier, og i tillegg til smoothie så spiser du kanskje 800-1000 kalorier på en kveldsmat. Ville heller valgt noe mer kalorifattig til kveldsmat. Hva med omelett, brødskive med kyllingfilet, suppe, wraps, grøt, kesam med frukt, knekkebrød, egg..... Jeg holder meg mett ganske lenge om jeg spiser bløtkokte egg. :)

Anonymkode: c2396...a3e

• Liker 3
Skrevet

Blir du ikke mett av to avokaoder??

Anonymkode: bcac8...d11

Jo, akkurat da, men sulten på natta igjen.. Kan komme av at jeg spiser særs lite til lunsj og middag grunnet ønsket vektnedgang. 

Ts. 

Gjest incognita
Skrevet

Jo, akkurat da, men sulten på natta igjen.. Kan komme av at jeg spiser særs lite til lunsj og middag grunnet ønsket vektnedgang. 

Ts. 

Står du opp for å spise? Mennesker har fastende blodsukker og skal ikke kjenne sult om natten. Om du gjør det burde du kontakte fastlegen din.

Skrevet

Du gjør nok lurest i å spise mest til frokost og lunsj, og så heller mindre til kvelds. Jeg sliter alltid på kvelden om jeg har spist for lite i løpet av dagen. Tips til kveldsmat: eggerøre av 2 egg, salt og pepper. Kanskje litt paprika i. 

Anonymkode: 8f898...b36

• Liker 2
Skrevet

To avokadoer og en smoothie ville holdt meg mett i timesvis! Men jeg skjønner at du kanskje må jobbe med hva som faktisk er sultfølelse? Mye spising er ren vane. Du kan jo adde diverse frø (linfrø, solsikke, chia, etc) som kanskje kan hjelpe på. Husk å drikke vann også. Ofte kan følelse av sult være at man vare er tørst. Kanskje prøve å spise grønnsaker i tillegg om du likevel er sulten? Gulrøtter, brokkoli, etc for å fylle magen :) 

Skrevet

Står du opp for å spise? Mennesker har fastende blodsukker og skal ikke kjenne sult om natten. Om du gjør det burde du kontakte fastlegen din.

Jeg sover dårlig (aner ikke hvorfor) og når jeg da våkner, så merker jeg at jeg er sulten, og gjerne på noe usunt... 

Skrevet

Du gjør nok lurest i å spise mest til frokost og lunsj, og så heller mindre til kvelds. Jeg sliter alltid på kvelden om jeg har spist for lite i løpet av dagen. Tips til kveldsmat: eggerøre av 2 egg, salt og pepper. Kanskje litt paprika i. 

Anonymkode: 8f898...b36

eggerøre er lenge siden, det skal jeg lage i morgen. Takk for forslag :) 

Skrevet

To avokadoer og en smoothie ville holdt meg mett i timesvis! Men jeg skjønner at du kanskje må jobbe med hva som faktisk er sultfølelse? Mye spising er ren vane. Du kan jo adde diverse frø (linfrø, solsikke, chia, etc) som kanskje kan hjelpe på. Husk å drikke vann også. Ofte kan følelse av sult være at man vare er tørst. Kanskje prøve å spise grønnsaker i tillegg om du likevel er sulten? Gulrøtter, brokkoli, etc for å fylle magen :) 

Jeg vet, er så flaut! Noen ganger blir jeg såpass mett av det (der og da) at jeg må kaste opp.. Jeg skal passe på å drikke mer og spise mer grønnsaker :-) 

Skrevet

Tror det er best å kutte ut avokadoene og smoothien, i allefall ikke spise så mye til kveldsmat. Kaloriinnholdet er høyt, og inneholder mer enn en bigmac på Mcdonalds. 

Skrevet

Tror det er best å kutte ut avokadoene og smoothien, i allefall ikke spise så mye til kveldsmat. Kaloriinnholdet er høyt, og inneholder mer enn en bigmac på Mcdonalds. 

Whaaaat?!? Alltid hørt at det er så sunt.. 😳

Skrevet

Whaaaat?!? Alltid hørt at det er så sunt.. 😳

Ja det er kjempesunt!! men alt med måte. :) Det er ikke alle som er klar over hvor mange kalorier en avokado inneholder. Samme med olje og nøtter. Det er sunt i begrensende mengder.  En spiseskje olje inneholder 100 kalorier. Sånne små ting utgjør faktisk ganske mye i løpet av en dag. 

Skrevet

Vet ikke hvordan du er med brød og sånn, men jeg pleier bare å ta meg ei skive eller to med banan til kveldsmat. Funker fjell for min del. 

Skrevet

Ja det er kjempesunt!! men alt med måte. :) Det er ikke alle som er klar over hvor mange kalorier en avokado inneholder. Samme med olje og nøtter. Det er sunt i begrensende mengder.  En spiseskje olje inneholder 100 kalorier. Sånne små ting utgjør faktisk ganske mye i løpet av en dag. 

Aha, det visste jeg ikke, takk for info! Så jeg burde satse på eggerøre, omelett, salat (kanskje med fullkornspasta), mer mettende smoothies og supper? 

Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan du er med brød og sånn, men jeg pleier bare å ta meg ei skive eller to med banan til kveldsmat. Funker fjell for min del. 

Jeg er ikke sånn superglad i grovbrød, spiser helst kneip, så prøver å kutte ned på brød. Banan er ei heller så sunt, prøver heller å spise mer grønnsaker. 

Skrevet

Aha, det visste jeg ikke, takk for info! Så jeg burde satse på eggerøre, omelett, salat (kanskje med fullkornspasta), mer mettende smoothies og supper? 

Jepp, jeg synes selv at proteinrik-mat metter godt, som for eksempel egg, skinke, kylling, kesam osv. Så putter du grønnsaker/salat sammen med kveldsmaten din. Det inneholder lite kalorier, og gjør at magen din blir fortere fylt opp. :) Jeg spiser ofte bløtkokt egg eller omelett sammen med grønnsaker. Er også glad i blomkålsuppe med brødskive attmed.

Skrevet

Hva spiser du ila en dag sånn ca da?

Anonymkode: 30e8d...11a

Skrevet

Hei! 

Jeg kjenner meg så godt igjen :) 

For meg hjalp det å forskyve måltidene litt. Tok gjerne en banan  akkurat når jeg stod opp, så frokost klokka 10, lunsj kl 14, middag 17.30 og kvelds 21. Er ikke alle dette funker for men da var jeg allefall ikke sulten om natta :-) 

jeg kan anbefale Weetabix til frokost/kvelds. Jeg er helt avhengig av den! Lite fett, mye protein og fiber, svært lite sukker. da har jeg ofte biola på for magens del, og gjerne bær/banan på toppen. Og drikk MYE vann. Veldig mye. Det metter faktisk :-) og hvis du drikker mye kaffe må du drikke mer vann, kaffe er vanndrivende :-) egg som noen sier er kjempemettende også! 

I tillegg vil jeg anbefale Forever Living sin aloevera gele. Jeg er ikke forrhandler, vil ikke reklamere egentlig. Var sterkt i mot det og hadde ikke troen i det hele tatt. Men etter jeg begynte på den for 5 uker siden, har jeg ikke spist en eneste bit godteri! Har bare ikke lyst på, tenker ikke over at jeg "skal" spise det! I tillegg fungerer tarmsystemet bedre :) det er absolutt vært et forsøk! 

Hilsen jente 20 som har nådd -15kg på 4 mnd :) 

Skrevet

Havregrynsgrøt med kanel, juksesukker og sukkerfritt eplesyltetøy.

Anonymkode: f6880...1e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...