Lillemor-83 Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Nå begynner jeg å bli frustrert. Kjæresten min sitter hver kveld å spiller playstation. Dette har pågått i snart ett år. Han venter til ca kl 2030 før han går opp på loftet for å spille. Jeg blir sittende igjen alene, kveld etter kveld. Når han spiller prater og ler han med folk han har blitt kjent med, han snakker også om dem når han ikke spiller, har dem på facebook o.l. Jeg vet ikke hvor lenge han spiller på natten, men har enkelte ganger voknet i 2-3 tiden og han spiller fremdeles. Jeg legger meg alene hver eneste kveld. Vi har også barn sammen, jeg tar meg av all stell på morgen og kveld og har aldri blitt tilbudt om å få slappe av litt eller å sove lengre på morgenen. Når jeg prøver å ta dette opp med han sier han bare "det er jo kjekt, vil ha det kjekt jeg og". Hva med meg da? Kjenner jeg er på tampen til å gjøre det slutt men det er så vanskelig når vi har barn sammen.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Herregud så mange tråder det er om at mannen er hekta på dataspill for tiden. Herrefred. MEN KLIKK I VINKEL. KREV. HAN SKAL KUTTE UT SPILLINGEN FULLSTENDIG. OM IKKE, SÅ GÅ DU. DETTE ER FAEN IKKE VITS I Å BRUKE TID PÅ. HAN KASTER BORT BÅDE DITT OG SITT EGET LIV.(Ja, det var nødvendig å skrive det med store bokstaver. DU MÅ SETTE KRAV) Anonymkode: 1d204...59f 7
MariaHP Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 For en dust! Hva med å starte med familievernkontoret? Kanskje det hjelper å få en mening fra en utenforstående?
FruN Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Gubben her bruker og mye tid på data-/TV-spill, men han respekterer om jeg vil at vi skal bruke tid sammen. Snakk ordentlig med han om det, hvordan du føler det blir negativt, vanskelig og ensomt. Ikke nekte han spillinga, for da blir det bare mer krøll. Og du skal selvfølgelig og ha det hyggelig på kveldstid. Be/krev en kjærestekveld i uka, at han står opp med barnet/barna ihvertfall en dag i helga... Hvordan løser han sene netter med jobb?
Lillemor-83 Skrevet 12. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2015 Gubben her bruker og mye tid på data-/TV-spill, men han respekterer om jeg vil at vi skal bruke tid sammen. Snakk ordentlig med han om det, hvordan du føler det blir negativt, vanskelig og ensomt. Ikke nekte han spillinga, for da blir det bare mer krøll. Og du skal selvfølgelig og ha det hyggelig på kveldstid. Be/krev en kjærestekveld i uka, at han står opp med barnet/barna ihvertfall en dag i helga... Hvordan løser han sene netter med jobb? Takk for tips FruN, skal prøve å snakke med han., er ikke så lett når han mener at det ikke er noe problem. Når det gjelder jobb så er han alltid trøtt når han kommer hjem. Han sover alltid minst en time, enten før og eller etter jeg har laget middag. Alt er et ork og tiltak og han kommer aldri i gang med noe. "Offer" seg for hver minste ting som må gjøres eller som jeg spør om......
Lillemor-83 Skrevet 12. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2015 For en dust! Hva med å starte med familievernkontoret? Kanskje det hjelper å få en mening fra en utenforstående?takk for tips, har tenkt dette selv om jeg ikke klarer å prate han til fornuft.
FruN Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Takk for tips FruN, skal prøve å snakke med han., er ikke så lett når han mener at det ikke er noe problem. Når det gjelder jobb så er han alltid trøtt når han kommer hjem. Han sover alltid minst en time, enten før og eller etter jeg har laget middag. Alt er et ork og tiltak og han kommer aldri i gang med noe. "Offer" seg for hver minste ting som må gjøres eller som jeg spør om......Da tror jeg at jeg hadde krevd en spillfri kveld i uka eller noe.. Og at han som sagt måtte tatt seg av ting i husholdninga. Og hvis ingenting hjelper, er jeg helt enig i at familievernkontoret kanskje hjelper. Gubben er forøvrig enig i det første svaret du fikk, om ingenting annet hjelper. Bygg det opp mot de største reaksjonene.
Lillemor-83 Skrevet 12. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2015 Da tror jeg at jeg hadde krevd en spillfri kveld i uka eller noe.. Og at han som sagt måtte tatt seg av ting i husholdninga. Og hvis ingenting hjelper, er jeg helt enig i at familievernkontoret kanskje hjelper. Gubben er forøvrig enig i det første svaret du fikk, om ingenting annet hjelper. Bygg det opp mot de største reaksjonene. Takk for gode råd :-)
Gjest Franke Ann Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Nok en stakkar som ikke har skjønt at når man får seg dame og barn er livet over.
Tvist Skrevet 12. november 2015 #10 Skrevet 12. november 2015 Lever ungen til ham, og si at du skal ut en kveld. Så kan han styre skuta. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Mannen høres ut som meg som tenåring Anonymkode: 6a2de...4b3 2
Gjest Vena Cava Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Har en sånn er jeg også. Borsett fra at han bruker å gi seg sånn rundt kl 23. Men likevel. Vi er liksom ikke sammen lenger. Føles som at forholdes bare visnes bort.Når man ser ryggen til mannen sin mer enn ansiktet så er det ikke noe forhold lenger. Når man kun prater til middag og når man legger seg, det er heller ikke noe forhold.Man blir så fort stemplet som fordomsfull med en gang man nevner noe negativt om spillingen til folk. Men så er det nå sånn at det ikke alltid er kun spillingen som er negativ, men tiden de bruker på det. Det hadde (for meg) vært helt ok om han brukte en time hver kveld for eksempel. Eller satt hele kvelden et par ganger i uka. De blir så oppslukt og opphengt i "hobbyen" sin (ja jeg kaller det for "Hobby" fordi i mitt hode kan det likestilles som å sitte å surfe på facebook, og facebook er ikke noen hobby, men et tidsfordriv) at de ikke evner å se utenfor sitt eget lille perspektiv. De greier ikke å forstå oss utenforstående, og at det faktisk er flere i familien som har lyst til å være med ham,og at mengen spilling faktisk er ILLE. Han har valgt familien sin selv, din mann har også det, så da skulle man jo tro at de hadde valgt oss av en grunn? Eller er vi bare sånne små smilende blide dørmatter som går rundt og finner oss i alt, og bare synes alter tipp topp selv om de aldri prater med oss eller prioriterer tid sammen med oss?De bruker myyye mer tid på data enn sin familie, sier ikke det litt om dem som personer? Hvilke prioriteringer er det egenlig, er det ok? Bør det være ok?Jeg føler meg ensom i mitt forhold. Jeg har ingen å snakke med, fordi mannen aldri er tilgjengelig. Hver forbanna kveld er jeg alene. Den kjæresten som jeg valgte er borte. Jeg skulle IKKE bli sammen med en gamer, men....han lovet på tro og ære at nei han spilte nesten aldri. LØGN og bedrageri! Jeg hadde ALDRI blitt sammen med han om jeg visste om dette da jeg ble kjent med han. Hadde ikke tatt i han med pølseklype en gang. Og jeg sier det igjen: det er ikke fordommer mot spilling, men det er fordi vi ALLTID blir nedprioritert og sistevalget. All ledig tid, hele uka. Det er ikke sånn et sunt parforhold skal være.Jeg finner meg i alt for mye. Du også TS. Og dette vet de. De er fullt klar over at alt som skjer er bare litt sure miner, fordi vi gjør ikke noe mer ut av det.Huff, sorry at det ble et så langt og sint innlegg, det var ikke meningen men jeg sitter i samme gryta som deg for tiden.
Gjest Vena Cava Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Men det at han faktisk sitter til langt på natt og dere aldri legger dere sammen, er jo enda verre.Er det mulig å bli så ego.... Hvorfor har han valgt deg egentlg? Spør han om det.Har du snakket med han om problemet?Han tar deg for gitt. Sorry å si det men :/
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 lol grow a pair og gjør det slutt om det er så grusomt Anonymkode: c4a4d...44f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #15 Skrevet 13. november 2015 lol grow a pair og gjør det slutt om det er så grusomtAnonymkode: c4a4d...44f"om det er så grusomt"?Mannen lever jo som om han var 12 år. På tide å vokse opp. Han har valgt TS som sin kjæreste, ikke Playstation. Hvis han ikke greier å oppføre seg som en voksen har han heller ingenting i et forhold å gjøre. Han får heler flytte til USA og gifte seg med Playstation spillene sine, der får han sikkert lov til det. Så kunne han levd lykkelig alle sine dager. Anonymkode: 07ac9...130 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #16 Skrevet 13. november 2015 Hvorfor har du i det hele tatt giftet deg å fått barn med en fjortis?? Dataspill er så turn-off hos voksne mennesker det kan ikke beskrives med ord en gang... Anonymkode: de1fd...2b0
Erazor Skrevet 13. november 2015 #17 Skrevet 13. november 2015 Jeg synes det er litt rart at man ikke oppdager at partneren bruker mye tid på spill allerede i starten av forholdet. Hobbyer generelt, spesielt de som krever en del tid, bør man ha et bevisst forhold til når man går inn i et forhold.Dersom det har skjedd i løpet av forholdet, er det en mulighet for at det er en form for avreagering. Uansett vil det være viktig å kommunisere om spillmengde. Min anbefaling er å ta en seriøs prat om det når man ikke er aggravert. Å få en saklig samtale hvis en av partene driver og «klikker i vinkel» er å sikte litt høyt. Det beste er om man kan komme til en enighet. Hvis ikke er det stor sjanse for at spillingen vil fortsette å være et problem.Hvorfor har du i det hele tatt giftet deg å fått barn med en fjortis?? Dataspill er så turn-off hos voksne mennesker det kan ikke beskrives med ord en gang... Anonymkode: de1fd...2b0For mange er dataspill en hobby som så mye annet, og esport er blitt en industri som sysselsetter mange mennesker på verdensbasis. Jeg synes forakt og intoleranse er en mye større turnoff. 1
Gjest Vena Cava Skrevet 13. november 2015 #18 Skrevet 13. november 2015 Jeg synes det er litt rart at man ikke oppdager at partneren bruker mye tid på spill allerede i starten av forholdet. Hobbyer generelt, spesielt de som krever en del tid, bør man ha et bevisst forhold til når man går inn i et forhold.Dersom det har skjedd i løpet av forholdet, er det en mulighet for at det er en form for avreagering. Uansett vil det være viktig å kommunisere om spillmengde. Min anbefaling er å ta en seriøs prat om det når man ikke er aggravert. Å få en saklig samtale hvis en av partene driver og «klikker i vinkel» er å sikte litt høyt. Det beste er om man kan komme til en enighet. Hvis ikke er det stor sjanse for at spillingen vil fortsette å være et problem.For mange er dataspill en hobby som så mye annet, og esport er blitt en industri som sysselsetter mange mennesker på verdensbasis. Jeg synes forakt og intoleranse er en mye større turnoff.Men når mannen ikke evner å se det selv og ikke ser på det som et problem uansett hvor mange ganger man har snakket om det. Hva gjør man da?
Erazor Skrevet 13. november 2015 #19 Skrevet 13. november 2015 Men når mannen ikke evner å se det selv og ikke ser på det som et problem uansett hvor mange ganger man har snakket om det. Hva gjør man da?Det er viktig at man legger problemet frem slik at partneren forstår hvor alvorlig dette er, og hva konsekvensene kan bli på sikt. Hvis man har prøvd å snakke om det på denne måten og ikke nådd frem, så har man ikke mye annet valg enn å finne ut hva man kan leve med og deretter ta beslutningen om hvorvidt man skal bli eller finne noe annet. 1
Gjest Trollkarlen Skrevet 13. november 2015 #20 Skrevet 13. november 2015 Han er ikke hekta, han er lei både deg og barnet. Spill er veldig effektivt som virkelighetsflukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå