AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Jeg må ta en IELTS eller TOEFL-test til neste år, og lurer på hvor vanskelig dette er. Jeg kjenner en del som har tatt de - noen synes det er vanskelig, mens andre mener det er veldig lett. Jeg vet om folk som ikke er spesielt gode i engelsk(altså, de er nogenlunde flytende, men langt fra imponerende) som har bestått. Selv vil jeg si at jeg er god, men langt bedre muntlig enn skriftlig.Hva med dere? I tillegg har man vel tid på seg, og det synes jeg nok er det verste. Bør man gå til innkjøp av disse bøkene som visst nok skal forberede en på testen, eller holder det å gjøre research på nett? Anonymkode: 48885...128
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. november 2015 #2 Skrevet 17. november 2015 Jeg har tatt både TOEFL og CPE, og jeg vil anbefale deg å kjøpe lærebøkene til disse testene. Bøkene inneholder en rekke tips, gloser, grammatikk, samt øvelser som du vil ha lignende av på selve eksamen.
Fandenivoldsk Skrevet 17. november 2015 #3 Skrevet 17. november 2015 Jeg synes den var ganske enkel, fikk nesten toppscore uten aa ha ovd i det hele tatt. Det verste var egentlig stresset, ogsaa var det litt kleint aa maatte sitte aa prate inn i mikrofonen siden alle rundt deg kunne hoere det Men har hoert om folk som foelte de fikk god nytte av laerebokene, saa det er jo absolutt et alternativ ellers fins det simuleringstester man kan ta paa nettet og slikt ogsaa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå