Gå til innhold

Reiser noen til Amadores på Gran Canaria 12-19-12?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rart å spørre om,men jeg har bestillt en tur for meg og datteren min på 4 år. Problemet er at faren hennes ( vi har nettopp gått fra hverandre ) liker ikke at jeg skal dra med henne alene i tilfelle det skulle skje noe. Har spurt alle jeg kjenner ,men ingen har mulighet til å bli med. Lurer derfor på om noen andre skal dit, gjerne med barn, så kan vi kanskje møtes på stranda eller noe. Hvis jeg vet om noen som skal dit, og kan si det til han blir han tryggere på at det går bra at vi reiser. Han har sagt at det er samme hvem jeg reiser med, bare det er noen i tilfelle jeg eller  barnet blir sykt. ( det er ikke noe som tilsier at det skulle skje, vi er friske)

Er en vanskelig situasjon for meg dette her, og hvis jeg ikke finner noen som skal være der blir jeg nok nødt til å avbestille turen.. Dette er siste utvei.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal nedover men har ikke bestemt nøyaktig tidspunkt. Og skal definitivt ikke til Amadores, men en av de andre tettstedene. 

Du trenger ikke være redd for å dra dit med tanke på sykdom. Trenger du hjelp er Roca sykehuset nordmenn havner på. Der snakker de skandinavisk. Finner du appen til sjømannskirken på gran canaria så kan du ringe dit 24/7 og få hjelp med omtrent alt. Den ligger i Arguineguin. Den Norske klubben kan og hjelpe deg i nøden. Men Gran Canaria er det tryggeste stedet du kan reise, med eller uten barn. 

Anonymkode: c4c3d...1f0

• Liker 2
Skrevet

Du kan absolutt reise alene med barnet ditt. Alenemødre gjør jo det, da kan vel du også? :) Men hva om far blir med da? Det kan jo bli en hyggelig tur selv om det er over mellom dere :)

Anonymkode: b1c74...5ac

Skrevet

Han har ikke råd til hverken ferien, eller å ta seg fri fra jobb. Jeg har ikke råd til å betale for han (har gjort det 5 ganger før) Det har nettopp blitt over mellom oss, så det er ikke rette tiden for å reise sammen. Hadde blitt mange diskusjoner, og lite koselig.. Jeg har lyst til å reise alene, og tror det kommer til å gå helt fint,men han vil  som sagt ikke at vi skal dra alene..

Hvis han hadde bestillt tur og skulle dratt alene med barnet hadde nok jeg også vært imot det. Men det pga at jeg tar mest ansvar for barnet, både hjemme og på ferie. Han står bland annet opp ca 10- 11 på ferie. Da har vi vært lenge på stranda alt..Så hvis han skulle dratt alene hadde jeg vært redd for at han ikke våkner, og barnet går ut alene for å finne bassenget..  

Helt enig i at lovmessig kan jeg dra, det er bare om jeg orker å ta krangelen både før og etter turen..

Har bare så lyst til å reise, hadde vært en så koselig tur med bare barnet og meg. Hun elsker stranda, og å bade :)

Skrevet

Har du bestilt tur? Spør, men ikke sikkert du ønsker å svare, hvilken flyplass drar du fra? 

Skrevet

Har bestillt tur ja, drar fra gardermoen :)

Skrevet

Ja da. Du kan absolutt reise alene med barnet ditt.0 PROBLEM. Jeg reiser den 19.des og skal være der omtrent i en uke. Jeg reiser sammen med en kompis av meg og vi er 20 åringer. Vi drikker ikke, røyker ikke og er helt normale :). Om du vil. 

En ting til. Så lenge du har Europiskereiseforsikring (gjelder over hele verden), så er ikke det noe problem i forhold til sykdom, ulykker osv.    

Anonymkode: 3dd33...901

Skrevet

:) Dere kommer når vi reiser igjen, så det var synd.. Vi drar ned den 12, og hjem den 19.  Vi har reiseforsikring gjennom banken(spare bank1) 

Har denne uken å bestemme meg på,(eller få med meg noen), etter det må jeg ta et valg, ellers taper jeg for mye på å avbestille..  Så hvis noen andre skal, er det bare å si ifra :) 

• 4 uker senere...
Skrevet

:) Dere kommer når vi reiser igjen, så det var synd.. Vi drar ned den 12, og hjem den 19.  Vi har reiseforsikring gjennom banken(spare bank1) 

Har denne uken å bestemme meg på,(eller få med meg noen), etter det må jeg ta et valg, ellers taper jeg for mye på å avbestille..  Så hvis noen andre skal, er det bare å si ifra :) 

Skal du reise, eller har du avbestilt? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...