Gå til innhold

Betale med kredittkort, selv om en har pengene på konto?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal reise til utlandet med fly, og ta en operasjon som koster ca 80,000 kroner.

Jeg har spart, så jeg har disse pengene på sparekonto. Jeg har aldri eid et kredittkort, men spørsmålet er:

Finnes det et kredittkort hvor det vil lønne seg for meg å bruke dette som betalingsmetode (F.eks noe cashback etc?)

Jeg betaler selvfølgelig inn pengene med en gang, slik at det ikke blir noe rente.

Hva tror dere, og har noen eventuelt tips til kredittkort?

Endret av Lilje:)
Tatt bort unødvendig info
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det finnes definitivt. Mange kredittkort har en betingelse om at beløpet er rentefritt så lenge det blir betalt inn innen fristen.

Skrevet

Ja, jeg gjør stadig det samme selv, både på større og mindre beløp. Har f.eks gjort dette med Trumf Visa og Bank Norwegian-kortene mine. Jeg satte inn pengene på forhånd (har man ikke høy nok kredittgrense er dette en mulighet, som jeg altså gjorde). Fikk da cashback som normalt. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Absolutt. Det er faktisk veldig lurt. 

Anonymkode: 4bcf7...b06

Skrevet

Så fremt man faktisk klarer å holde kontroll over økonomien, og betaler alle regningene og slike ting innenfor fristen.

Hvis du ikke betaler det du skal, så får du sannsynligvis gebyr.

Anonymkode: 56295...710

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som kan by på vanskeligheter er å få et kredittkortselskap til å gi ut et kort med så høy kredittgrense som 80.000,- Det du får som kredittgrense, avhenger av inntekten din.

Skrevet

Amex lar deg spare 20 poeng pr 100kr, eurobonus poeng. Dette gjelder platinum kortet deres. Helt kanon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...