Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #1 Skrevet 30. september 2004 Jeg er blitt "stemor" annehver helg, og lurer på om det er normalt at et barn på 6 år våkner flere ganger om natten og roper på mamma/pappa... Det er lenge siden forhold mellom mor og far ble slutt. Hva kan man gjøre for å at barnet kan legge seg til å sove igjen når det våkner ut å rope...? Selvsagt når det våkner uten grunn og det ikke har drømt... Takknemlig for svar...
Gjest Anonymous Skrevet 30. september 2004 #2 Skrevet 30. september 2004 Normalt og normal- Jeg har en sekåring og noen ganger våkner hun og roper, andre ganger ikke, men det skjer ikke så ofte og hvis det skjer har hun som oftes drømt noe. Hvordan vet du at det ikke er noe? Det ka nvære usikkerhet, utro, opplevelser i løpet av dagen, drømmer eller mareritt. jeg ville først prøvd og gå inn til barnet, stryke over kinnet, minne om at om natten må vi sove men at alt er trygt og godt også gå inn til meg selv igjen.
Annie Skrevet 30. september 2004 #3 Skrevet 30. september 2004 Jeg husker jeg selv hadde mye mareritt i den alderen. Barn får gjerne det i vokseperioder har jeg hørt. Trøst det og få det til å føle seg trygt. Syns ikke det er unormalt.
Gjest Tex Skrevet 1. oktober 2004 #4 Skrevet 1. oktober 2004 sannsynligvis er h*n inne i en periode med dårlig søvn, slik vi voksne kan innimellom. Sørg for at h*n vet at noen er der, ikke la barnet ligge alene uten at det kommer inn noen. Trygghet er nøkkelordet her....
Gjest Pet Skrevet 1. oktober 2004 #5 Skrevet 1. oktober 2004 Jeg gikk masse i søvne og hadde masse mareritt i den alderen, til mine foreldres store fortvilelse. Gikk over av seg selv, uten innblanding fra foreldre. Det er ting unger må få være i fred med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå