AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Del Skrevet 12. november 2015 Så i august begynte jeg på vg2 men valgte å bytte skole. I den nye klassen min ble jeg kjent med en jente, og vi er virkelig gode venner nå som deler mye med hverandre. Idag snakka vi plutselig om hvem vi liker (vi hadde snakket om dette før, men liksom ikke gått i ''dybden'') og hun fortalte at hun liker samme gutt som meg. Hun gikk riktig nok med han i klasse i fjor også, så hun har crusha litt lenge på han, men jeg kan ikke klandre henne Han er kjekk, morsom, hyggelig og overraskende flink på skolen. Altså, venninna mi vet ikke at jeg liker denne gutten, og jeg har ingen planer om å fortelle det, for jeg tror jeg hadde blitt fornøyd med å bare være venn med han (fordi jeg ikke føler det kunne blitt noe mellom oss uansett pga. mine religiøse foreldre). Jeg har da bestemt meg for å i det minste prøve å få dem sammen, eller i det minste til å bli bedre kjent. Venninna mi dummer seg alltid ut (mener hun) og klarer aldri snakke med han om noe annet enn skole. Jeg kjenner selv til dette problemet fra tidligere når jeg har crusha på gutter, og vet hvor ille det kan være, og vil dermed hjelpe henne, for ingen hjalp meg.Jeg har ikke hjerte til å såre venninna mi og tenke at jeg skal ha denne gutten og ikke henne. Tenker heller ikke at siden jeg ikke får han, får ikke hun han, så lurer derfor på hvordan man kan få to personer til å bli kjent med hverandre. Siden hun venninna mi har gått i klasse med gutten i mer enn et år nå, blir det rart om hun plutselig bare spør han med ut siden de ikke snakker så mye sammen. Jeg har jo tenkt litt på å liksom spørre han og noen venner av han om de vil bli med oss på kino, men jeg er heller ikke så god venn med denne gutten, fordi jeg selv er sjenert og ikke tør å snakke så mye med folk jeg ikke kjenner så godt (gått gjennom en del angst, depresjon etc. og er på bedringens vei nå etter mye ''trening'', men sliter jo så klart fortsatt.Noen som har en god måte å gå frem på her?Det er ofte denne gutten sitter alene på morgenen fordi bussen hans kommer før alle andres, og jeg pleier å sette meg med han, og noen ganger kommer venninna mi etter minutter etter meg og setter seg med oss, så jeg lurte på om jeg bare skal unnskylde meg og la de to være alene da, eller om det blir for dumt? For å bli drøy har jeg tenkt jeg kan si høyt ''Du kan jo spørre ''guttens navn'' om han kan hjelpe deg med den oppgaven du trengte hjelp meg.'' til venninna mi, men føler det blir for drøyt og at ejg driter meg selv ut (for da måtte jeg ha gjort dette uten at min venninne hadde visst noe ellers hadde hun aldri blitt med på det)Så hva tenker dere? De fleste her er godt voksne og har kanskje med bra tips å komme med Anonymkode: f87c5...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Del Skrevet 12. november 2015 Ikke involver deg overhodet. Dette med at du skal spleise dem er bare tull, spesielt om du i utgangspunktet også liker ham. Hun får finne ut av dette selv. Anonymkode: e4e95...8c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. november 2015 #3 Del Skrevet 12. november 2015 Har ikke så mye å si som kan hjelpe, men håper denne venninna di vet å verdsette deg for den du faktisk er... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 12. november 2015 #4 Del Skrevet 12. november 2015 Fy søren du virker som en god venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #5 Del Skrevet 26. januar 2016 Ts igjen: Gått lang tid siden sist, men vil virkelig ikke bare la dette gå. Jeg vet jeg ikke burde involvere meg, og jeg skal ikke gjøre noe drøyt, men jeg trenger kanskje litt tips jeg kan gi videre til henne i det minste... Anonymkode: f87c5...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #6 Del Skrevet 26. januar 2016 det er veldig vanlig i 17-års alderen. kanskje dere kan bytte på? Anonymkode: c7520...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 26. januar 2016 #7 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg setter alltid vennskap først, så jeg ville hjulpet venninnen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #8 Del Skrevet 26. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er veldig vanlig i 17-års alderen. kanskje dere kan bytte på? Anonymkode: c7520...7c4 Nei, det tror jeg bare hadde gjort hele greia veldig kleint og rart for oss. En gutt er ikke verdt å ødelegge vennskap over føler jeg... 3 minutter siden, Cashbah skrev: Jeg setter alltid vennskap først, så jeg ville hjulpet venninnen din. Så du syns jeg gjør riktig i å ville hjelpe henne? Ts Anonymkode: f87c5...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 26. januar 2016 #9 Del Skrevet 26. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det tror jeg bare hadde gjort hele greia veldig kleint og rart for oss. En gutt er ikke verdt å ødelegge vennskap over føler jeg... Så du syns jeg gjør riktig i å ville hjelpe henne? Ts Anonymkode: f87c5...089 Jeg synes det er beundringsverdig og at det viser storhet og karakter fra din side. Jeg gjorde det selv da jeg var kanskje 11-12 år, og hadde min aller første forelskelse Jeg skjønte selv at jeg var for ung til at dette ville vare, så da valgte jeg heller å støtte venninnen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #10 Del Skrevet 26. januar 2016 1 time siden, Cashbah skrev: Jeg setter alltid vennskap først, så jeg ville hjulpet venninnen din. ja. jeg ser det... godt å høre. Anonymkode: c7520...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caline Skrevet 26. januar 2016 #11 Del Skrevet 26. januar 2016 Du virker som en ordentlig god venn, som klarer å se ting fra andres sider også! Skulle vært flere som deg, ts❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2016 #12 Del Skrevet 27. januar 2016 Åhhhh takk til alle sammen <333 Anonymkode: f87c5...089 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå