AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Hvor mye mer mat/kalorier bør man spise de dagene man har en 90 minutters ganske hard styrkeøkt?Målet er ikke vektnedgang, bare å bli sterkere. Har ikke noe spesielt ønske om at utseende på kroppen skal endre seg drastisk heller -det er styrken og helsa som er viktig for meg. Med det kostholdet jeg har per i dag holder jeg vekta, så hvor mye ekstra bør jeg spise de dagene jeg trener styrke? Anonymkode: ca088...a4e
Gjest Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Vanskelig å gi noe fasitsvar, du må bare prøve deg frem. 500 kalorier ekstra er kanskje et greit utgangspunkt,eventuelt mindre hvis du er redd for å legge på deg, men det er jo bare å justere hvis du går opp (eller motsatt) p. Spiser du riktig kan et eventuelt overskudd også resultere i muskelvekst, så... Ja... Dessverre ikke noe fasitsvar! Vekt, høyde, kjønn har jo mye å si her.
King in the North Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 (endret) Hvor mye mer mat/kalorier bør man spise de dagene man har en 90 minutters ganske hard styrkeøkt?Målet er ikke vektnedgang, bare å bli sterkere. Har ikke noe spesielt ønske om at utseende på kroppen skal endre seg drastisk heller -det er styrken og helsa som er viktig for meg. Med det kostholdet jeg har per i dag holder jeg vekta, så hvor mye ekstra bør jeg spise de dagene jeg trener styrke? Anonymkode: ca088...a4eDu vil bli sterkere, og da antar jeg du vil opp i vekt. På 90 minutters styrke forbrenner man vel 200-300 ekstra kalorier kanskje? Dermed, om du teller kalorier, ville jeg lagt på 500-700 kalorier på dager du trener i tillegg til gjennomsnittlig 200-500 kalorier ekstra per dag du ikke trener. Poenget er vel enkelt og greit å spise mer enn du forbrenner, slik at du bygger muskler, og dermed kan bli sterkere. edit: ser at du ikke vil endre kroppen så drastisk heller... Da bør du kanskje bare legge til de kaloriene du forbrenner og holde deg på vekten du er. Når styrken stagnerer, som den vil gjøre ganske fort om du ikke går opp i vekt, kan du øke antall kalorier veldig rolig og se hvordan du reagerer på det Endret 12. november 2015 av King in the North
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Takk for tips. Da skal jeg prøve å legge meg ca 3-500 kalorier over det jeg spiser i dag. Jeg teller ikke kalorier i dag, så jeg får bare finne meg et par ekstra-måltider som er på rundt 3-500 kalorier. Det er jo ikke det at jeg ikke vil endre vekt - jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli tyngre når jeg får mer muskler, det spiller ingen rolle for meg. Men jeg har ikke som mål å bli synlig muskuløs/fitnessbabe Jeg er kvinne på ca 55kg og 164, så en ganske normal slank utrent kropp. Anonymkode: ca088...a4e
Gjest Sukkerbit Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Takk for tips. Da skal jeg prøve å legge meg ca 3-500 kalorier over det jeg spiser i dag. Jeg teller ikke kalorier i dag, så jeg får bare finne meg et par ekstra-måltider som er på rundt 3-500 kalorier. Det er jo ikke det at jeg ikke vil endre vekt - jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli tyngre når jeg får mer muskler, det spiller ingen rolle for meg. Men jeg har ikke som mål å bli synlig muskuløs/fitnessbabe Jeg er kvinne på ca 55kg og 164, så en ganske normal slank utrent kropp. Anonymkode: ca088...a4eJeg teller ikke kalorier, men er jo mer sulten når jeg trener så kroppen sier automatisk fra selv at den vil ha mer kalorier.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Jeg teller ikke kalorier, men er jo mer sulten når jeg trener så kroppen sier automatisk fra selv at den vil ha mer kalorier. Regner med jeg får signaler på sult ja. Var bare for å ha en sånn ca-strørrelse så ikke jeg begynner å gå ned i vekt. For det vil jeg ikke. Anonymkode: ca088...a4e
Gjest Sukkerbit Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Regner med jeg får signaler på sult ja. Var bare for å ha en sånn ca-strørrelse så ikke jeg begynner å gå ned i vekt. For det vil jeg ikke. Anonymkode: ca088...a4eJa, det er absolutt forståelig
Gjest Tamsi Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Dersom du ikke bryr deg om vektnedgang er det da bare å kjøre på med mat? Muskler øker forbrenningen og da er det bedre å spise litt for mye enn litt for lite, så risikerer du ikke å "miste" noe muskler.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Dersom du ikke bryr deg om vektnedgang er det da bare å kjøre på med mat? Muskler øker forbrenningen og da er det bedre å spise litt for mye enn litt for lite, så risikerer du ikke å "miste" noe muskler.joda, men jeg vil jo ikke ende opp med å spise for mye heller så jeg legger på meg og blir tjukk. Derfor jeg spurte. Er jo forskjell på om man trenger 200 kal eller 1000 kal ekstra liksom. Og jeg er clueless når det kommer til hvor mye man forbrenner ved div aktiviteter. Men nå er jeg klokere. Anonymkode: ca088...a4e
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 Jeg prøver å spise et lite måltid ekstra Anonymkode: 481e6...603
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå