Gå til innhold

Blir sulten rett etter måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever ofte at når jeg spiser, blir jeg kjempesulten rett etter jeg har spist. Og da mener jeg rett etterpå, det kan til og med skje mens jeg spiser dersom jeg bruker lang tid. Trenger ikke å ha vært særlig sulten før jeg spiser for at dette skal skje. Hvorfor skjer det? Er det fordi jeg ikke har spist nok, eller har det noe med blodsukkeret å gjøre? Jeg opplever stort sett aldri å være behagelig mett etter et måltid, enten er jeg fortsatt sulten, eller så er jeg litt sånn ekkelt mett. 

Anonymkode: c4785...421

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det likedan! Følger med her. 

Anonymkode: 8dd4e...ae3

• Liker 1
Skrevet

Hva spiser du da? Jeg blir sånn hvis jeg spiser my raske karbohydrater.

Anonymkode: 2abbd...a23

• Liker 3
Gjest Sukkerbit
Skrevet

Samme her. Spaghetti, pannekaker osv holder jeg meg unna pga dette. Er bare magefyll

Skrevet

Jeg tipper det du beskriver som sultfølelse, er at du kjenner at fordøyelsen setter i gang, at maten tømmes fra magesekken og ut i tolvfingertarmen. Det er helt normalt, og betyr ikke at du trenger mer mat - om du ikke spiser for lite, da.

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever egentlig dette mest når jeg spiser mat uten så mye karbohydrater. Etter middag, som ofte har mer karbo, blir jeg bare ekkelt mett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg merker det hvis jeg spiser tomme og kjappe karbs. Prøver å bli flinkere til å alltid ha noe protein, feks hvis jeg har en brødskive MÅ jeg ha kjøttpålegg, avokado eller noe annet mettende på.  

Skrevet

Jeg opplever egentlig dette mest når jeg spiser mat uten så mye karbohydrater. Etter middag, som ofte har mer karbo, blir jeg bare ekkelt mett.

Det er sånn jeg også har det. Jo FÆRRE karber, jo mer sulten eller fysen blir jeg. Men jeg er vant til et sukkerholdig kosthold, så for min del tror jeg det henger sammen med at kroppen nettopp ikke får noe sukkerkick når jeg putter noe i munnen. :( 

Anonymkode: b7185...368

Skrevet

Drikker du mye Pepsi Max? Jeg vet ikke om dette er vanlig, kan bare snakke for meg selv!, men jeg blir kjempesulten av Pepsi Max. Jeg kan spise en stor, kraftig middag, deretter ta et glass Pepsi Max og være sulten igjen. Har ikke hørt om andre som har det sånn, men jeg har det i hvert fall sånn :-) Merker stor forskjell på når jeg drikker vann til maten, da er jeg mett mye lengre. 

Skrevet

Drikker du mye Pepsi Max? Jeg vet ikke om dette er vanlig, kan bare snakke for meg selv!, men jeg blir kjempesulten av Pepsi Max. Jeg kan spise en stor, kraftig middag, deretter ta et glass Pepsi Max og være sulten igjen. Har ikke hørt om andre som har det sånn, men jeg har det i hvert fall sånn :-) Merker stor forskjell på når jeg drikker vann til maten, da er jeg mett mye lengre. 

Jeg drikker en del pepsi max, ja, men dette opplever jeg mest under måltidene som ikke er middag, og jeg drikker bare brus til middag/på kvelden.

Skrevet

Jeg opplever dette hvis jeg drikker lightbrus eller jeg spiser mat med masse karbo - selv om det er sunne karbohydrater. Spiser jeg havregrynsgrøt til frokost er jeg hulsulten etter en time. Spiser jeg skyr eller gresk yoghurt med litt kornblanding og mandler så er jeg mett i flere timer. Tror rett og slett at noen er mer følsomme for karbohydrater enn andre. 

• Liker 1
Skrevet

Mat med fett i (som f.eks mandler, nøtter osv) metter bedre og lengre enn mat uten fett

Anonymkode: 422e0...1e4

• Liker 1
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Opplever dette når jeg spiser raske karbs eller for lite fett.  Det hjelper som regel å drikke et glass vann, eller kanskje spise noen mandler eller nøtter

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil bare kaste dette ut her til info. Sulthetsfølelse/ sultsmerter rett etter at man har spist, eller uten å ha en grunn til å være sulten, KAN være tegn på magesår. Det er jo selvsagt ikke dette hos de fleste, men det er jo greit å få det sjekket om det er skikkelig plagsomt, eller du har andre symptomer i tillegg :) 

Endret av KaraThrace
La til sultsmerter
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...