Gå til innhold

Katt og flytting til utlandet

Lisa Lo

Anbefalte innlegg

Har noen flyttet til utlandet (England) med katten sin? Blir så forvirra av alle de forskjellige papirene jeg hører vi må ordne for pusen, får ulike beskjeder alt etter som hvem en spør, være seg veterinær eller flyselskap.. Og idag så jeg i avisen at hun må ha eget pass også..

I tillegg - er det noen som har sendt pusen (eller dyret sitt generelt) med SAS Cargo? Noen erfaringer?

Begynner å tro dette vil bli mer stress enn moro for pusen, men vil så gjerne ha henne med også da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder å flytte til England med pusen vil jeg anbefale deg å ta kontakt med Storbrittannias ambassade.

Hverken veterinærer eller flyselskap vet de hele og fulle reglene for inntak av dyr til England. :wink:

Jeg vet at tidligere var det kun ett par flyselskaper man fikk lov til å ta med dyr til England på, men vet ikke hvordan dette er nå.

(en venninne av meg skulle på utstilling med hundene, og hun fikk ikke lov å fly direkte fra Norge, men måtte mellomlande i Frankrike for å bytte til "riktig" flyselskap)

England er vel det landet i verden som har de strengeste reglene for innførsel av dyr. De er jo også ett rabiesfritt land, akkurat som Norge, men regelverket er hakket strengere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...