Gjest 89-modell Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Er veldig motivert for å bli barnehagelærer, trenger bare lufte min lille frustrasjon, gikk på en kjempe smell io siste praksisperiode når jeg oppdaget hvordan barnehager kan være. Kom i en barnehage med en øvingslærer som ikke snakket til oss idet hele tatt utennom beskjeder, aldri noe positivt og bare sa ifra når det var ting vi måtte endre... Gikk helt i kjelleren. Noen flere som har kommet i en slik barnehage, eller har andre erfaringer som ikke er gode...???Dere som er ferdig utdannet, det er noe helt annet å være i jobb hver dag som pedagog, enn å være i praksis?Har barn fra før og liker å jobbe med barn, så er ikke det...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Det blir alltid bedre når det er du som skal ha mer kontroll og kan lage opplegg osv. Ofte mangler høgskolene praksisplasser, og da blir det gjerne til at steder blir "presset" til å ta til seg studenter, noe som igjen kan føre til en dårlig opplevelse for studentene. Anonymkode: bae84...5c1
Gjest Mythic Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Be om å få en annen øvingslærer! Og det er stooooor forskjell på å være i praksis og å være i jobb, det kan ikke sammenliknes en gang
Gjest 89-modell Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Jeg kan ikke få en annen øvingslærer for det er den eneste av to ped. som jobber fulltid på avdelingen. Må desverre bare ta den plassen vi har fått, har fire dager igen.Neste periode er i april, men skal nok gå.Blir bare så nervøs av hun for hun snakker ikke med oss, virker som hun bare holder oppelgg for barna og går, hun er ikke en åpen og god dame som andre jeg ser for meg som ped. leder etc. Hun er flink med drama og opplegg, men så er hun tilbake på kontoret igjen. Virker som hun føler det kreves at hun gjør de tingene , for hun er som en av og på bryter
Gjest Mythic Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Jeg kan ikke få en annen øvingslærer for det er den eneste av to ped. som jobber fulltid på avdelingen. Må desverre bare ta den plassen vi har fått, har fire dager igen.Neste periode er i april, men skal nok gå.Blir bare så nervøs av hun for hun snakker ikke med oss, virker som hun bare holder oppelgg for barna og går, hun er ikke en åpen og god dame som andre jeg ser for meg som ped. leder etc. Hun er flink med drama og opplegg, men så er hun tilbake på kontoret igjen. Virker som hun føler det kreves at hun gjør de tingene , for hun er som en av og på bryter Det er noe herk å få en dårlig øvingslærer. Det hjelper ikke hvor flink hun er til organiserte opplegg, hun har ansvar for å veilede deg også. Tror jeg ville tatt det opp med skolen, hvis jeg var deg.
Gjest 89-modell Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Tror ikke det kan gjøres noe med det, for jeg fikk en veldig psykisk smell ila. praksisen, så de tenker bare at jeg ikke apsser for yrket og ikke emstrer barnehage hverdagen, da er det ikke enkelt å ta det opp. TRENGER BARE AT DERE HER BACKER HER OPP For det går jo ann...
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Det er STOR forskjell å være student i praksis og bhglærer - heldigvis!Mange øvingslærere skulle aldri vært øvingslærere, men det er manko på praksisbhg og da må høgskolene ta det de får. Men høgskolene er helt avhengig av at studentene sier ifra til praksiskontoret dersom de føler at øvingslærer ikke følger en godt nok opp eller oppfører seg ugreit. Det er kun slik høgskolen får vite om disse øvingslærerne og blir klagene mange nok, vil de sannsynligvis ikke godkjenne vedkommende som øvingslærer mer. Da jeg var student, klagde vi inn flere øvingslærere som ikke gjorde jobben sin ovenfor oss og de fikk ikke flere studenter.Om du ellers trives i bhg og oppgavene en bhglærer har, er det bare å stå på Anonymkode: e96dc...4d6
saltvann Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Snakk med din rådgiver på høgskolen og si at du / dere ikke er fornøyd med praksislæreren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå