AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Jeg skrapte en bil da jeg skulle kjøre ut fra en parkeringsplass. Den fikk noen reletivt stygge skraper på fremparten. Bilen jeg kjørte har pr nå ikke oppdatert forsikring, da den er kjørt flere km enn den er forsikret på. Bilen jeg skrapte var en eldre bil med flere merker. Hva vil dette kunne komme til å koste meg? Worst case og best case? Kan legge ved bilder av skaden dersom noen kan si noe ut i fra det, jeg vet ikke hva som er hva når det gjelder bilskader. Anonymkode: 3e1bf...7ac
Gjest pellepirat Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Det kommer veldig an på merker...er det på støtfanger? Så spørs det om det bare er skraper el om det er en liten bulk også. At den har kjørt flere km. enn den er forsikret for har neppe noe å si for å dekke skaden på andre. Mulig du evt. kan risikere avkortning på erstatning til egen bil el noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Det var på støtfangeren foran, ja. Kjæresten min gikk lett bananas for at dette blir så ekstremt dyrt pga forsikringen på bilen jeg kjørte.Har litt sånn smånoia. Anonymkode: 3e1bf...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Her er skaden på den andre bilen. Anonymkode: 3e1bf...7ac
Gjest pellepirat Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Ja... lakkere støtfanger (må ofte lakkere hele støtfangeren) el bytte den... uansett ligger slikt på mellom 7-12000.Er vel det man har forsikring for? Forsikringspremie i etterkant blir jo gjerne litt høyere, og man mister en del bonus. Men sånn er livet.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Ja... lakkere støtfanger (må ofte lakkere hele støtfangeren) el bytte den... uansett ligger slikt på mellom 7-12000.Er vel det man har forsikring for? Forsikringspremie i etterkant blir jo gjerne litt høyere, og man mister en del bonus. Men sånn er livet. Faen altså. Jeg bare håper det går på forsikringen selv om den ikke er oppdatert. takk for svar! Anonymkode: 3e1bf...7ac
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Det eneste som skjer hvis bilen er kjørt flere km enn det er betalt for, er at egenandelen blir høyere. Ellers gjelder den. Forøvrig en lærepenge til neste gang. Anonymkode: a2e6c...975 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Det eneste som skjer hvis bilen er kjørt flere km enn det er betalt for, er at egenandelen blir høyere. Ellers gjelder den. Forøvrig en lærepenge til neste gang. Anonymkode: a2e6c...975Takk.Ja, det var ikke akkurat sånn at jeg gjorde det med vilje. Skikkelig ubehagelig. Han har ikke ringt enda, så håper han gjør det snart så jeg får det utav verden. Anonymkode: 3e1bf...7ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #9 Skrevet 13. november 2015 Hvis det var en eldre bil med flere merker, er det bare å høre om eier ønsker å få den lakkert, eller om litt cash holder. Noen bryr deg ikke så mye og man kan slippe unna med å betale f.eks..5000. Husk at skadeomfanget bør være veldig mye større enn det der før man tar det på bonus. Bonustapet koster deg mye i mange år fremover + egenandel. Anonymkode: b4648...358
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #10 Skrevet 13. november 2015 En sånn type skade ville jeg ikke tatt på forsikringen.Gjorde noe av det samme en gang og la en lapp under vindusviskeren. Fikk kontakt per sms og så betalte jeg regningen fra verkstedet. Hvis du allerede har en dyr forsikring pga gammel bil blir den enda dyrere med bonustapet, så jeg ville ikke brukt forsikringen med mindre det var snakk om en god del penger. Anonymkode: f283a...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #11 Skrevet 13. november 2015 Ja... lakkere støtfanger (må ofte lakkere hele støtfangeren) el bytte den... uansett ligger slikt på mellom 7-12000.Er vel det man har forsikring for? Forsikringspremie i etterkant blir jo gjerne litt høyere, og man mister en del bonus. Men sånn er livet. Sinnsyke summer for å rette på små kosmetiske skader på en gammel bil. Som eier av påkjørt bil her ville jeg ikke brydd meg. Har selv krevd 3000 kr cash for å få saken ut av verden på en lignende type skade for noen år siden. Og ble noen tusenlapper rikere, med noen ubetydelige skraper attåt. Bilen er uansett i like kjørbar stand, og den støtfangeren foran er ofte i plastmateriale så da vil det ikke ruste med tiden heller om den ikke blir omlakkert. Anonymkode: 7378f...52b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #12 Skrevet 13. november 2015 Jeg har enda ikke hørt fra han, så jeg går rundt med litt nerver. Håper han tar kontakt fort dersom han skal gjøre det. Takk for råd og svar alle. Anonymkode: 3e1bf...7ac
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #13 Skrevet 13. november 2015 Kan hende vedkommende er på jobb, så ting kan ta tid.Så fint du la igjen opplysninger om deg selv!Min bil ble bulket i sommer, men ingen lapp lå på bilen min. Den er gammel, men jeg vedlikeholder den godt. Anonymkode: 8fd3f...b8d
OppNedPåAlt Skrevet 13. november 2015 #14 Skrevet 13. november 2015 Veldig stolt av deg TS, at du tar ansvar! Min bil fikk slike skader, muligens litt dypere og større på både støtfanger og på siden, og jeg fikk ingen lapp eller beskjed. Bilen er 2 år, og veldig fin i lakken ellers. Så veldig bra gjort av deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå