Gå til innhold

Katt som bare flytter inn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi har havnet i en litt små vanskelig situasjon...

Vi er veldig glad i dyr, og spesielt katter. For en stund tilbake fikk vi besøk av en nydelig kosete katt som tydeligvis likte oss veldig godt. Vi gav henne bittelitt mat i håp om at hun kansje hadde lyst til å komme igjen...

Etter dette har hun vært hos oss flere ganger, stadig mer kosete. Og nå har hun omtrent flyttet inn til oss. Hun venter på oss når vi kommer fra jobb, er med oss inn, hopper opp i sofaen og vil bare være hos oss.

Katten må jo være noen andre sin, men det er sannsynligvis en gårdkatt som må klare seg selv. Hun er ørsk etter mat hver gang hun er hos oss, og sååå glad for at noen snakker med henne.

Jeg vet ikke hvem sin katt dette er eller hvor den kommer fra, men det er tydelig at hun helt vil bo hos oss...

Hva gjør vi? Skal vi være bein harde og avvise henne helt, eller skal vi prøve å gjøre tilværelsen hennes noe bedre enn den er med å fortsette å stelle litt med henne?

I går fjernet vi bl.a en sinnsykt stor flått som satt på ryggen hennes. Hadde hun hatt eiere som tok seg av henne hadde de sett denne ganske fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett å stell med henne! Det er slettes ikke alle katter som har et hjem, og det kan jo virke som om denne er av de uheldige. Du kan jo eventuelt ta et bilde av henne og sette opp "funnet"-plakater i nærområdet ditt. Får du ingen respons og du ønsker å gi denne katten et hjem synes ihvertfall jeg bare at det er kjempeflott!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det jeg kanskje glemte å si er at vi bor veldig på landet, sånn at dette ikke bare er en katt som har gått seg vill i tettbygde strøk... Tipper at det er en gårdskatt fra et sted i nærheten, men ingen vi har snakket med vet hvor hun kommer fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere først har gitt henne mat, stell og kos, ville det vært ganske brutalt å plutselig begynne å avise henne, og stenge henne ute.

Tror det er godt at hun fant dere :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå! Dere må ta vare på denne katten som har valgt dere ut som menneskene hans! Han har nok sannsynligvis ikke andre å gå til,det kan være han har streifet langt og lenge siden han hadde en diger flått på seg.

Hvis dere ikke har mulighet til å ha den så må dere henge opp lapper på stolper, i butikker i nærheten(men også et stykke unna....). Søk etter nytt hjem til den i avisen, www.dyrenett.no Legg ut annonse på www.nettkatten.no, ta kontakt med lokalavdelingen av Dyrebeskyttelsen for evt. hjelp til omplassering(regn med lange ventelister...).

Ikke bare steng han ute. Han er jo bare på jakt etter husrom, varme og litt mat. Tar dere vare på han kommer han til å være hengiven resten av sitt liv og evig takknemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sagt A må du nesten si B, å avvise katten nå ville vært utilgivelig, det ser jo ikke ut so m har du har noe valg, det har katten gjort for deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjennom min oppvekst tatt vare på to katter som kom til oss. Vi hengte opp lapper o.l. men det var tydelig at ingen ville ha dem, og kattene trivdes hos oss. Hadde nok ikke hatt hjerte til å avvise den, men så er jeg eksepsjonelt glad i katter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har heller ikke hjerte til å avvise henne, for hun er så nydelig og har virkelig lyst til å være hos oss.

Det eneste som holder litt igjen er jo tanken på at det kanskje er noen andre som eier henne og hvordan ville jeg likt hvis noen andre bare overtok min katt. Selvom hun har det vondt der hun kanskje egentlig hører til, så kan det jo være at hun har et hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis du er redd for at noen andre eier henne og savner henne så syns jeg du skal sette opp noen lapper eller lignende, så du i alle fall har prøvd. er det ingen som svarer på det er det selvfølgelig kjempefint om du tar vare på henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo henge opp lapper på butikken, og følge litt ekstra med selv, i aviser o.l. for å se om noen etterlyser henne. Hadde det vært min katt hadde jeg uansett vært lettet over at hun var trygg og glad enn at hun sprang løst rundt i byen og kunne bli påkjørt, mishandlet e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi bor veldig på landet altså (ser ikke til naboen), og det er ingen nærbutikker å henge opp lapper i. tror vi får se hva som skjer, eventuelt høre litt med folk som går forbi oss om de vet noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke sikkert at dere er de eneste katten har å gå til, disse dyrene gjør som de vil og av og til bytter de hjem uten at eierne har noe de skulle ha sagt. Det ligger riktignok oftest et eller annet til grunn for at de søker et nytt tilholdssted, men det trenger slettes ikke være at de blir forsømt i sitt gamle hjem. Jeg støtter forslaget om å henge opp lapper. Om det er noen andre der ute som savner pusen sin og tar kontakt, må dere slutte å gi henne mat og aller helst jage henne bort når hun kommer på besøk til dere. Men den tid den sorg, med alle løskattene som finnes kan det selvfølgelig hende at dere er det eneste hjemmet hun har. Isåfall- gled dere over et nytt familiemedlem som valgte dere ut helt av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Er det virkelig ingen som er klar over at katter ofte ID merkes med chip under pelsen? Hvis man finner en katt skal man ALLTID

1) Melde funnet med beskrivelse og sted til politiet (eier kan ringe til politiet for å få godt eller dårlig nytt)

2)ta den med til en dyrlege etterpå for å få den scannet for eventuell ID chip.

Ta vare på katten men gi eieren mulighet til å finne igjen pusen sin. Ellers risikerer du at noen sørger i ukesvis eller til og med årevis av uvissheten.

Dette gjelder også dersom man finner en død katt. Tenk dere selv om dere ble gående i uvisshet i flere år, når man kunne fått vite med en gang at katten var død eller til og med hadde det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...