Gå til innhold

Trenger hjelp! Vektnedgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål som jeg virkelig trenger svar på før jeg går på veggen! 

Jeg har MYE fett på kroppen, men null muskler. ( Har vært syk i ett år, ikke spiseforstyrrelse). Jeg vet jo at kroppen bruker fett som energikilde om man spiser for lite kalorier, men det virker som kroppen ikke gjør det nå lenger! Jeg vet også at muskler forbrenner fett, og er den mest effektive fettforbrenningen, men blir jo nesten NØDT til og ta energi fra fettet når man får for lite kalorier?  

Jeg trener 4 ganger i uken, da intervalltrening, og skal begynne med styrketrening. Så jeg lurer på:

1. Om jeg er hjemme en dag og IKKE trener, drar kanskje en tur på butikken, litt husarbeid og vanlig hverdagsaktivitet, og tilfører for lite energi, vil ikke kroppen da ta av fettet om man har tilført for lite energi over tid? 

2. Om jeg begynner med styrketrening kombinert med intervalltrening/jogging, vil jeg mest sannsynlig gå opp pga muskelmasse, eller går jeg ned etterhvert om hovedfokuset er på fettforbrenning? 

Er veeeldig frustert for tiden, vekten står helt stille, og jeg er ikke overvektig, men jeg er på tur tid.... 

Anonymkode: dad7a...188

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logger du alt du spiser? Bruk fitnesspal. Det er matinntaket som gjør utslaget. 

Anonymkode: 5ca70...f18

Skrevet

Når du trenger styrke går du opp i muskelmasse og så forbrenner du fett samtidig. 

Anonymkode: c68af...9d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke om du logger det du spiser, men anbefaler å gjøre det! Jeg er gratismedlem hos Grete Roede og legger inn ALT jeg spiser i løpet av en dag der. Skal ligge på rundt 1600 kcal om dagen, noen ganger blir det litt mindre noen ganger litt mer, ingen krise :)
Når du trener stryke forbrenner du fett samtidig, og dess mer muskler du har dess mer forbrennes hele tiden. Tallet på vekten kan stå stille og/eller øke når du bygger muskler, derfor er det lurt at du bruker målebånd også. Du kommer til å fortsette å bli smalere om midjen for eksempel selv om du får muskler i armer og bein. Muskler veier mer enn fett, men fett tar mer plass, dermed vil du bli synlig slankere selv om du kan veie omtrent det samme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...