AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Hei. Jeg går på ppiller, men nå har jeg mensen og jeg skal ikke begynne på et nytt brett etter mensen. Jeg og samboer skal starte prøvingen. Er det da 14 dager ca etter mensen at jeg har eggeløsning? :) Anonymkode: bc265...a85 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Eggløsning starter som regel på dag 14, ja.Dag 1-4=Menstruasjon, Dag 5-13=Follikkelfasen, Dag 14=Eggløsning, Dag 15-28=Lutealfasen og så er det mensen på nytt ELLER baby <3 Anonymkode: 9dedf...468 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 1 års tid Anonymkode: 16d57...2ca
Ms.Sommerfugl Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 1 års tidAnonymkode: 16d57...2caTull og tøys! Man kan bli gravid med en gang etter man har sluttet på pilla. Eller, i det minste frem til neste fruktbare periode (som er 2-4 uker etter slutt).http://www.babyverden.no/Prover/Forberedelser/Slutte-med-prevensjon/ 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 http://www.babyverden.no/Prover/Syklusen/Nar-er-sjansen-storst/Hvor-lang-tid-tar-det/ Anonymkode: 16d57...2ca
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Etter bortfallsblødning (falsk mens) vil eggløsning kunne skje umiddelbart når man ikke starter opp på ny pille. Første periode mellom bortfallsblødning og normal mens er derfor vanskelig å beregne. Anbefaler deg å laste ned Min kalender el. for å holde kontroll på din syklus. I starten kan det være nyttig å benytte eggløsningstester. MEN det kan ta sin tid å komme i ordentlig syklus igjen. Jeg trodde selv jeg var fri fra bivirkninger da jeg sluttet på pilla. Jeg kom rett i syklus. Men etter et par måneder begynte jeg å få skikkelige kviseutbrudd osv. Det er over nå, men det virket som kroppen måtte omstille seg tilbake til egne hormonnivåer på en måte Men så har jeg nå de siste par syklusene hatt det jeg forstår er eggløsningsslim. Og det er mye mer og tydeligere enn det har vært. Så jeg tror egentlig at det først er nå jeg har kommet meg ordentlig inn i syklus og kroppen balanserer det selv.Svaret på spørsmålet ditt er i grunn at du kan bli gravid når som helst etter pilleslutt. Det er rett og slett umulig for andre å kunne vurdere din syklus og hvor lang tid det vil ta å bli gravid. Det er så innmari individuelt. Håp på kort tid, men regn med at det tar litt tid. Lykke til PS.... her har det nå gått 10 måneder etter pilleslutt uten en eneste positiv test på tross av regelmessig syklus. Anonymkode: beab1...019
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Jeg har fått en åpenbaring når det kommer til p-pilleslutt og prøving. Jeg og min mann sluttet på pillen i slutten av Juli. Med enighet om at dette kun ta tid, sex skulle være sex og ikke baby-making, vi skulle ikke prate om eggløsning, EL-tester, mens eller tidspunkt for sex. Nyte sex som før prøvingen. Jeg er nå ni uker på vei 😄🎉 har gått i 15 år på pillen uten opphold og nærmer meg 30 år. Alle medisinske personell jeg har pratet med i ettertid (lege, sykepleier og jordmor) sier at den avslappende holdningen vår veldig gjerne kan være en god faktor til at det gikk så bra for oss, mange stresset for mye og sliter med å bli gravide. Lykke til 😄 Anonymkode: 0694a...a59
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Jeg har fått en åpenbaring når det kommer til p-pilleslutt og prøving. Jeg og min mann sluttet på pillen i slutten av Juli. Med enighet om at dette kun ta tid, sex skulle være sex og ikke baby-making, vi skulle ikke prate om eggløsning, EL-tester, mens eller tidspunkt for sex. Nyte sex som før prøvingen. Jeg er nå ni uker på vei 😄🎉 har gått i 15 år på pillen uten opphold og nærmer meg 30 år. Alle medisinske personell jeg har pratet med i ettertid (lege, sykepleier og jordmor) sier at den avslappende holdningen vår veldig gjerne kan være en god faktor til at det gikk så bra for oss, mange stresset for mye og sliter med å bli gravide. Lykke til 😄Anonymkode: 0694a...a59Du og din mann sluttet på pillen? Herregud, skal dette også bli en vanlig uttrykksform, på samme måte som "Vi er gravide"?DU sluttet på pillen! DU er gravid! Anonymkode: a91f7...a44
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 12. november 2015 #9 Skrevet 12. november 2015 Etter å ha hatt ubeskyttet sex.
Gjest Skrevet 12. november 2015 #10 Skrevet 12. november 2015 Hvis du fullfører pillebrettet kan du få eggløsning en gang mellom etter en uke etter pille slutt og mange måneder frem i tid. Du kan ikke regne med 14 dager når du nylig har slusluttet på pillene.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #11 Skrevet 12. november 2015 Du og din mann sluttet på pillen? Herregud, skal dette også bli en vanlig uttrykksform, på samme måte som "Vi er gravide"?DU sluttet på pillen! DU er gravid! Anonymkode: a91f7...a44kom igjen da! Jeg sluttet på pillen. Vi sluttet med prevensjon. Er det blitt en ny trend med KG's uttrykkspoliti? slapp av og bruk tiden din på å irritere deg over ting som betyr noe. Hva som er så innmari viktig for deg med å ta folk på måter å uttrykke seg på? Gir det deg mening i livet? Anonymkode: 0694a...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå