AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Fikk mensen i går,og har så eggstokk smerter i den ene eggstokk. Har vært hos gynekolog i sommer alt ok.flere som har smerter i eggstokk under mens,trodde det liksom var livmora som skulle gjøre vondt ikke eggstokk :-) Anonymkode: 83af0...50f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #2 Skrevet 16. november 2015 Prøver igjen Anonymkode: 83af0...50f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #3 Skrevet 16. november 2015 Smerter ved mens er ikke uvanlig ved endometriose. Mange blir ikke tatt på alvor mht endometriose. Du bør spørre spesielt om dette er eller kan være endometriose. Anonymkode: 0374b...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #4 Skrevet 16. november 2015 Smerter ved mens er ikke uvanlig ved endometriose. Mange blir ikke tatt på alvor mht endometriose. Du bør spørre spesielt om dette er eller kan være endometriose. Anonymkode: 0374b...d4chsr sjekket det,og er ikke det:-) Anonymkode: 83af0...50f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #5 Skrevet 16. november 2015 hsr sjekket det,og er ikke det:-) Anonymkode: 83af0...50fhVorfor opplyser du da ikke om at du har tatt både MR etter protokoll og har hatt lap? Begge deler nødvendig for å utelukke årsaker... Anonymkode: 0374b...d4c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #6 Skrevet 16. november 2015 Kan man ikke se om en pasient har endometripse under ultralyd hos gynekolog ?ikke TS Anonymkode: 5c416...78b
annev Skrevet 16. november 2015 #7 Skrevet 16. november 2015 Kan man ikke se om en pasient har endometripse under ultralyd hos gynekolog ?ikke TS Anonymkode: 5c416...78bts her,hadde cystioskopi i blæren i narkose,de sjekket for endometriose i samme slengen:-)
annev Skrevet 16. november 2015 #8 Skrevet 16. november 2015 ts her,hadde cystioskopi i blæren i narkose,de sjekket for endometriose i samme slengen:-) skulle stå ; ikke TS her.ble litt feil i farta.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #9 Skrevet 16. november 2015 Skriv skikkelig innlegg - få skikkelig svar (ref. annet innlegg om manglende svar). Anonymkode: e13de...ac8
annev Skrevet 16. november 2015 #10 Skrevet 16. november 2015 Sånn jeg leser spørsmålet,så spør hun kun om det er andre som har smerter i eggstokk under mens :-)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #11 Skrevet 16. november 2015 Har hatt mye vondt i venstre eggstokk siste halve året, fastlege og gynekolog mener alt er fint... Vondt uavhengig hvor i syklusen jeg er, kanskje 7-8 ganger i måneden, ikke veldig ille, som mens smerter, men man bekymrer seg jo litt da! Anonymkode: 5c416...78b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #12 Skrevet 16. november 2015 ts her,hadde cystioskopi i blæren i narkose,de sjekket for endometriose i samme slengen:-) Her har du misforstått veldig mye. Cystoskopet undersøker forhold inne i blæren. Ts om du vil ha skikkelige svar, noe du har opprettet en egen tråd på at du ikke får, så må du jammen bidra litt selv og. Endometriose finner ingen ved cystoskopi, viser til det som er skrevet over. Dette bruker ikke jeg mer av min tid på, for det er direkte bortkastet. Anonymkode: 0374b...d4c
Version 2.0 Skrevet 16. november 2015 #13 Skrevet 16. november 2015 Cystoskopi brukes ikke hovedsakelig for å undersøke mtp endometriose. Det må man gjøre hos en gynekolog ved hjelp av UL, eventuelt CT. Cystoskopi kan være et hjelpemiddel dersom endometriosen gjør slik at muskelknuter og cyster vokser og presser mot urinblæra, noe som ofte kan resulterer i smerter og hyppig vannlating. C.skopi benyttes for å undersøke patologiske forandringer i urinrør og urinblære. Hvordan vet du TS at det er eggstokken som gjør vondt og ikke livmora? Er vel ikke så vanvittig enkelt å skille?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #14 Skrevet 16. november 2015 Cystoskopi brukes ikke hovedsakelig for å undersøke mtp endometriose. Det må man gjøre hos en gynekolog ved hjelp av UL, eventuelt CT. Cystoskopi kan være et hjelpemiddel dersom endometriosen gjør slik at muskelknuter og cyster vokser og presser mot urinblæra, noe som ofte kan resulterer i smerter og hyppig vannlating. C.skopi benyttes for å undersøke patologiske forandringer i urinrør og urinblære. Hvordan vet du TS at det er eggstokken som gjør vondt og ikke livmora? Er vel ikke så vanvittig enkelt å skille? jeg kjenner det i den ene siden:-) Anonymkode: 83af0...50f
Version 2.0 Skrevet 16. november 2015 #15 Skrevet 16. november 2015 jeg kjenner det i den ene siden:-) Anonymkode: 83af0...50fDet trenger fortsatt ikke være eggstokkene. Kan være muskler i underlivet eller tykktarmen. Jeg ville dratt til en gynekolog om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #16 Skrevet 16. november 2015 Har smerter der, under mens, fra tid til annen. Egentlig verst på venstre side. Hadde skikkelig vondt der uavhengig av mens, fikk da beskjed om at det var en cyste som hadde sprukket.Ofte kjennes det ut som det er i eggstokken, men i realiteten er det luftsmerter i tarmen for mitt vedkommende. Anonymkode: ffb5c...7f3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #17 Skrevet 16. november 2015 Det trenger fortsatt ikke være eggstokkene. Kan være muskler i underlivet eller tykktarmen. Jeg ville dratt til en gynekolog om jeg var deg. var hos gynekolog i sommer,alt ok:-) Ts Anonymkode: 83af0...50f
Version 2.0 Skrevet 16. november 2015 #18 Skrevet 16. november 2015 var hos gynekolog i sommer,alt ok:-) TsAnonymkode: 83af0...50fBeklager, jeg overså dette i HI. Men da er jo alt ok. Regner med du har tatt celleprøver også
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #19 Skrevet 16. november 2015 Cystoskopi brukes ikke hovedsakelig for å undersøke mtp endometriose. Det må man gjøre hos en gynekolog ved hjelp av UL, eventuelt CT. Cystoskopi kan være et hjelpemiddel dersom endometriosen gjør slik at muskelknuter og cyster vokser og presser mot urinblæra, noe som ofte kan resulterer i smerter og hyppig vannlating. C.skopi benyttes for å undersøke patologiske forandringer i urinrør og urinblære. Hvordan vet du TS at det er eggstokken som gjør vondt og ikke livmora? Er vel ikke så vanvittig enkelt å skille? Verken UL eller CT brukes til å påvise endometriose det er totalt uegnede metoder, som skrevet over. Det er ofte en fordel å lese både hi og svar i tråden før en svarer. Husk og på at psyken kan påvirke smerte og ubehagfølelse. Anonymkode: 0374b...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #20 Skrevet 16. november 2015 Beklager, jeg overså dette i HI. Men da er jo alt ok. Regner med du har tatt celleprøver også ja celleprøve var fin:-) Anonymkode: 83af0...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå