fisk31 Skrevet 17. november 2015 Forfatter #121 Skrevet 17. november 2015 Ny oppdatering. Jeg sier at jeg gjerne vil se de gamle kontorutskriftene (grunner dette med våre felles penger) og han smeller i bordet og blir skikkelig sinna. "du skal alltid snoke i mine ting, sjekke mobilen og greier", sier han. Jeg svarer at dette er vel ikke snoking, siden vi skal sitte og se på det sammen. Han følte seg vel mistenkeliggjort.Så sier han at han gleder seg til å reise hjem til jul (jeg er ikke invitert) og at han burde finne på mer ting borte fra hjemmet i ukedagene). Han er sint og humørsyk. Hvis han angret burde han med glede ha latt meg se de utskriftene, og prøve alt for å vinne meg tilbake, inkludert å invitere meg til julefeiring?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #122 Skrevet 17. november 2015 Jeg fatter ikke at du gidder ts. Han virker så utrolig umoden for å være over 30. Anonymkode: 90dfd...a7a 2
daemonia Skrevet 17. november 2015 #123 Skrevet 17. november 2015 Dette skal du virkelig ikke finne deg i! Han blir sint, vil Gjøre mer utenfor hjemmet for å slippe deg, og han har ikke bedt deg med til familien I jula nødvendig i tillegg. GÅ! Ikke la deg presse til å bli værende!
Gjest Tottelotta Skrevet 17. november 2015 #124 Skrevet 17. november 2015 helt sant! Situasjonen hadde vært helt annerledes hvis han hadde lagt seg flat. Han har gjort enkelte ting for å gjøre ting bedre da: sier han skal ut mye sjeldnere nå på byen og konsentrere seg om hjemmehygge, aldri gjøre dette igjen, osv. Samtidig har han som sagt kommet med noen frekke kommentarer og vært sur, og blitt sur over min gråting og sorg. Så det er vel ikke akkurat å gjøre alt han kan Det er enkelt å love gull og grønne skoger når han sitter med deg og ror som bare pokker. Så får vi se da, når han småkjeder seg litt en fredagskveld og kompisene ringer for å få ham med ut. Tviler på at det blir popcorn og netflix for to da, gitt..At han blir sint for at du vil se deres felles ktoutskrift er ikke akkurat noe sunnhetstegn det heller, selv om jeg skjønner at han føler seg litt uglesett. Han er ikke i en posisjon hvor han kan bli sur for småtterier i disse dager altså. Mm du la det fram på en ufin måte; "Jeg tror du har stjålet" eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #125 Skrevet 17. november 2015 Takk igjen for nye innlegg og synspunkter. Jeg er også redd for at han ikke elsker meg som sagt - og synes jeg er kjekk å ha inntil en bedre dukker opp, og den vil han få barn med.Jeg spurte han om dette i går - ikke så mye å tape nå. Jeg sa: vi må være rasjonelle, kanskje vi skal bli enige om å slå opp? Han skrek omtrent at han elsker meg, at han ikke vil det.Jeg tenker at hvis han ikke vil ha meg, så har han jo en gyllen mulighet nå til at dette skal være over. Da vil han stå fritt til å finne en annen som han kan elske, en som han tenner på, som du sier. For nå "står jo jeg i veien" for det. Han fulgte ikke opp meldingen fra jenta og prøvde ikke å møtes igjen- hun var ung og pen, men han grep ikke sjansen til å følge dette opp (dette vet jeg fra sikre kilder, så det er ikke en løgn fra han).Han sier selv at han var full og dum, og gjorde en tabbe.Han sa også: "vet du hva jeg ønsker meg til jul? Det er at vi skal være sammen. Jeg vil ha en kontrakt på at vi skal være sammen for alltid, for du driver jo og prøver å slå opp".Ikke rart jeg blir forvirret?Det er jo nettopp dette som kalles manipulering. Han sier det du vil høre, for å få i pose og sekk.Han vil ikke gjøre det slutt før han finner noe bedre, for nå har han jo i pose og sekk, for du tillater det ved å tilgi.Om han ikke hadde likt henne han lå med, så hadde han ikke sendt den meldingen til henne. Han hadde heller ikke løyet til deg om dette om han hadde respektert deg. Da hadde han innrømmet alt.Du er forvirret, men for andre er det helt klart at han bruker deg inntil noe bedre dukker opp. Anonymkode: fba57...c7d 1
fisk31 Skrevet 17. november 2015 Forfatter #126 Skrevet 17. november 2015 Det er jo nettopp dette som kalles manipulering. Han sier det du vil høre, for å få i pose og sekk.Han vil ikke gjøre det slutt før han finner noe bedre, for nå har han jo i pose og sekk, for du tillater det ved å tilgi.Om han ikke hadde likt henne han lå med, så hadde han ikke sendt den meldingen til henne. Han hadde heller ikke løyet til deg om dette om han hadde respektert deg. Da hadde han innrømmet alt.Du er forvirret, men for andre er det helt klart at han bruker deg inntil noe bedre dukker opp.Anonymkode: fba57...c7dja men han hadde sjansen til å møte henne igjen, såpass vet jeg, men dette fulgte han ikke opp. Dette vet jeg fra sikre kilder, at han lot muligheten til å møte henne igjen, gå fra seg. Jeg tok han i utroskapen en uke etter at dette + meldingen hadde skjedd. Hun spurte i meldingen om han også skulle ut den kvelden, og den siste meldingen svarte han ikke på.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #127 Skrevet 17. november 2015 ja men han hadde sjansen til å møte henne igjen, såpass vet jeg, men dette fulgte han ikke opp. Dette vet jeg fra sikre kilder, at han lot muligheten til å møte henne igjen, gå fra seg. Jeg tok han i utroskapen en uke etter at dette + meldingen hadde skjedd. Hun spurte i meldingen om han også skulle ut den kvelden, og den siste meldingen svarte han ikke på. Nå må du våkne opp! Fyren er en manipulerende drittsekk, som til og med stjeler fra deg.Og du tillater det. Han har garantert vært utro flere ganger. Og kommer til å gjøre det igjen....og igjen.... Anonymkode: fba57...c7d 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #128 Skrevet 17. november 2015 ja men han hadde sjansen til å møte henne igjen, såpass vet jeg, men dette fulgte han ikke opp. Dette vet jeg fra sikre kilder, at han lot muligheten til å møte henne igjen, gå fra seg. Jeg tok han i utroskapen en uke etter at dette + meldingen hadde skjedd. Hun spurte i meldingen om han også skulle ut den kvelden, og den siste meldingen svarte han ikke på. Og så om han ikke fulgte opp meldingen? Det gjør ikke saken mindre sann. Han lå med en annen. Kan være andre grunner til at han ikke fulgte opp meldingen. Feks at han så for seg risikoen å bli tatt ville vært større. Anonymkode: 90dfd...a7a 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #130 Skrevet 17. november 2015 Min kjæreste hadde one night-stand med ei jente på byen. Jeg fikk vite det gjennom felles kjente, men typen blånektet og løy helt til alle fakta var på bordet og det ikke var mulig å lyve mer.Han hadde også sendt jenta en sms dagen etter, men uten å prøve å møtes igjen.Nå sier han at han angrer veldig og bare elsker meg. Jeg elsker han og vil slett ikke bli singel.. Men tanken på et så stort svik.. Hva gjør jeg? LØP Anonymkode: 8bd63...5d4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #131 Skrevet 17. november 2015 Han der høres ut som en fyr jeg kjenner som har rødt hår. Var utro mot meg og. Helt sikkert ikke samme fyr, men hadde det vært det hadde jeg bare sagt : LØP DIN VEI. Anonymkode: 8bd63...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #132 Skrevet 18. november 2015 Høres ut som eksen min (som også har rødt hår...!!!!) som er det mest manipulerende menneske jeg har vært bortpå. Hadde et elendig forhold hele veien. Av og på, men av en eller annen grunn klarte han å vri det til at det var min feil ( jeg var for sjalu, kontrollerende, sur, emosjonell osv). Og HVER gang jeg hadde bestemt meg for å gå, sutra han seg til å komme tilbake. Spilte på "stakkars meg" og "jeg klarer ikke leve uten" "elsker deg så høyt". Fant etter hvert ut at han har hatt to forhold og samboere parallelt! Lurt oss trill rundt begge to. Brant alle broer, men tror du ikke han tok kontakt noen måneder etter jeg fikk vite dette. Sto på døra osv. Men da var det VELDIG forsent. Tror han har klart det med hun andre da..(Stakkars:() Minner meg uansett om det du beskriver. LØØØØP så fort du kan! Og ikke se deg tilbake! Nå er jeg samboer med verdens snilleste og mest fantastiske mann:) Har troa på både menn og meg selv igjen:) Anonymkode: 5986a...b5c 2
fisk31 Skrevet 18. november 2015 Forfatter #133 Skrevet 18. november 2015 Takk for flere innlegg! Og eksempler! Jeg skjønner ikke disse gutta som gidder å drive med manipulering, jeg. Hvis de ikke er fornøyde med de kjærestene de har, hvorfor ikke bli singel like greit og fri til å gjøre hva man vil? Greit nok at man mister komfort, men det er jo kun for en periode, til de finner en kjæreste de er mer fornøyd med. Hvorfor???? De gidder jo tross alt å være sammen med oss, og der forundrer meg litt.Jeg har det nå så Vondt som jeg aldri før har hatt i mitt liv! Orker knapt å stå opp av senga eller finne på noe. Huset flyter - men det frister veldig lite å gjøre det fint i vårt felles hjem; det er ikke like motiverende lenger.Jeg har kjærlighetssorg også, selv om jeg ser at han ikke er verdt det. Jeg trodde jo han var "mannen i mitt liv" og det føltes jo som å "komme hjem" etter å ha hatt noen tidligere forhold som ikke fungerte. De forholdene var med snille menn, men jeg var ikke like forelska... Jeg er jo over 30 og var så godt fornøyd med å ha blitt etablert med en fantastisk mann (trodde jeg). Frister lite å begynne å date igjen! Nå føles det nesten som om jeg kommer til å dø... Ser sliten ut, orker ikke, vil ikke noen ting. Er dessverre redd for at dette ikke vil gå over med det første heller... Blir nok noen måneder med Pain! For ikke å snakke om alt det praktiske som må ordnes om man flytter.
fisk31 Skrevet 18. november 2015 Forfatter #134 Skrevet 18. november 2015 Hvis du hadde vært en som kunne klart å tilgi dette så hadde du vel ikke sittet med dårlig selvtillit nå og sett på hva din feil oppi dette er? Sannheten er at det er han som har et problem som hele tiden må ha bekreftelse av andre, og det er han som har gjort feil. Jeg skjønner at han klarer å sjarmere deg og få deg til å tvile på den avgjørelsen du tok i utgangspunktet. Jeg har som sagt vært på nesten samme sted selv. Men det er dette han vil. Og bare han får overtalt deg og påvirket deg og fått deg til å slappe av så er det samme gamle leksa igjen. Enkelte er bare slik. De mangler respekt (som du jo også har mange eksempler på at han ikke har for deg!), og føler de kan gjøre som de vil. Bare det går litt tid og den bedratte senker skuldrene litt. Som jeg sa er dette ene og alene ditt valg om du vil gå eller tilgi. Hvis du tilgir håper jeg bare at han ikke sårer deg så veldig igjen. Og barn i dette forholdet er jo helt håpløst. Han sier at han vil ha barn med deg hvis du bare ikke går. Å få barn for å redde forholdet fører bare til dårlige oppvekstvilkår for barn. Uansett om han sier ja, så mener han det ikke. Og han vil klandre deg for å presse ham til å gjøre noe han ikke vil. Og det vil bli krangel, og barn merker mer enn hva vi tror. Det er stor sannsynlighet for at et barn vil merke at det ikke er ønsket av sin far. Tenk for en grusom følelse det må være? Hvis du tror at du føler deg verdiløs nå, som voksen og ressurssterk kvinne... Tenk deg hvordan et barn vil føle det. Det er en vanskelig situasjon for deg, men om du tilgir så ikke dra barn inn i det. Takk for et fint innlegg. Og for at du minner meg på at det er han som har gjort feil her, ikke meg. Og for forståelsen, om hvorfor jeg begynte å tvile på den avgjørelsen jeg egentlig hadde tatt. Enig med deg: han kommer sikkert ikke til å forandre seg, det blir nok samme gamle leksa igjen. Uff ja - jeg har ennå ikke bestemt meg, men håper at hvis jeg blir, at han ikke sårer meg så innmari igjen, ja... Barn i dette forholdet er håpløst ja, helt enig.... Uff, alt taler vel for at jeg bør finne meg en annen mann. Da en helt annen type: gjerne litt eldre enn meg, som kan være en blid og stødig familiemann.. Finnes jo mange karer i 30-årene som ikke har barn enda.. Er uansett ikke lett å møte den rette" trodde jeg hadde gjort det nå.. Og vil bli vanskelig å stole på menn igjen!
fisk31 Skrevet 18. november 2015 Forfatter #135 Skrevet 18. november 2015 Jeg husker ikke helt rundt det angående konsentrasjon på jobb, men mulig jeg jobbet hjemmefra noen dager. Har muligheten til det. Men et brudd er et brudd uansett om man er 20 eller 30. Det tar tid å bearbeide. For min del ble det vel et mannehat i meg i begynnelsen. Jeg skulle fokusere på meg! Trene, gjøre ting jeg ønsket å oppleve, brukte tid med venninner. Ting jeg ikke gjorde i forhold. Er alltid et spørsmål om å tilgi. Det er så lett å tenke at det bare er å dumpe og gå videre, men man har jo så sterke følelser. Saken er at man har vel sterke følelser for personen man trodde man var sammen med, ikke den han viste seg å være. Kanskje har man sett for seg en idyllisk fremtid som ikke lenger henger på greip, men som man ikke ønsker å gi slipp på. Jeg tenker at det verste med et brudd er tanken på å være alene. Hvis du hadde visst at du kom til å møte mannen i ditt liv om 6 måneder hadde det vært lett, ikke sant? Men det vet man ikke. Ja, det er kjipt å være alene. Minnene er der i leiligheten. Det er tungt å vri hjernen om fra en vant situasjon til noe som virker helt absurd. Men han elsket meg jo? Hva med leiligheten? Hva med at familiene våre liker hverandre så godt? Vi skulle jo på ferie! Hva med alle våre felles venner? Det har ikke noe å si. Et forhold er bygd opp at kjærligheten mellom to mennesker. Ikke alt rundt. Du elsker HANS personlighet, HANS væremåte. Men hva når HAN ødelegger deg? Dolker deg i ryggen? Lyver? Slenger dritt? Hva når mennesket du elsker gjør deg så vondt? Er det da du elsker HAN, eller det å ha noen? Noen du skulle ønske han var? Til felles med de fleste som har hatt en utro drittsekk av en kjæreste, er at når man har fått ting på avstand innser man hvor teit man var. At man holdte ut sååå lenge. At man ikke hadde ryggrad. De som møter kjærligheten i sitt liv priser seg lykkelig over å ha kommet seg ut av forrige forhold og fått sjansen til å møte en ordentlig fyr.De som aldri kommer seg ut, derimot, risikerer å bli en skygge av seg selv. Ulykkelig, bitter, og ensom - selv blant andre.takk Milo! Også et viktig innlegg, som setter ord på akkurat Hvordan jeg føler det! Det å være sammen med en person som lyver og sviker, gjør meg til en dårligere person og får frem det verste i meg, synes jeg. Nå er jeg utbrent, sjalu og usikker. Jeg har aldri vært sjalu i noe forhold før. Jeg vil bare dø - er nesten slik det føles. Når han ser meg i en slik dyp depresjon, blir han vel ikke akkurat mer interessert i meg som partner.. Hvem kan være forelsket i en klut av en kvinne, som er utslitt og utbrent? Det verste er at jeg var en fornøyd jente før jeg, og vi to kunne hatt det fint. Det er han som har valgt dette, en undergang for oss begge to 😰 Ps. Jeg tror også at han sliter med psykiske problemer.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #136 Skrevet 18. november 2015 Den siste du trenger å ta deg sammen for er i hvert fall han! Det er han som burde være flau over oppførselen sin og at han kan behandle andre mennesker på en sånn måte. Typisk manipulator. Ser bare seg selv og sine behov og klarer ikke å ta hensyn til andres følelser. Eksperter på å bryte ned andre og viser bare følelser når de vil oppnå noe. (Feks når han tror han mister deg). Så sitter man i smørja igjen. når han er trygg på at han har deg igjen bryter han deg ned så du føler deg verdiløs. Men gir deg små drypp av gode følelser slik at han skal holde seg innafor. Sånne mennesker er ofte både sjarmerende og veltalende. Gir deg en "rus" når de gidder å vie deg noe oppmerksomhet, får deg til å føle deg spesiell. Jeg tror de har en slags makt over folk som gjør at de tror de er avhengige av dem (Har hørt flere i samme situasjon som deg).Men dette er ofte bare et spill og de knekker selvtilliten din helt til slutt. Grunnen at de gidder og driver slik de gjør tror jeg er vanskelig å forstå for vanlige mennesker som har empati for andre. Det er helt naturlig at du føler deg dårlig nå, har det vondt og oppfører deg som en klut. Du er sikkert et sunt menneske som har vært uheldig å snubla over noen som ødelegger deg. Det virker sikkert umulig nå og det kommer til å gjøre vondt. Men hvis du klarer å få han HELT ut av livet ditt. Så vil du merke sakte men sikkert at du blir deg selv igjen:) Får tilbake selvtilliten og selvrespekten. Slipper å slite med angsten hver gang han er ute. Slipper å være sykelig sjalu. Slipper å være deprimert og kan nyte livet igjen og sette pris på deg selv. Så dukker det nok opp en som gir deg alt du føler du mangler nå. så før du diagnostiserer deg selv med depresjon, prøv å lev en stund uten mennesker som lyver, ikke vil binde seg, gjør deg sjalu osv! Det er ikke deg det er noe galt med! klem fra en som har vært der selv<3 Anonymkode: 5986a...b5c 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #137 Skrevet 18. november 2015 Deler et lite sitat av Michaela Forni:Men att ge bort sitt hjärta til någon är den finaste presenten man kan ge. Och om personen som får det inte är varsam med det, då är det hans förlust och inte din. Hur rädd man än är i den sekunden man bestämmer sig att här får du, så är det häftig på samma gång. Häftig att man faktiskt vågar ge bort det mest värdefulla man här. Ännu häftigare när han faktiskt tar bättre hand om det än vad du själv har gjort. Och om han tar och sticker en kniv i det, tja, då har man i alle fall alltid kvar känslan av att man faktiskt vågade. Och vågar man ge bort sitt hjärta till någon man hoppas älskar en, då vågar man också laga det om det nu blir så att man får tillbaka det trasigt. Anonymkode: 90dfd...a7a 2
fisk31 Skrevet 18. november 2015 Forfatter #138 Skrevet 18. november 2015 Tusen takk til dere begge over, og fint sitat, dette ga trøst i en vanskelig situasjon 💜 Takk for at dere holder meg litt i ørene her. Er nesten så man får dårlig samvittighet ovenfor han (!) fordi jeg ikke gidder å gjøre noe særlig hjemme osv. Jeg er så sint, så i går fortalte jeg han at: jeg har det helt forferdelig nå. Han svarer: "jeg vet det, unnskyld" og legger så samtalen død. Hans mangel på litt bedre kommunikasjon og litt mer utfyllende svar, gjør meg også deppa. Helt enig med deg! Er vanskelig for oss andre å forstå dem! En sunn mann ville vel ha gjort det slutt før de hoppet til køys med en annen...?Jeg har lest boka "Hekta på et håp om kjærlighet" som omhandler noe av det du beskriver der. Det at personen veksler mellom å være varm og kald, tilgjengelig og fraværende, er vanskelig. Jeg er vanligvis en blid jente, men: jeg er nok litt ekstra følsom og litt for snill" kanskje, med litt dårlig selvtillit. Dette kan gjøre at man har lettere for å bli et "offer" for sånne som han. Jeg leste et sted at folk som er litt usikre på seg selv, nærmest ber om å bli behandlet dårlig av andre. Vet ikke om det stemmer jeg...Han gir små drypp for å føle meg verdiløs allerede nå, som han liksom skulle kjempe for å få meg tilbake. Nå burde fokuset være på hjemmebane og å fikse ting her, også sier han f eks at han gleder seg til å reise bort (dit jeg ikke skal være med). Han hadde lovt å være ekstra oppmerksom på husarbeid osv for å gjøre det koselig hjemme i denne vanskelige tiden, men ser ikke noe til det synes jeg... Jeg er som en klut og orker ikke så mye pga sjokk og sorg, han fortsetter sine daglige gjøremål uten problemer.Blir rørt av innleggene deres, at dere tar dere tid til dette 💛
AnonymBruker Skrevet 18. november 2015 #139 Skrevet 18. november 2015 Håpet du har sjekket deg for sykdommer. Anonymkode: 24caf...915 1
fisk31 Skrevet 18. november 2015 Forfatter #140 Skrevet 18. november 2015 Håpet du har sjekket deg for sykdommer.Anonymkode: 24caf...915uff, tenkte nettopp den tanken selv.... han påstår hardnakket at de brukte beskyttelse og at det er kun 1 person han har vært utro med, men han lyver jo om det meste, så.... jo mer vi skriver her inne, så slår det meg: mannen er jo ond! Eller hva? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå