Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du er 30 år og har nok innsikt til å vite at du kommer deg videre. Det kommer til å gjøre vondt og du må være sterk, men du klarer det. Tenk som så: han tar deg for et svakt menneske han kan manipulere og leke med. Vis han feil! Du er langt mye sterkere enn han, og du trenger ikke han for å leve livet ditt!

Anonymkode: 90dfd...a7a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du er 30 år og har nok innsikt til å vite at du kommer deg videre. Det kommer til å gjøre vondt og du må være sterk, men du klarer det. Tenk som så: han tar deg for et svakt menneske han kan manipulere og leke med. Vis han feil! Du er langt mye sterkere enn han, og du trenger ikke han for å leve livet ditt!

det har du så rett i! Hvorfor gidder han å bruke fritiden sin med ei han synes er et svakt menneske? Onde folk hvis man liker å leker med andres følelser.

obs: nå tror jeg han har jukset litt med penger også! Ha ba meg betale et beløp til vår felleskonto. Her hadde han brukt noen tusen kroner på øl og mye annet, som ha bad meg betale inn! Han hadde visst "husket feil" og brukt felleskortet til eget bruk! Går vel ikke an å "ta feil kort" gjentatte ganger når visa og MasterCard ser så forskjellige ut?

Endret av fisk31
Skrevet

Nei nei nei nei. Nei! Nevnte jeg nei? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei nei nei nei. Nei! Nevnte jeg nei? 

ikke sant!? Det går vel ikke an å "bare ta feil kort" til en øl her og en øl der? Og taxi hjem fra byen: sannsynligvis også den kvelden han dro til hun jenta også.. 😡

her har vi altså en som lyver og bedrar på svært mye! Også er jeg likevel glad i han... Mulig det blir lettere å komme over når han har sveket meg på så mye..

han sier det med pengene "var en glipp som han tenkte å fortelle meg om"

men er ikke så sikker på det altså!!

Endret av fisk31
Skrevet

ikke sant!? Det går vel ikke an å "bare ta feil kort" til en øl her og en øl der? Og taxi hjem fra byen: sannsynligvis også den kvelden han dro til hun jenta også.. 😡

her har vi altså en som lyver og bedrar på svært mye! Også er jeg likevel glad i han... Mulig det blir lettere å komme over når han har sveket meg på så mye..

han sier det med pengene "var en glipp som han tenkte å fortelle meg om"

men er ikke så sikker på det altså!!

Nei, her er det mye som ikke henger på greip. Dette med at han lyver og bedrar er svært dårlige tegn. Om du tilgir, og blir, hvordan skal du kunne ha tillit til denne fyren? 

• Liker 1
Skrevet

Nei, her er det mye som ikke henger på greip. Dette med at han lyver og bedrar er svært dårlige tegn. Om du tilgir, og blir, hvordan skal du kunne ha tillit til denne fyren? 

ja, det blir umulig... Synd det skulle bli sånn... Er han som har ødelagt alt, jeg er jo veldig glad i han og skulle gjerne ha beholdt han 😥

Skrevet

Nei du bør ikke tilgi. Da kommer du til å bli såret mer. Bedre å være singel til du finner den rette enn å bli såret gang på gang vel?

Skrevet

Nei du bør ikke tilgi. Da kommer du til å bli såret mer. Bedre å være singel til du finner den rette enn å bli såret gang på gang vel?

ja helt enig 😊 Han lover selvfølgelig at han ALDRI skal gjøre noe lignende igjen, da men....

Skrevet

Å ta tilbake en kjæreste som har vært utro oser så lite selvrespekt at jeg blir kvalm. så nei, ikke ta han tilbake. 

men ditt valg..

Skrevet

ja helt enig 😊 Han lover selvfølgelig at han ALDRI skal gjøre noe lignende igjen, da men....

Ja det sier de alle:laugh: Det finnes en skikkelig mann for deg der ute :)

Skrevet

Det sitatet mener vel at man ikke skal satse på drittsekker som ikke gir deg noe, men på noen som elsker deg av hele sitt hjerte og gjør livet ditt helt spesielt. Uansett, nå har det gått noen dager.. Hva blir det til ts?

• Liker 1
Skrevet

Det kan umulig være ekte kjærlighet fra hans side når han er utro. Om man er sammen med sitt livs kjærlighet, så vil det ikke falle en inn å ligge med noen andre bare fordi det "virket så lett". Alle oppegående mennesker forstår jo at en sånn handling vil såre partneren, ødelegge tillit og skape massive problemer. Hva er så "lett" med det? Han er lei seg og stressa fordi han ble tatt. Samtidig må han ha forstått at det var stor sjanse for at du ville få vite det i og med at han dro med dama i full offentlighet. Det viser bare hvor lite han respekterer deg, hvor lite han faktisk bryr seg om dine følelser, og hvor lite respekt han har for din kjærlighet. 

• Liker 4
Gjest Tottelotta
Skrevet

Nå har jeg lest kjapt igjennom tråden her, og for hvert innlegg du skriver, ts, så kommer det fram mer og mer som får alle varsellamper til å blinke.

Ok, så har han vært utro. Enkelte par kommer seg igjennom det på en brukbar måte. Det er alt det andre som gjør at jeg tenker at dette ikke er en mann man vil leve sammen med.

Han lyver om det, også etter at du har gjort det klart at du vet. En som hadde vært noe å spare på hadde fortalt det selv. Iallfall når han ble konfrontert med det.

Han lar deg ikke få reagere, og vil sette en strek over det hele. Egoistisk oppførsel. Dette tyder på at han er lei seg. Men kun for at han ble tatt.

Den kommentaren om at han kanskje skulle være hjemme, om ikke du lagde dårlig stemning. Det er så frekt at jeg har ikke ord. Og når han svarer på at du bryter med å si at du bare vil presse ham til å få barn...?! Det er jo noe galt oppe i hodet hans...

Han bruker deres felles penger på festing. I beste fall har han rotet litt. I verste fall er det rett og slett tyveri. Har du sjekket gamle ktoutskrifter for å se om det samme har skjedd tidligere?

Han prøver desperat å manipulere deg, når han egentlig burde gitt deg tid og rom og stilt seg til disposisjon om du trengte å snakke med ham. Han sier at han er glad i deg, men oppførselen hans sier det stikk motsatte.

At han er mye ute på byen er forsåvidt ikke galt, men kombinert med alt annet blir iallfall jeg skeptisk.

I tillegg kommer magefølelsen din, som sier deg at dette ikke er første gang. 

Dere har ikke samme ønsker mht barn. Jeg er ikke av dem som har næret et sterkt ønske om barn, og synes generelt ikke unger er sååå søte og fantastiske, men etter å ha fått dem kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri ville vært dem foruten.

Jeg har ikke blitt bedratt slik som deg. Jeg har en velutviklet drittsekkradar og har aldri vært sammen med noen sånne. Heldigvis. Jeg har imidlertid gått igjennom en forholdsrelatert krise av samme kaliber da det ble slutt med eksen, og jeg befant meg i det vakuumet du er i nå i flere mnd. Av og på, oppturer og nedturer. Jeg ble helt utslitt, grein hele tida og trodde min verden skulle gå under. Etterhvert ble nok nok, jeg tok min avgjørelse, og derfra gikk det kun oppover. For meg var den kaotiske perioden av det gode, for da visste jeg at jeg virkelig hadde prøvd å redde forholdet. Sånn at da jeg endelig kastet inn håndkleet var jeg ferdig med alle "hvis bare". Da jeg var innom det som hadde vært vår felles leilighet en kort stund etter var det digg å kjenne at det eneste jeg savnet var nettopp leiligheten. 

Skrevet

Tråden er ryddet for ryktespredning.

- Pavilion, mod

Skrevet (endret)

Nå har jeg lest kjapt igjennom tråden her, og for hvert innlegg du skriver, ts, så kommer det fram mer og mer som får alle varsellamper til å blinke.

Ok, så har han vært utro. Enkelte par kommer seg igjennom det på en brukbar måte. Det er alt det andre som gjør at jeg tenker at dette ikke er en mann man vil leve sammen med.

Han lyver om det, også etter at du har gjort det klart at du vet. En som hadde vært noe å spare på hadde fortalt det selv. Iallfall når han ble konfrontert med det.

Han lar deg ikke få reagere, og vil sette en strek over det hele. Egoistisk oppførsel. Dette tyder på at han er lei seg. Men kun for at han ble tatt.

Den kommentaren om at han kanskje skulle være hjemme, om ikke du lagde dårlig stemning. Det er så frekt at jeg har ikke ord. Og når han svarer på at du bryter med å si at du bare vil presse ham til å få barn...?! Det er jo noe galt oppe i hodet hans...

Han bruker deres felles penger på festing. I beste fall har han rotet litt. I verste fall er det rett og slett tyveri. Har du sjekket gamle ktoutskrifter for å se om det samme har skjedd tidligere?

Han prøver desperat å manipulere deg, når han egentlig burde gitt deg tid og rom og stilt seg til disposisjon om du trengte å snakke med ham. Han sier at han er glad i deg, men oppførselen hans sier det stikk motsatte.

At han er mye ute på byen er forsåvidt ikke galt, men kombinert med alt annet blir iallfall jeg skeptisk.I tillegg kommer magefølelsen din, som sier deg at dette ikke er første gang. 

Dere har ikke samme ønsker mht barn. Jeg er ikke av dem som har næret et sterkt ønske om barn, og synes generelt ikke unger er sååå søte og fantastiske, men etter å ha fått dem kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri ville vært dem foruten.

Tusen takk til dere her inne, som gir meg flott støtte! Veldig bra innlegg! Dere setter ord på mye for meg. Du har veldig rett, Tottelotta. Han lyver og er ego, og mest sannsynlig lei seg kun fordi han ble tatt, og er helt klart manipulerende.
Jeg har også tenkt tanken på at det kanskje er noe galt oppi hodet hans? 

En annen tanke jeg har, er at han kanskje ikke synes jeg er bra nok totalt sett, og har meg til han "finner noe bedre"? Vi har ikke sex så veldig ofte, og jeg har ikke kjempe-selvtillit på det området.
Mulig jeg burde se litt på egne feil oppi det hele også... (som absolutt ikke forsvarer utroskapen da).
Jeg har forresten en teori: kan det hende at han ikke liker hele meg totalt sett, er glad i meg, men føler det mangler noe? Kanskje han bruker meg til noe "bedre" dukker opp? Tror også han liker damer som er "mer livlige ute på byen".

Jeg kan være litt analyserende/prater for mye om problemene. Dette med utroskapen har jeg nå "gnålt" om hver dag. I går tenkte jeg å la det være, men slang likevel en kommentar om det sent på kvelden... Da ble han sur. Kan jo forstå det egentlig, for enten må man legge det bak seg, eller gå videre hver for seg... Men en viss periode fremover må jeg jo få lov til å være sur for dette, og han vise seg verdig min tillit.

Vet at det riktige er å ikke tilgi han dette- jeg har alltid vært blant dem som hadde bestemt meg for ALDRI å tilgi utroskap. Men er som sagt veldig knyttet til han, og utrolig glad i det fysiske med all kosen. Og ihvertfall når han virker så knust, blir det vanskelig. Han sier at han hater at jeg trenger en timeout for å tenke. "Jeg er så lei meg når jeg ikke vet om du vil ha meg", sa han. 
Vet at dere her inne vil riste meg for å tenke dette, og det skjønner jeg godt.
Han sa også at han til og med er villig til å få barn dersom han får meg tilbake. (Det går jo ikke, for det blir jo på helt feil premisser!)

Jeg har ikke sjekket gamle kontoutskrifter, har stolt på han... Dette var småbeløp her og der til festing, men at jeg taper er par tusen kroner på det er jo drøyt... Moralsk sett forkastelig. Nå er jeg både bedratt pengemessig og utroskapen... Akkurat som du sier - i beste fall har han rotet litt, i verste fall er det tyveri faktisk...

I helgen tok jeg en tur på byen, der jeg flørtet en god del selv. Ble selvfølgelig ikke med noen hjem, vil ikke synke så lavt. Men fortalte han at jeg hadde flørtet litt ;)

Hva tenker dere?

Endret av fisk31
Skrevet

Det kan umulig være ekte kjærlighet fra hans side når han er utro. Om man er sammen med sitt livs kjærlighet, så vil det ikke falle en inn å ligge med noen andre bare fordi det "virket så lett". Alle oppegående mennesker forstår jo at en sånn handling vil såre partneren, ødelegge tillit og skape massive problemer. Hva er så "lett" med det? Han er lei seg og stressa fordi han ble tatt. Samtidig må han ha forstått at det var stor sjanse for at du ville få vite det i og med at han dro med dama i full offentlighet. Det viser bare hvor lite han respekterer deg, hvor lite han faktisk bryr seg om dine følelser, og hvor lite respekt han har for din kjærlighet. 

Enig med deg. Veldig vondt å tenke på at jeg ikke er hans livs kjærlighet - for han er min! Du setter så godt ord på, det at utroskap skaper massive problemer! Her sitter jeg og klarer ikke å konsentrere meg på jobb (når blir dette noensinne bra igjen?), er deppa og vil ingen ting- verken trening, vennetreff eller noe annet frister. Det kan gå utover helse, boligsituasjon, økonomi. Venner og familie får kanskje vite det - og "offeret" vil slite med tillit til både nåværende og senere partnere også kanskje... Og alt dette bare fordi noe tenker mest på seg selv og et kjapt knull...

Skrevet

Jeg synes du hadde muligheten til å gå, men du gjorde det ikke. Det har gått over en uke og du bor med han fortsatt. Jeg synes fortsatt ikke du fortjener dette, men selvstendighetsfaktoren din synker for meg hver dag du fortsatt bor der. Du må ta en avgjørelse. Enten flytter du ut og gir faen i han, eller så tilgir du og går videre. Det hjelper ingen ting å bo der og gnåle om dette hver dag. Jeg forsvarer ikke hans utroskap, men det at du enda ikke har dratt din vei tyder på at du vil fikse dette. Det gjør du ikke ved å slenge kommentarer og sjekke alt han gjør, analysere alt han sier. 

Du sier han er villig til å få barn med deg for at du skal bli. Dette er på helt feile premisser. Det blir et barn som ble skapt på bakgrunn av et utroskap og som en faktor for å holde liv i et ellers dødfødt forhold. Ikke dra et barn inn i det. 

Jeg er yngre enn deg ts. Jeg er 25, men tross av alder har jeg erfart min del av svik. Det som overrasker meg her er at jeg, i motsetning til deg, har vist fingern til alle som har såra meg. Uansett hvor forelska jeg har vært. Du er over 30 år og lengre livserfaring enn meg. Jeg hadde trodd du ville gjøre det samme. At du forsto du fortjente bedre. At dette forholdet kommer til å gå ned i grøfta før eller siden. Tar jeg så kraftig feil?

Skrevet

Jeg synes du hadde muligheten til å gå, men du gjorde det ikke. Det har gått over en uke og du bor med han fortsatt. Jeg synes fortsatt ikke du fortjener dette, men selvstendighetsfaktoren din synker for meg hver dag du fortsatt bor der. Du må ta en avgjørelse. Enten flytter du ut og gir faen i han, eller så tilgir du og går videre. Det hjelper ingen ting å bo der og gnåle om dette hver dag. Jeg forsvarer ikke hans utroskap, men det at du enda ikke har dratt din vei tyder på at du vil fikse dette. Det gjør du ikke ved å slenge kommentarer og sjekke alt han gjør, analysere alt han sier. 

Jeg er yngre enn deg ts. Jeg er 25, men tross av alder har jeg erfart min del av svik. Det som overrasker meg her er at jeg, i motsetning til deg, har vist fingern til alle som har såra meg. Uansett hvor forelska jeg har vært. Du er over 30 år og lengre livserfaring enn meg. Jeg hadde trodd du ville gjøre det samme. At du forsto du fortjente bedre. At dette forholdet kommer til å gå ned i grøfta før eller siden. Tar jeg så kraftig feil?

Dette var også et godt innlegg, og jeg er helt enig med deg. Skal jeg bo her og tilgi, så må jeg virkelig tilgi også, og ikke nevne det hver dag. Men det er ikke så lett når man er helt knust, og tenker på dette hele tiden...

Ja- dette med at jeg ikke viser fingeren til en som har såret meg så kraftig (noe jeg sikkert burde ha gjort) kan ha noe med å gjøre at selvtilliten ikke er på topp. Kanskje du har en bedre bakgrunn enn meg sånn sett?
Og som du sier har jeg endel livserfaring nå, og har vært i flere forhold. Og aldri før har jeg vært så forelsket som jeg er nå. Har vært det fra dag 1 med han. Så at forholdet kommer til å gå ned i grøfta, er noe han selv har valgt :(

Skrevet

Dette var også et godt innlegg, og jeg er helt enig med deg. Skal jeg bo her og tilgi, så må jeg virkelig tilgi også, og ikke nevne det hver dag. Men det er ikke så lett når man er helt knust, og tenker på dette hele tiden...
Ja- dette med at jeg ikke viser fingeren til en som har såret meg så kraftig (noe jeg sikkert burde ha gjort) kan ha noe med å gjøre at selvtilliten ikke er på topp. Kanskje du har en bedre bakgrunn enn meg sånn sett?
Og som du sier har jeg endel livserfaring nå, og har vært i flere forhold. Og aldri før har jeg vært så forelsket som jeg er nå. Har vært det fra dag 1 med han. Så at forholdet kommer til å gå ned i grøfta, er noe han selv har valgt :(

Jeg anbefaler deg å ta en snakk med han. Ikke om utroskapet, men om hvor dere ønsker å være om 5-10 år. Har dere barn? Hvor bor dere? Hva gjør dere? Har dere ting dere ønsker å oppleve sammen? På denne måten får dere enten planlagt et liv sammen som begge ønsker, eller så innser dere at dere er alt for forskjellige og burde gå hver deres vei. Å dele et liv med noen som hindrer deg fra å oppleve det du vil (få barn, bo på landet? Reise jorda rundt?) og ikke gjør deg lykkelig er å kaste bort et liv. 

Jeg har kanskje mer selvtillit, det er mulig, men jeg har alltid tenkt at jeg vil heller være alene enn sammen med noen som ikke elsker meg. Eller som elsker meg, men ødelegger meg. Livet har mye å by på selv om man går veien alene.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg anbefaler deg å ta en snakk med han. Ikke om utroskapet, men om hvor dere ønsker å være om 5-10 år. Har dere barn? Hvor bor dere? Hva gjør dere? Har dere ting dere ønsker å oppleve sammen? På denne måten får dere enten planlagt et liv sammen som begge ønsker, eller så innser dere at dere er alt for forskjellige og burde gå hver deres vei. Å dele et liv med noen som hindrer deg fra å oppleve det du vil (få barn, bo på landet? Reise jorda rundt?) og ikke gjør deg lykkelig er å kaste bort et liv. 

Jeg har kanskje mer selvtillit, det er mulig, men jeg har alltid tenkt at jeg vil heller være alene enn sammen med noen som ikke elsker meg. Eller som elsker meg, men ødelegger meg. Livet har mye å by på selv om man går veien alene.

Ja, det kan vi gjøre. Tror vi er på litt ulike stadier i livet. Jeg vil gjerne slå meg til ro nå, mens han vil feste. Du - der setter du ord på noe. Jeg lurer sånn på OM han ikke elsker meg (noe han sier at han gjør) - eller om han elsker meg, men ødelegger meg. Either way: ja, han ødelegger meg. Selv før denne utroskapen kom han ofte med spydige kommentarer og hakket på meg, og prioriterte veldig mye annet enn meg.

Dere: jeg har lyst til å spørre han om dette: var årsaken til utroskapen at han ikke er fornøyd med sexlivet vårt? For jeg tror at det kan være en grunn, at han ikke tenner på meg. Selv om han er glad i meg på andre områder.

Endret av fisk31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...