Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Den Thursday, November 12, 2015 at 11.23, fisk31 skrev:

Min kjæreste hadde one night-stand med ei jente på byen. Jeg fikk vite det gjennom felles kjente, men typen blånektet og løy helt til alle fakta var på bordet og det ikke var mulig å lyve mer.

Han hadde også sendt jenta en sms dagen etter, men uten å prøve å møtes igjen.

Nå sier han at han angrer veldig og bare elsker meg. Jeg elsker han og vil slett ikke bli singel.. Men tanken på et så stort svik.. Hva gjør jeg? 

Ja vist det var et oppryktig anger, er det på sin plass å tilgi.Prøv å leve et normalt Ekteskap.

Anonymkode: 01c6f...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja vist det var et oppryktig anger, er det på sin plass å tilgi.Prøv å leve et normalt Ekteskap.

Anonymkode: 01c6f...5fe

Når en tråd har 42 sider med innlegg så er det rimelig dødfødt å svare kun ut i fra hovedinnlegget! 
Det har vært en nokså stor utvikling her! 

Og til info: 

1. Angeren kan neppe sies å være oppriktig, det eneste han har problemer med er at han var tatt med buksene nede!

2. Det var aldri snakk om et "ekteskap", heldigvis! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kommer til å ende med å gå tilbake til ham. Jeg tror dette er din måte å søke bekreftelse fra ham på. Jeg tror du liker det dramaet dette gir, og den makta du føler det gir deg.

Jeg håper jeg tar feil, men jeg tror ikke det.

Anonymkode: 1ca2d...0b5

Vel. Kjøp og salg av bolig der jeg taper store beløp, maset med flyttelass osv, venner og familie som hjelper til... Hadde vært bra upraktisk å gidde alt dette bare for å søke bekreftelse. Imponerende at du vet hvordan jeg føler meg.
Jeg tror du skriver dette for å være spydig og liker hvordan du da føler deg, Anonym Bruker? LOL.

Denne tråden ble voldsomt lang. Jeg har vel på en måte "skrevet meg ut av sorgen". Men så har jeg jo fått mange fantastiske svar her inne, som bidrar til å holde tråden gående :) Takk folkens! Responsen var overveldende.

Endret av fisk31
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Oppdatering: han kom hjem i dag tidlig, fly forbanna, og skrek "Gå og heng deg" idet jeg gikk av gårde til jobben. En time senere, får jeg melding der han sa unnskyld for å ha vært så frekk istad.
Han vekslet altså mellom å være litt lei seg men rasjonell, til å være gæren og nærmest psyko med 50 meldinger og telefonoppringniger natta gjennom, til nå å skulle unnskylde seg,

Husker bruddet med min forrige eks, hvor smertefritt det gikk. Denne var opptatt av å få pengene riktig fordelt, men utover det, helt greit. Håper ikke denne eksen holder ord med "Jeg skal gjøre dette her helt jævlig for deg". Lurer på hva som er motivasjonen! Han har jo blitt singel og er nå fri til å pule akkurat hvem han vil. Litt dyrt for lommeboka ja, men nå står jo ikke jeg i veien dersom han treffer damer som frister han mere. Og han slipper mine spørsmål fordi han kommer hjem 5 om natta, kan ruse seg og prioritere kompiser HVER eneste dag om han så ønsker. Han har jo klagd så mye over at jeg ønsker mere tid med han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fisk31 skrev:


Oppdatering: han kom hjem i dag tidlig, fly forbanna, og skrek "Gå og heng deg" idet jeg gikk av gårde til jobben. En time senere, får jeg melding der han sa unnskyld for å ha vært så frekk istad.
Han vekslet altså mellom å være litt lei seg men rasjonell, til å være gæren og nærmest psyko med 50 meldinger og telefonoppringniger natta gjennom, til nå å skulle unnskylde seg,

Husker bruddet med min forrige eks, hvor smertefritt det gikk. Denne var opptatt av å få pengene riktig fordelt, men utover det, helt greit. Håper ikke denne eksen holder ord med "Jeg skal gjøre dette her helt jævlig for deg". Lurer på hva som er motivasjonen! Han har jo blitt singel og er nå fri til å pule akkurat hvem han vil. Litt dyrt for lommeboka ja, men nå står jo ikke jeg i veien dersom han treffer damer som frister han mere. Og han slipper mine spørsmål fordi han kommer hjem 5 om natta, kan ruse seg og prioritere kompiser HVER eneste dag om han så ønsker. Han har jo klagd så mye over at jeg ønsker mere tid med han.

Såret stolthet, tap av anseelse og kontroll ser du reaksjoner på nå. Det svir...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fisk31 skrev:


Oppdatering: han kom hjem i dag tidlig, fly forbanna, og skrek "Gå og heng deg" idet jeg gikk av gårde til jobben. En time senere, får jeg melding der han sa unnskyld for å ha vært så frekk istad.
Han vekslet altså mellom å være litt lei seg men rasjonell, til å være gæren og nærmest psyko med 50 meldinger og telefonoppringniger natta gjennom, til nå å skulle unnskylde seg,

Husker bruddet med min forrige eks, hvor smertefritt det gikk. Denne var opptatt av å få pengene riktig fordelt, men utover det, helt greit. Håper ikke denne eksen holder ord med "Jeg skal gjøre dette her helt jævlig for deg". Lurer på hva som er motivasjonen! Han har jo blitt singel og er nå fri til å pule akkurat hvem han vil. Litt dyrt for lommeboka ja, men nå står jo ikke jeg i veien dersom han treffer damer som frister han mere. Og han slipper mine spørsmål fordi han kommer hjem 5 om natta, kan ruse seg og prioritere kompiser HVER eneste dag om han så ønsker. Han har jo klagd så mye over at jeg ønsker mere tid med han.

En voksen fyr som ber kjæresten sin/ x-en om å henge seg er ikke en fyr du skal gidde å bruke noe mer tid på. 

La vær å svare han på mld nå ts, flytt ut så fort som mulig. Drit i å vask etter deg, kjøp deg ei flaske vin og slå av tlf din når du kommer hjem i den ny leiligheten.

Han prøver så godt han kan å såre deg nå. Vis han at du er sterkere enn som så!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Commander skrev:

Såret stolthet, tap av anseelse og kontroll ser du reaksjoner på nå. Det svir...

Ja, spesielt kontroll tror jeg... Han er jo vant til at jeg alltid er der, han tar jo tatt meg SÅ for gitt, samtidig som han kikker på andre damer...

 

3 minutter siden, got2go skrev:

En voksen fyr som ber kjæresten sin/ x-en om å henge seg er ikke en fyr du skal gidde å bruke noe mer tid på. 

La vær å svare han på mld nå ts, flytt ut så fort som mulig. Drit i å vask etter deg, kjøp deg ei flaske vin og slå av tlf din når du kommer hjem i den ny leiligheten.

Han prøver så godt han kan å såre deg nå. Vis han at du er sterkere enn som så!

Ja! Vil gjerne slippe å vaske etter meg!?
Jeg mener: HAN hadde sex med en annen, løy for meg og bedro meg. Jeg skylder da slett ikke han å vaske noe som helst? Jeg sa at jeg sikkert kunne rydde/vaske litt i ettermiddag, men det var for å få han til å holde kjeft i gåt natt/kveld. Han har jo rotet det til som faen - han får rydde etter seg, som Jolene sa. Hva kan jeg si til han om dette med vaskingen?

Da jeg flyttet i går, husket jeg hvor mange timer vi brukte, og hvor mye kjærlighet og tid jeg la ned i å skape et hjem for oss to for KUN ETT ÅR siden. Jeg ville så gjerne at det skulle bli bra. I min nye singelbolig gidder jeg ikke bruke like mye tid på å få det fint. Så utrolig frekt når jeg har satset så mye på han, at han lyver og bedrar bort alt sammen, går og har seg for en One night stand!
SINNA! Alle de timene jeg har brukt for at han og vi skulle ha dte bra... Jeg har pleaset han altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en syk måte så er jeg utrolig glad for at han får slike raptuser og skjeller deg ut og gjør lite ut av deg, TS. 

Det trengs, så du kan være sikker på at du har gjort rett her! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Juniper skrev:

På en syk måte så er jeg utrolig glad for at han får slike raptuser og skjeller deg ut og gjør lite ut av deg, TS. 

Det trengs, så du kan være sikker på at du har gjort rett her! 

Ja. Jeg er enig med deg, Juniper. Det gjør det litt lettere å vite at jeg har tatt riktig valg. Fordi jeg har jo hele tiden vært i tvil om dette, da jeg har vært så "glad i han" ("elsker" han har det føltes som). Så om han hadde opført seg eksemplarisk og romantisk, så ville det jo ha vært mer fristende å ta han tilbake....

Jeg begynte faktisk å le på telefonen i går, da han sa så mye dumt. Håper det svidde for han ;)
Han kalte meg stokk dum også, Jeg sa: "Er du lei deg eller bare sint, siden du er så frekk?"
Han sa: "Du har aldri skjønt noe som helst, du. Du er som et lite barn, forstår ingenting".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med vaskingen, så hadde jeg bare ikke svart.

  • Kom deg vekk fra han.
  • Ta vare på alt av meldinger, sørg for kopier
  • Skaff advokat
  • Konsentrer deg om å gjøre opp boligen. Svar kun på meldinger som angår salg.

Han har stelt i stand alt dette selv, utroskapen er bare en liten del av hvorfor du må komme deg vekk. TS, du er råsterk!

  • IKKE vask
  • IKKE svar på meningsløse meldinger
  • IKKE svar på telefonsamtaler

Sørg for å få alle ting skriftlig. Send gjerne en melding med at "Fra nå av, ønsker jeg all kommunikasjon mellom oss enten skal foregå på sms eller mail". Ikke skriv noe mer. På den måten får du alt skriftlig. Dette kan potensielt være viktige bevis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han begynner å kontakte deg igjen og klager på dårlig råd bare si til han akkurat det du sier her! Nå kan han jo surfe etter billige damer og pule rundt på alt han vil uten å måtte tenke på at det blir bråk etterpå :) 

Gratuler ham, rett og slett! 

Når du har kommet deg inn  i leiligheten din og ikke har noe mer å hente i den som er felles så blokkerer du nummeret hans. For å være ekstra jævler,  men ikke ond eller barnslig så tar du et bile av et glass vin en kveld og legger ut på face med teksten DEILIG! eller noe. For å gni det inn tenkte at det er noe som ikke kan være noe annet enn ment mot ham ;) 

Lykke til med resten av flyttingen. Ikke mye igjen nå frem til du endelig kan fokusere på deg selv og hva du ønsker :)

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fisk31 skrev:

Lurer på hva som er motivasjonen! 

Kjære TS, 

Jeg har fulgt tråden din og jeg må si at du er veldig sterk som har kommet dit du er nå, og jeg må også gi ros til alle som har svart deg.  

Jeg skal svare deg på dette spørsmålet ditt, for jeg vet så godt hvordan du har det, og jeg har sittet med disse spørmålene selv. Du søker svar rundt hvordan hans hjerne fungerer i forhold til dette, men hans hjerne fungerer ikke som vår, så det blir veldig umulig å forstå før man har forstått at man ikke forholder seg til en person som er kapabel til å tenke som oss andre. 

 Først, for å poengtere, anti-sosiale (psykopatiske) og narcisistiske trekk har vi alle, til større og mindre grad. 

Denne testen (den til høyre, Spot the psycopath) viser veldig godt at dette er nyanserte menneskelige trekk.

Så, for å svare på hva som er hans motivasjon nå, og det er ingen vits for meg å sukre på jeg skal si til deg nå, tvert imot. 

For ham er du ikke ett menneske, du er en ting. Du var den praktiske delen av leiligheten. Han har aldri elsket deg og kommer aldri til å gjøre det. Det har ingenting med deg å gjøre, og vet du hva, han kan heller ikke gjøre noe med det. Hans hjerne er koblet slik at han ikke føler og tenker som oss andre. Medfødt. 

Jeg vil at du skal lese Understanding how sociopaths think; Why it is good to ask why

Avsnittet Sosiopaths feel a limited range of human emotions forteller om hvordan han føler seg nå og hva som er vår "hevn".

Han skal aldri få føle kjærlighet, gi eller ta. Han skal leve sitt liv i emosjonell tomhet i forhold til andre mennesker. Han kan bli rasende, han kan føle makt over andre, han kan føle at han har "vunnet", men det er ett meget begrenset område i våre friske hjerners emosjonelle kart. 

Jeg gjennomgikk en grusom sorg, for jeg var som deg, helt oppslukt forelsket når jeg måtte avslutte. Nå, noen år etter, så tenker jeg jo noen ganger på ham, og det jeg føler er faktisk at det er synd på ham. Han skal leve ett liv i jag etter heftige opplevelser i mangel av ett normalt følelsesliv, han vil aldri få ett godt, rolig og positivt liv. Han skal aldri elske eller få føle hvordan det er å bli elsket, fordi han bar ett gen som gav ham en syk hjerne. 

Det er en regel som gjelder for alle disse anti-sosiale personlighetsforstyrrelser og det er NO CONTACT, INGEN KONTAKT!!!

Å bryte kontakten er livsviktig

Du skal ikke, IKKE, vaske leiligheten. Du må dessverre ha ett minimum av kontakt inntil leiligheten deres er solgt, men jeg vil råde deg til å prøve å finne en tredjepart som kan ta seg av dette. Om ikke mulig så foreta all kontakt skriftlig og/eller sammen med andre tilstede. 

Du skal igjennom de sedvanlige sorgreaksjoner etter ett brudd, men du har denne tråden med så mange fantastiske svar og støtte og jeg håper jeg har kunnet gi deg noen verktøy til å både forstå og forstå at det er mye du ikke kommer til å forstå. 

Jeg har hatt andre brudd med normale kjærester og i retrospekt ser jeg at det var mye vanskeligere å komme seg over dem enn det var å komme seg over en som ikke er kapabel til følelser, faktisk. 

Ønsker deg en fortsatt god romjul og litt etter litt så skal du se at du får ett Godt Nytt År!

 

 

 

 

Anonymkode: 061ab...c9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS, 

Jeg har fulgt tråden din og jeg må si at du er veldig sterk som har kommet dit du er nå, og jeg må også gi ros til alle som har svart deg.  

Jeg skal svare deg på dette spørsmålet ditt, for jeg vet så godt hvordan du har det, og jeg har sittet med disse spørmålene selv. Du søker svar rundt hvordan hans hjerne fungerer i forhold til dette, men hans hjerne fungerer ikke som vår, så det blir veldig umulig å forstå før man har forstått at man ikke forholder seg til en person som er kapabel til å tenke som oss andre. 

 Først, for å poengtere, anti-sosiale (psykopatiske) og narcisistiske trekk har vi alle, til større og mindre grad. 

Denne testen (den til høyre, Spot the psycopath) viser veldig godt at dette er nyanserte menneskelige trekk.

Så, for å svare på hva som er hans motivasjon nå, og det er ingen vits for meg å sukre på jeg skal si til deg nå, tvert imot. 

For ham er du ikke ett menneske, du er en ting. Du var den praktiske delen av leiligheten. Han har aldri elsket deg og kommer aldri til å gjøre det. Det har ingenting med deg å gjøre, og vet du hva, han kan heller ikke gjøre noe med det. Hans hjerne er koblet slik at han ikke føler og tenker som oss andre. Medfødt. 

Jeg vil at du skal lese Understanding how sociopaths think; Why it is good to ask why

Avsnittet Sosiopaths feel a limited range of human emotions forteller om hvordan han føler seg nå og hva som er vår "hevn".

Han skal aldri få føle kjærlighet, gi eller ta. Han skal leve sitt liv i emosjonell tomhet i forhold til andre mennesker. Han kan bli rasende, han kan føle makt over andre, han kan føle at han har "vunnet", men det er ett meget begrenset område i våre friske hjerners emosjonelle kart. 

Jeg gjennomgikk en grusom sorg, for jeg var som deg, helt oppslukt forelsket når jeg måtte avslutte. Nå, noen år etter, så tenker jeg jo noen ganger på ham, og det jeg føler er faktisk at det er synd på ham. Han skal leve ett liv i jag etter heftige opplevelser i mangel av ett normalt følelsesliv, han vil aldri få ett godt, rolig og positivt liv. Han skal aldri elske eller få føle hvordan det er å bli elsket, fordi han bar ett gen som gav ham en syk hjerne. 

Det er en regel som gjelder for alle disse anti-sosiale personlighetsforstyrrelser og det er NO CONTACT, INGEN KONTAKT!!!

Å bryte kontakten er livsviktig

Du skal ikke, IKKE, vaske leiligheten. Du må dessverre ha ett minimum av kontakt inntil leiligheten deres er solgt, men jeg vil råde deg til å prøve å finne en tredjepart som kan ta seg av dette. Om ikke mulig så foreta all kontakt skriftlig og/eller sammen med andre tilstede. 

Du skal igjennom de sedvanlige sorgreaksjoner etter ett brudd, men du har denne tråden med så mange fantastiske svar og støtte og jeg håper jeg har kunnet gi deg noen verktøy til å både forstå og forstå at det er mye du ikke kommer til å forstå. 

Jeg har hatt andre brudd med normale kjærester og i retrospekt ser jeg at det var mye vanskeligere å komme seg over dem enn det var å komme seg over en som ikke er kapabel til følelser, faktisk. 

Ønsker deg en fortsatt god romjul og litt etter litt så skal du se at du får ett Godt Nytt År!

Anonymkode: 061ab...c9c

Kjære dere! Jeg vil gjerne sende en stor takk til alle de som har engasjert seg og kommet med fantastiske svar i tråden min! 💜👍🏼😀🌷 For jeg er helt enig med deg over, dere fortjener virkelig ros! Også de som har kommet med kritiske blikk selvfølgelig - det trengte jeg.
Da jeg startet tråden var jeg veldig langt nede, og litt etter litt forstod jeg at et brudd var rette veien å gå.

TUSEN TAKK for innlegget over. Etter hvordan jeg kjenner han, så tror jeg nok også at han kan ha trekk fra psykopat, sosiopat eller narsissist. Men: vi kan vel ikke vite helt sikkert om han har dette? Eller? Men uansett, som du sier, alle mennesker kan ha noen trekk, og noe har han nok ganske sikkert?

Kjenner også igjen noe fra Borderline personlighetsforstyrrelse, som også går på selvmordstanker osv., og spesielt manglende evne til å ha lange forhold. Skal lese linkene dine nøye etterpå. Veldig interessant!

NOE må det være som feiler han, synes jeg. Jeg har også hatt brudd med normale kjærester - noen gjorde det slutt med meg, men uten å gjøre det på en så forvirrende og kynisk måte.

Han kom hjem med et stort smil og hadde hatt det sååå gøy etter natta i senga med hun dama. Til meg (som uten å skryte, hele veien hadde vært lojal og snill og veldig forelsket i han). En normal mann hadde vel i det minste hatt littegrann dårlig samvittighet..?)

Samtidig virket det iblant som at han elsket meg, særlig pga mye berøring og blikk og kos. Vi holdt hender hele tiden. Men sex tok han lite initiativ til. Jeg tente han visst ikke, og det er vondt å tenke på. Da dro han på byen istedet.

Tror han blir dritforbanna om jeg ikke vasker altså - kan jeg la være det?


Nå skal jeg lese mer om linkene du ga meg. Slike forklaringer gjør det litt lettere å akseptere hva som har skjedd, og hvorfor jeg "ble lurt trill rundt" og hvorfor "jeg ikke var god nok". Kanskje han ikke evner å elske noen andre jenter heller.
Takk skal du ha!
 

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, fisk31 skrev:

Kjære dere! Jeg vil gjerne sende en stor takk til alle de som har engasjert seg og kommet med fantastiske svar i tråden min! 💜👍🏼😀🌷 For jeg er helt enig med deg over, dere fortjener virkelig ros! Også de som har kommet med kritiske blikk selvfølgelig - det trengte jeg.
Da jeg startet tråden var jeg veldig langt nede, og litt etter litt forstod jeg at et brudd var rette veien å gå.

TUSEN TAKK for innlegget over. Etter hvordan jeg kjenner han, så tror jeg nok også at han kan ha trekke fra psykopat, sosiopat eller narsissist. Men: vi kan vel ikke vite helt sikkert om han har dette? Eller? Men uansett, som du sier, alle mennesker kan ha noen trekk, og noe har han nok ganske sikkert?

Kjenner også igjen noe fra Borderline personlighetsforstyrrelse, som også går på selvmordstanker osv., og spesielt manglende evne til å ha lange forhold. Skal lese linkene dine nøye etterpå. Veldig interessant!

NOE må det være som feiler han, synes jeg. Jeg har også hatt brudd med normale kjærester - noen gjorde det slutt med meg, men uten å gjøre det på en så forvirrende og kynisk måte.

Han kom hjem med et stort smil og hadde hatt det sååå gøy etter natta i senga med hun dama. Til meg (som uten å skryte, hele veien hadde vært lojal og snill og veldig forelsket i han). En normal mann hadde vel i det minste hatt littegrann dårlig samvittighet..?)

Samtidig virket det iblant som at han elsket meg, særlig pga mye berøring og blikk og kos. Vi holdt hender hele tiden. Men sex tok han lite initiativ til. Jeg tente han visst ikke, og det er vondt å tenke på. Da dro han på byen istedet.

Tror han blir dritforbanna om jeg ikke vasker altså - kan jeg la være det?


Nå skal jeg lese mer om linkene du ga meg. Slike forklaringer gjør det litt lettere å akseptere hva som har skjedd, og hvorfor jeg "ble lurt trill rundt" og hvorfor "jeg ikke var god nok". Kanskje han ikke evner å elske noen andre jenter heller.
Takk skal du ha!


 

Ikke bruk så mye krefter på å finne ut om han er psykopat, har borderline/er narsissist. Det spiller ikke noen rolle. Denne mannen er ikke bra for deg og noen lidelse gjør ikke om på det som har skjedd. Kom deg ut av den leiligheten fortere enn svint. Og du skal IKKE vaske. 

Anonymkode: f86b9...cde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk så mye krefter på å finne ut om han er psykopat, har borderline/er narsissist. Det spiller ikke noen rolle. Denne mannen er ikke bra for deg og noen lidelse gjør ikke om på det som har skjedd. Kom deg ut av den leiligheten fortere enn svint. Og du skal IKKE vaske. 

Anonymkode: f86b9...cde

SIGNERER!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, fisk31 skrev:

Men: vi kan vel ikke vite helt sikkert om han har dette? Eller? Men uansett, som du sier, alle mennesker kan ha noen trekk, og noe har han nok ganske sikkert?

Tror han blir dritforbanna om jeg ikke vasker altså - kan jeg la være det?
 

1. Jeg er sikker i min vurdering at denne mannen har anti-sosiale personlighetsforstyrrelser. Dette sier jeg i hva jeg har lest av hans oppførsel mot deg og hans reaksjoner. Det vi ikke kan si noe sikkert om, som ikke engang psykiatere heller ofte kan, da personlighetsforstyrrelser "sklir over i hverandre" og det er så mange likhetstrekk, er å luke ut èn spesiell forstyrrelse. En personlighetsforstyrrelse er ett avvik i personlighet som påvirker en selv og andre i grader som er utenfor normalen. Din ex kvalifiserer på så mange punkter på flere av forstyrrelsene at det ikke er noen grunn til å betvile at han har personlighetsforstyrrelse;

Hva er psykopati

For oss som har vært utsatt for en med personlighetsforstyrrelser, til tross for at det er rett som det har blitt skrevet over og flere ganger før, det spiller ingen rolle i forhold til om du skulle bli eller gå, du gjorde det rette uansett om han er ditt eller datt, men vi søker alltid svar på ett brudd, og det å forstå at man har med ett psykt menneske å gjøre, gjør det lettere å forstå hvorfor han/hun gjorde/gjør før og etter brudd. 

Alle vil ha svar på hvorfor noen gjør det slutt. For majoriteten av mennesker er svaret enkelt, forelskelsen eller kjærligheten tok slutt eller man traff noen andre. For de av oss som har måttet gjøre det slutt med ett personlighetsforstyrret menneske er det faktisk viktig å finne kunnskap om det emosjonelle livet til den personen for å kunne forstå, fordi den andre part ikke har noe å bringe til bordet mtp emosjonell avslutning. Vi blir sittende i ett vakum og forstår ingenting. 

For meg selv var det en gigantisk øyenåpner å skjønne at han var psykopat (min ex var ren psykopat, det var ingen tvil). Jeg skjønte ingenting før jeg klarte å google meg til visse trekk og kom til en informasjonsside og ett forum som reddet meg. Jeg var i ferd med å begynne å tro ham på at det var meg det var noe galt med og hadde jeg ikke vært så sykt nysgjerrig som jeg er ville jeg vært død i dag. 

Så, nei, vi kan ikke diagnostisere ham, men vi kan av hans væremåte og handlinger dedusere at han har en personlighetsforstyrrelse og at de svarene vi søker vil vi aldri få av ham/henne men hos andre som har opplevd det samme. 

2. Ja, han blir sint hvis du ikke vasker leiligheten, så ikke vask, unn ham sinnet, de er noen av de sterkeste følelsene han kan ha. Når han krever dette  søker å se om du adlyder. Vil du adlyde? Adlyder du vil det komme flere krav for å se om han fremdeles kan kontrollere deg. Så lenge han har en liten fot inne i ditt livs dør så vil han slenge ut forsøk på å se om du gjør som han sier og om han kan åpne den porten videre og videre. Dette legger grunnlag for at han fortsetter å ta kontakt for å se om du kan manipuleres tilbake, sakte men sikkert. 

Jeg skrev til deg at du aldri skal være alene med ham igjen. Det må alltid være en 3.part tilstede om du må møte ham i person. Dette både fordi han er farlig akkurat nå og fordi han ikke skal få muligheten til å forsøke å kontrollere deg på noen som helst måte igjen, ikke engang gi ham en slurk av vannflaska, selv om han hevder han kom rett fra Sahara for din skyld og har ett tonn med sand i halsen. 

 

 

Anonymkode: 061ab...c9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ikke noen rolle. 

Anonymkode: f86b9...cde

Det spiller en stor rolle. Ikke i forhold til beslutningen om å forlate ham eller ikke, men i prosessen som hun er i nå og skal jobbe seg igjennom. 

Som jeg skrev, vi har alle behov for å forstå hvorfor forholdene våre ble som de ble og hvorfor det tar slutt. TS sliter voldsomt med dette og å forstå hans psyke vil gi henne svar så godt som det er mulig å gjøre. Hun vil kunne se at det er ett psykisk tilfelle hun har vært sammen med, hun kan lese andres historier som er like og se at det ikke var noe hun gjorde galt, hun skal ikke betvile seg selv og sin beslutning (kanskje for resten av livet) og vite at det ikke var noe hun kunne gjort annerledes for å få dette forholdet til å fungere. 

Jeg skrev til TS nettopp for dette. Helt til i dag har jeg sett ingen grunn til å "blande meg inn" da forumets medlemmer i denne tråden virkelig har vært helt fantastiske, men jeg har hele tiden visst at han har en personlighetsforstyrrelse med mange fellestrekk med min ex. Når hun skrev "Hva er motivasjonen" så visste jeg hva denne var og av erfaring vet at den informasjon jeg i fortvilelse søkte opp alene bidrar til at man mye fortere og lettere kan slippe tak i disse spørsmålene og dermed forkorte sorgprosessen og komme seg videre. 

Å sitte slik TS gjør nå har jeg gjort og det er mental og emosjonell tortur som spiller over også på ens fysiske tilstand. Sinte, fortvilede og triste samtaler i eget hode, samtaler man ikke klarer å kontrollere, fordi den andre parten ikke har noe å si eller bare gjør det værre om man forsøker å ta samtalen ut av hodet og med den personen,  det unner jeg ingen, ikke engang de som har gjort meg urett og satt meg i slike fortvilende "hode-samtaler".

 

 

Anonymkode: 061ab...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller en stor rolle. Ikke i forhold til beslutningen om å forlate ham eller ikke, men i prosessen som hun er i nå og skal jobbe seg igjennom. 

Som jeg skrev, vi har alle behov for å forstå hvorfor forholdene våre ble som de ble og hvorfor det tar slutt. TS sliter voldsomt med dette og å forstå hans psyke vil gi henne svar så godt som det er mulig å gjøre. Hun vil kunne se at det er ett psykisk tilfelle hun har vært sammen med, hun kan lese andres historier som er like og se at det ikke var noe hun gjorde galt, hun skal ikke betvile seg selv og sin beslutning (kanskje for resten av livet) og vite at det ikke var noe hun kunne gjort annerledes for å få dette forholdet til å fungere. 

Jeg skrev til TS nettopp for dette. Helt til i dag har jeg sett ingen grunn til å "blande meg inn" da forumets medlemmer i denne tråden virkelig har vært helt fantastiske, men jeg har hele tiden visst at han har en personlighetsforstyrrelse med mange fellestrekk med min ex. Når hun skrev "Hva er motivasjonen" så visste jeg hva denne var og av erfaring vet at den informasjon jeg i fortvilelse søkte opp alene bidrar til at man mye fortere og lettere kan slippe tak i disse spørsmålene og dermed forkorte sorgprosessen og komme seg videre. 

Å sitte slik TS gjør nå har jeg gjort og det er mental og emosjonell tortur som spiller over også på ens fysiske tilstand. Sinte, fortvilede og triste samtaler i eget hode, samtaler man ikke klarer å kontrollere, fordi den andre parten ikke har noe å si eller bare gjør det værre om man forsøker å ta samtalen ut av hodet og med den personen,  det unner jeg ingen, ikke engang de som har gjort meg urett og satt meg i slike fortvilende "hode-samtaler".

Anonymkode: 061ab...c9c

JA! Jeg har lett etter svar og hvorfor han ikke kan gi meg det! Han kan ikke svare på hva som skjedde mellom oss, hvorfor han lå med hun dama, osv. osv. Man lurer alltid på hvorfor det ble slutt!

Jeg har hatt skikkelig kjærlighetssorg en gang før, da jeg var 20. Kjempekjekk gutt, han forklarte meg at det var fordi han ikke hadde de rette følelsene lenger, Jeg ble kjempelei meg, men jeg hadde ihvertfall fått noen svar.

Har gjennom årene vært i 4 lange forhold - og JA, jeg tror det er sannsynlig at nåværende / siste kjæreste lider av noe. Han blir SINNA for ingenting, vil IKKE prate ut og kan IKKE være saklig.

Så takk for innlegg som hjelper meg enormt! Jeg må se nærmere på det og gi et bedre svar i kveld, etter flytting + jobb.
:)
 

Endret av fisk31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående vaskinga så trenger du ikke å si noe. Du har flyttet helt ut nå?

Da skylder du han ingenting. Du trenger ikke å snakke med han mer. Hvis han påpeker vaskinga så si at du ikle gidder etter all flyttinga. Rett og slett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...