fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #741 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Takk for gode innlegg igjen! AB: Ja, jeg må nok jobbe mye med meg selv. Skal sjekke ut linken: det å presse seg til fysisk trening var forresten ikke så dumt å bli påminnet. Trening er det siste jeg vil akkurat nå, men gjør jo som kjent godt for sjelen også (selv om det ikke var trenedelen du mente:)@pistasjenøtt15 Ja, han er jo ganske ung. Enig med deg, det verste er usikkerheten og evt paranoiaen rundt: "Hva er det han gjør nå?" @daemonia veldig bra innlegg der også, takk! Følelsesmessig umoden er helt sikkert!La meg fortelle litt hvordan det gikk i går. Han reiser vekk for jula i dag, og nå er han kjemperomantisk og søt. Prøver å vinne meg tilbake. Sier at "Det blir så trist med denne jula uten deg!" I dag tidlig var han også opprørt og helt skjelven. Han sier til meg: "Jeg dummet meg ut EN gang. Du kan få en kjæreste som er snill og trofast for resten av ditt liv. Jeg har fått en skikkelig oppvåkning av dette". Når han sier sånt så blir det selvfølgelig vanskelig for meg igjen. Jeg sier at jeg trenger å bo for meg selv en stund, så får vi heller skje hva som skjer i fremtiden. "Da mister vi alt, for jeg har ikke råd til å kjøpe deg ut", sier han. Når jeg sier jeg ikke kan droppe å bo alene for en stund, så sier han: "Er drittlei av vinglingen din. Og du er så veslevoksen og irriterende når du snakker om forhold og følelser". Han sa også (en gang til!) at det hadde vært godt å bare dø. Da sa jeg: "du ville jo ha meg for resten av livet?" Og da sier han at isåfall, vil han ikke dø likevel. Selvmordspratet skjedde altså igjen. Endret 22. desember 2015 av fisk31
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #742 Skrevet 22. desember 2015 7 timer siden, fisk31 skrev: Jeg sier at jeg trenger å bo for meg selv en stund, så får vi heller skje hva som skjer i fremtiden. "Da mister vi alt, for jeg har ikke råd til å kjøpe deg ut", sier han. Hmm. Så han innrømmer altså at han har økonomiske grunner for å beholde deg? Hadde dette vært meg, og jeg virkelig, VIRKELIG ville at du skulle tilgitt meg, hadde ikke penger verdt et spørsmål engang. Det samme gjelder forsåvidt hele den " trist jul uten deg"-greia. Ingen spesielt god grunn for å beholde noen, da er man sammen på feil grunnlag ;-) Vær sterk, stå på! Anonymkode: a1706...392 1
Lauge Skrevet 22. desember 2015 #743 Skrevet 22. desember 2015 7 timer siden, fisk31 skrev: Når jeg sier jeg ikke kan droppe å bo alene for en stund, så sier han: "Er drittlei av vinglingen din. Og du er så veslevoksen og irriterende når du snakker om forhold og følelser". Nei huff.. Han våger faktisk å si at det er DU som vingler, DU som er veslevoksen og irriterende når du snakker om forhold og følelser. Unnskyld meg, men dette er jo HAN i et nøtteskall. Nei denne fyren får du det superbra uten. :-) 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #744 Skrevet 22. desember 2015 Nei, nei, nei! TS, dette er på grensen til psykopat-tendenser, og du faller for det. Jeg er 100 % sikker på at du aldri, aldri, aldri ville forlatt han om han ikke var utro. Utroskapet er jo det som får deg til å gå i utgangspunktet. Jeg tror ikke du fatter hvor ille denne mannen behandler deg! Det er forståelig at "kjærlighet gjør blind", men her har han faktisk truet deg, mast på deg, vært respektløs mot deg og i tillegg til alt dette har han vært UTRO. Så du gjør det rette valget, TS! ALDRI tvil på det!!! Du er UTROLIG tøff som faktisk klarer å gå, for det er ikke alle som klarer det. Mange kvinner forblir i slike psykisk mishandlende forhold, fordi de ikke tør/vil noe annet. Men du, du er modig Ikke tvil på det, er du snill. Nå håper jeg du kan stenge ute alt det romantiske han sier, for innse det - han sier det KUN fordi han er avhengig av deg økonomisk. Ikke la han utnytte deg! Ha en god jul, og håper du finner lykken SNART! Med en som fortjener deg! Du høres ut som ei utrolig snill og sympatisk jente, og en smule naiv. Men det er nok derfor han tråkker på deg som han gjør, fordi du er lett å tråkke på. Ikke noe vondt ment, jeg er på akkurat samme måte... Men nå er det på tide og innse at denne mannen virkelig ikke fortjener deg! Anonymkode: 13d8f...df1 3
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #745 Skrevet 22. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, nei, nei! TS, dette er på grensen til psykopat-tendenser, og du faller for det. Jeg er 100 % sikker på at du aldri, aldri, aldri ville forlatt han om han ikke var utro. Utroskapet er jo det som får deg til å gå i utgangspunktet. Jeg tror ikke du fatter hvor ille denne mannen behandler deg! Det er forståelig at "kjærlighet gjør blind", men her har han faktisk truet deg, mast på deg, vært respektløs mot deg og i tillegg til alt dette har han vært UTRO. Så du gjør det rette valget, TS! ALDRI tvil på det!!! Du er UTROLIG tøff som faktisk klarer å gå, for det er ikke alle som klarer det. Mange kvinner forblir i slike psykisk mishandlende forhold, fordi de ikke tør/vil noe annet. Men du, du er modig Ikke tvil på det, er du snill. Nå håper jeg du kan stenge ute alt det romantiske han sier, for innse det - han sier det KUN fordi han er avhengig av deg økonomisk. Ikke la han utnytte deg! Ha en god jul, og håper du finner lykken SNART! Med en som fortjener deg! Du høres ut som ei utrolig snill og sympatisk jente, og en smule naiv. Men det er nok derfor han tråkker på deg som han gjør, fordi du er lett å tråkke på. Ikke noe vondt ment, jeg er på akkurat samme måte... Men nå er det på tide og innse at denne mannen virkelig ikke fortjener deg! Anonymkode: 13d8f...df1 Ja, hadde nok aldri gått om det ikke hadde vært for utroskapen. Har jo hele veien vært forelsket, selv om jeg følte at noe skurret, og jeg ikke ble behandlet pent nok, var det ikke nok til at jeg ville gått fra han. Du har rett. Han har en bra betalt fulltidsjobb, altså, så han klarer seg jo økonomisk uten meg også. Men det blir jo mye trangere, uten sjans til å beholde vår felles bolig, men han kan jo kjøpe seg noe lite. I kveld dro han avgårde til sitt hjemsted. Avskjeden var trist synes jeg- skulle gjerne ha feiret jul med kjæreste og hans fantastiske familie.. Felte en tåre da han dro må jeg innrømme. Han sier han er veldig lei seg for at vi ikke er sammen. Jeg endte meg å kjøpe en liten gave siden vi hadde snakket om det, han kjøpte ikke til meg. Ser den, jeg skal jo flytte og greier. Men om han virkelig ville vinne meg tilbake, gjør han en dårlig jobb, synes jeg.. I kveld før avreise viste han igjen sitt voldsomme temperament. De han skulle kjøre sammen med var sene uten å si fra - han slo i stuebordet og ble illsint; og påstod at "dette gjør de kun for å plage meg". Han sa unnskyld etterpå for raseriutbruddet - men at han var i ubalanse, lei seg for at vi ikke var sammen lenger. "Hver dag i hele jula blir trist, og nå kan jeg like gjerne gi opp og dø".
Parrot Skrevet 22. desember 2015 #746 Skrevet 22. desember 2015 Jeg ville slått opp. Tenk om han gjør det igjen, vil du finne deg i det da? Hvorfor valgte han å gjøre det med noen andre når han har deg? Han løy til deg, kanskje fordi han ville gjøre det igjen? Du burde ikke akseptere dette. Men ditt valg. 1
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #747 Skrevet 22. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmm. Så han innrømmer altså at han har økonomiske grunner for å beholde deg? Hadde dette vært meg, og jeg virkelig, VIRKELIG ville at du skulle tilgitt meg, hadde ikke penger verdt et spørsmål engang. Det samme gjelder forsåvidt hele den " trist jul uten deg"-greia. Ingen spesielt god grunn for å beholde noen, da er man sammen på feil grunnlag ;-) Vær sterk, stå på! Anonymkode: a1706...392 Ja. Hadde 1 time med han før han reiste på juleferie istad, og da satt han og regnet med kalkulator osv for å se på utgifter om han skal beholde boligen alene. 3 timer siden, Lauge skrev: Nei huff.. Han våger faktisk å si at det er DU som vingler, DU som er veslevoksen og irriterende når du snakker om forhold og følelser. Unnskyld meg, men dette er jo HAN i et nøtteskall. Nei denne fyren får du det superbra uten. :-) Jeg håper det... Er litt sentimental nå, er virkelig ikke lett Med brudd altså! Er også skremt over å skulle starte på nytt for meg selv. Tenkte litt på den sangen med teksten "cant live with or Without you", og den passer så bra på meg nå! Vanskelig å være uten han, men håpløst å leve med han også 😫
Ananas. Skrevet 22. desember 2015 #748 Skrevet 22. desember 2015 Virker som han slites mellom ønsket om å være "fri", noe han ikke får kjent på enda siden dere faktisk bor sammen, og komforten du representerer i livet hans - bolig, noen som alltid er der osv., men ikke et ønske om deg, da hadde han endret adferdsmønster, ikke bare smurt tjukt på med fine ord. Jeg håper, som noen over her også, at du kommer deg ut av deres felles bolig så fort som mulig, det er først da det blir mulig å virkelig begynne på jobben med deg selv (og å komme over ham), for når dere bor sammen vil mye av kreftene gå til å analysere hans oppførsel, rett og slett fordi du fremdeles har "tilgang" på den. 5
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #749 Skrevet 22. desember 2015 17 minutter siden, Ananas. skrev: Virker som han slites mellom ønsket om å være "fri", noe han ikke får kjent på enda siden dere faktisk bor sammen, og komforten du representerer i livet hans - bolig, noen som alltid er der osv., men ikke et ønske om deg, da hadde han endret adferdsmønster, ikke bare smurt tjukt på med fine ord. Jeg håper, som noen over her også, at du kommer deg ut av deres felles bolig så fort som mulig, det er først da det blir mulig å virkelig begynne på jobben med deg selv (og å komme over ham), for når dere bor sammen vil mye av kreftene gå til å analysere hans oppførsel, rett og slett fordi du fremdeles har "tilgang" på den. Ja. Jeg tror også han slites mellom 2 ønsker: å være fri, kunne sjekke opp damer osv, og å ha tryggheten i meg.. Han vet sikkert ikke hva han vil, noe som skaper en voldsom usikkerhet i meg.... Blir syk av å ikke vite hvor man har noen, nærmest...
Ananas. Skrevet 22. desember 2015 #750 Skrevet 22. desember 2015 37 minutter siden, fisk31 skrev: Ja. Jeg tror også han slites mellom 2 ønsker: å være fri, kunne sjekke opp damer osv, og å ha tryggheten i meg.. Han vet sikkert ikke hva han vil, noe som skaper en voldsom usikkerhet i meg.... Blir syk av å ikke vite hvor man har noen, nærmest... Dette høres voldsomt kynisk ut, men det er velment. Du har ikke bruk for den usikkerheten, for det er nok ikke deg han er interessert i. Han er interessert i det du representerer i livet hans, fordi det f.eks. er lettere å bli boende med deg enn å måtte finne seg et nytt sted å bo. Kom deg ut av huset, start ditt eget liv, og så vil det på sikt dukke opp noen som vil ha deg for den du er, ikke for hva du kan tilby. 1
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #751 Skrevet 22. desember 2015 14 minutter siden, Ananas. skrev: Dette høres voldsomt kynisk ut, men det er velment. Du har ikke bruk for den usikkerheten, for det er nok ikke deg han er interessert i. Han er interessert i det du representerer i livet hans, fordi det f.eks. er lettere å bli boende med deg enn å måtte finne seg et nytt sted å bo. Kom deg ut av huset, start ditt eget liv, og så vil det på sikt dukke opp noen som vil ha deg for den du er, ikke for hva du kan tilby. Det er sikkert riktig. Synes han virker litt usikker det første året også, før vi flyttet sammen til og med. Men jeg var forelsket og ønsker og håpte på det beste. Men han gir altså så inntrykk av at jeg er Alt for han, liksom. Og det selvmordspratet.... At ei dame kan gjøre han så lei seg at han bare vil dø - er den samme dama som han kunne svikte dvs pule en annen, liksom. jeg har ofte hatt på følelsen av at jeg er utskiftbar, til noe bedre dukket opp, liksom... Siden han kikket på alle disse jentene på Fb og andre steder.. Denne usikkerheten har virkelig nesten tatt knekken på meg. Men det blir ikke lett nå heller! Jula uten han, kommende flytting og kjærlighetssorg. Har en ekstra tung dag i dag! Han er reist avgårde, og har over 1 uke uten å se hverandre, det er nok sunt. Lurer på Hvordan vi begge vil føle på det etter denne uka...
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #752 Skrevet 22. desember 2015 Hvis han hele tiden truer med å "bare ville dø" så tror jeg faktisk jeg ville tatt en telefon til foreldrene hans og luftet din bekymring. Kanskje han slutter med den barnslige oppførselen da. Anonymkode: a82e0...b1f 2
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #753 Skrevet 22. desember 2015 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hvis han hele tiden truer med å "bare ville dø" så tror jeg faktisk jeg ville tatt en telefon til foreldrene hans og luftet din bekymring. Kanskje han slutter med den barnslige oppførselen da. Anonymkode: a82e0...b1f Vet du, da ville han virkelig ha klikket og blitt sinna på meg 😔 det tør jeg rett og slett ikke. Jeg tror neppe han vil dø, men man vet jo aldri. Og vet ikke hva han ønsker å oppnå med å snakke om det / true om det...? Jeg sa til han: Ok, så du er lei deg, vil ikke bli singel og vil ikke miste meg. Jeg har det på akkurat samme måte, ville jo være sammen med deg. Og det er jo du som gjorde slik at vi begge havnet i denne situasjonen og har det vondt!!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #754 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, fisk31 skrev: Vet du, da ville han virkelig ha klikket og blitt sinna på meg 😔 det tør jeg rett og slett ikke. Jeg tror neppe han vil dø, men man vet jo aldri. Og vet ikke hva han ønsker å oppnå med å snakke om det / true om det...? Jeg sa til han: Ok, så du er lei deg, vil ikke bli singel og vil ikke miste meg. Jeg har det på akkurat samme måte, ville jo være sammen med deg. Og det er jo du som gjorde slik at vi begge havnet i denne situasjonen og har det vondt!! Du vet ikke hva han vil oppnå med å true med selvmord? Naiv du ja? Å presse deg til å ta ham tilbake selvsagt. Og om du gjør det, kommer du til å bli psykisk mishandlet på nøyaktig denne måten resten av tiden, fordi han vet at det fungerer å beholde makta på den måten. Han kommer til å bryte deg ned til du ikke vet bedre.... Han minner om en person med Borderline diagnose faktisk...... Anonymkode: fba57...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #755 Skrevet 22. desember 2015 1 time siden, fisk31 skrev: Vet du, da ville han virkelig ha klikket og blitt sinna på meg 😔 det tør jeg rett og slett ikke. Jeg tror neppe han vil dø, men man vet jo aldri. Og vet ikke hva han ønsker å oppnå med å snakke om det / true om det...? Jeg sa til han: Ok, så du er lei deg, vil ikke bli singel og vil ikke miste meg. Jeg har det på akkurat samme måte, ville jo være sammen med deg. Og det er jo du som gjorde slik at vi begge havnet i denne situasjonen og har det vondt!! Les og lær......: http://www.hjelptilhjelp.no/Personlighetsforstyrrelser/hva-er-borderline-personlighetsforstyrrelse Anonymkode: fba57...c7d
fisk31 Skrevet 22. desember 2015 Forfatter #756 Skrevet 22. desember 2015 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet ikke hva han vil oppnå med å true med selvmord? Naiv du ja? Å presse deg til å ta ham tilbake selvsagt. Og om du gjør det, kommer du til å bli psykisk mishandlet på nøyaktig denne måten resten av tiden, fordi han vet at det fungerer å beholde makta på den måten. Han kommer til å bryte deg ned til du ikke vet bedre.... Han minner om en person med Borderline diagnose faktisk...... Anonymkode: fba57...c7d Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor det er sååå viktig for han at jeg tar han tilbake - når han ellers viser med utroskap osv at han ikke elsker meg... Takk for at du sier det: fortsetter jeg, så blir jeg enda mer nedbrutt. Har du erfart noe liknende? Borderline, leste om det nå, interessant og skremmende.. Hvis han har det, så er kanskje ikke selvmordspratet hans såååå usaklig som jeg tipper det er.. Han snakker av og til om at han ønsker å utføre vold på andre også... (Tror aldri han kommer til det, men hvem vet). Han har også selv sagt at han frykter han kan ha en diagnose, men nekter å oppsøke helsevesenet for å få hjelp / finne ut av det. Utad blant andre er han svært velfungerende. Takk for KG! Helt supert i en vanskelig situasjon. Dersom han virkelig har Borderline, står det endel om at Kjærlighetsforhold er vanskelige for dem.. Kanskje er det sånn at han virkelig elsker meg, og egentlig ikke mener å bryte meg ned...?
Bnb Skrevet 22. desember 2015 #757 Skrevet 22. desember 2015 Vet ikke hva som er mest trist; de patetiske 'forklaringene' hans, eller det faktum at du ikke etter 38 sider skjønner at det bare er tidsspørsmål før han er utro mot deg igjen. Lykke til når den dagen kommer og du er 40+ og i tillegg har mast på han unge. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #758 Skrevet 23. desember 2015 5 timer siden, fisk31 skrev: Ja, hadde nok aldri gått om det ikke hadde vært for utroskapen. Har jo hele veien vært forelsket, selv om jeg følte at noe skurret, og jeg ikke ble behandlet pent nok, var det ikke nok til at jeg ville gått fra han. Du har rett. Han har en bra betalt fulltidsjobb, altså, så han klarer seg jo økonomisk uten meg også. Men det blir jo mye trangere, uten sjans til å beholde vår felles bolig, men han kan jo kjøpe seg noe lite. I kveld dro han avgårde til sitt hjemsted. Avskjeden var trist synes jeg- skulle gjerne ha feiret jul med kjæreste og hans fantastiske familie.. Felte en tåre da han dro må jeg innrømme. Han sier han er veldig lei seg for at vi ikke er sammen. Jeg endte meg å kjøpe en liten gave siden vi hadde snakket om det, han kjøpte ikke til meg. Ser den, jeg skal jo flytte og greier. Men om han virkelig ville vinne meg tilbake, gjør han en dårlig jobb, synes jeg.. I kveld før avreise viste han igjen sitt voldsomme temperament. De han skulle kjøre sammen med var sene uten å si fra - han slo i stuebordet og ble illsint; og påstod at "dette gjør de kun for å plage meg". Han sa unnskyld etterpå for raseriutbruddet - men at han var i ubalanse, lei seg for at vi ikke var sammen lenger. "Hver dag i hele jula blir trist, og nå kan jeg like gjerne gi opp og dø". Huff, jeg ser at du sliter, TS. Det er også veldig forståelig! Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg, så er du nok en smule naiv. Det høres sikkert utrolig nedlatende ut, men vet du, det er mange naive mennesker ute i verden! Det gjør ikke deg mindre verdt som menneske! Jeg vil gjerne gi deg en hjemmelekse. Denne uken når han er vekk, skal du ikke tenke over det positive. Jeg vil at du skal skrive ned hver minste lille ting han har sagt og gjort, som er negativt. F.eks: "Han er nedlatende mot meg, nesten hver dag", eller "han lytter aldri til det jeg sier, og respekterer meg ikke!" OG, "han fortjener meg ikke". Ting som det. Etter du har gjort det, vil jeg at du skal si til deg selv at du er VERDT noe. Du er bedre enn han, du fortjener bedre enn han, og du vil være i et forhold hvor du er lykkelig - ikke nedbrutt som du er nå. Si dette til deg selv hver dag, før du legger deg. Først får du ut alt på papir hva du mener er negativ, og deretter forsterker du dette ved å si til deg selv at jo - du er GOD NOK! Du trenger vitterlig ikke en fyr som det i livet ditt, og JO - jeg kommer til å bli lykkelig en dag. Ikke gruble over det han sier og gjør - han fortjener det ikke. Han fortjener ikke at du sitter hjemme og undrer deg over ting. Please, TS, gjør dette! Anonymkode: 13d8f...df1 4
seriouslyforreal Skrevet 23. desember 2015 #759 Skrevet 23. desember 2015 54 minutter siden, fisk31 skrev: Jo, men jeg skjønner ikke hvorfor det er sååå viktig for han at jeg tar han tilbake - når han ellers viser med utroskap osv at han ikke elsker meg... Takk for at du sier det: fortsetter jeg, så blir jeg enda mer nedbrutt. Har du erfart noe liknende? Borderline, leste om det nå, interessant og skremmende.. Hvis han har det, så er kanskje ikke selvmordspratet hans såååå usaklig som jeg tipper det er.. Han snakker av og til om at han ønsker å utføre vold på andre også... (Tror aldri han kommer til det, men hvem vet). Han har også selv sagt at han frykter han kan ha en diagnose, men nekter å oppsøke helsevesenet for å få hjelp / finne ut av det. Utad blant andre er han svært velfungerende. Takk for KG! Helt supert i en vanskelig situasjon. Dersom han virkelig har Borderline, står det endel om at Kjærlighetsforhold er vanskelige for dem.. Kanskje er det sånn at han virkelig elsker meg, og egentlig ikke mener å bryte meg ned...? Det er irrelevant om han elsker deg eller ikke. Du romantiserer dette med følelsene hans for mye. Kan han være så stygg mot deg som han bare vil, så lenge du tror han elsker deg? Nei! Ta ansvar for deg selv og bestem deg for å være en person som ikke finner seg i å bli behandlet på denne måten! 7
daemonia Skrevet 23. desember 2015 #760 Skrevet 23. desember 2015 Hold ut littegrann til nå TS! Snart slipper du å bo midt oppi alle minner. Du får snart en ny start! I mellomtiden skal du nyte julen sammen med familie, og kanskje ta en vennekveld i romjula. For å slappe av og kople ut. Du må samle deg nå. På nyåret flytter du inn i leiligheten din, og da bør kontakten kuttes tvert. Og vi skal være her for deg og hjelpe deg med å holde igjen. Vi har ingen interesse av å holde deg borte fra ham bare fordi. Men vi ser at han ikke er bra for deg og har interesse av å hjelpe DEG med å få det bedre Jeg forstår godt at julen er tøff for deg, men hold fokus på det positive, og gjør det beste ut av det. Sett deg ned og se på Disneyfilmene på TV2 i morgen, kos deg med Askepott, og kjør ut tidlig til der du skal feire jul. Kos deg og skjem bort deg selv litt Håper du klarer å få en fin jul til tross for alt Fisk31. Det fortjener du! 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå