Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje julen i år blir litt dull og "taperlig" som singel, alene og med foreldrene dine, MEN neste år kan det være at du har en ny type, dere er stormforelsket, i starten av forholdet, alt er kjempespennende, og på julen om noen år igjen, sitter du ikke alene, men kanskje med en nyskapt familie på tre, og du ser tilbake på denne tråden og ~cringe~

Anonymkode: a1706...392

Herlig, takk! Det får være drømmen og det som holder meg oppe: at ved å bli kvitt han her, så er ihvertfall muligheten åpen for å treffe en ny! Og om så det ikke skjer, så ihvertfall slippe å få kjeft og bli nedverdiget.

Og folkens, dette med gaver: Enig!! Jeg skjønner det heller ikke. Han kaller meg drittkjerring (men, sier at det er fordi han blir sinna når han er lei seg og "helt knust"). Så vil han gi gaver. Gir jo ikke mening i det hele tatt? Er det rart jeg lager en lang tråd og prøver å finne svar? ;)

Det virker som du er på desperat jakt etter bekreftelse på om du betyr noe for han. Om han også er lei seg? Han har litt kjærlighetssorg?  Han må vel være litt glad i meg? Han har jo skjerpet seg litt? Osv. Kanskje han er så glad i deg som han kan bli i en kjæreste. Kanskje han er glad i deg, men ikke nok. Kanskje han rett og slett utnytter deg. Uansett hva han er og ikke er, så viser HANDLINGENE hans at han ikke i nærheten gir deg det en kjæreste skal gi når de er glad i partneren sin. Det er det som betyr noe! Uansett hva han føler, så er du BRA NOK. Det er han som får deg usikker og gjør at du har det vondt nå. Det er HAN som må ut av livet ditt for at den smerten du kjenner på nå skal gå bort. Smerten vil ikke forsvinne når han gir deg små drypp av bekreftelse og kjærlighet. Han vil nok tråkke deg ned i søla igjen så fort du slapper av i to sek. Så lenge du er forelska og glad i en mann som gjør deg så vondt vil du være mer ulykkelig enn lykkelig. Du får nok aldri noe ordentlig svar på alle spørsmålene du kverner på. Men de spørsmålene vil sakte men sikkert forsvinne etter hvert som han får mindre betydning for deg. Du vil bli lykkelig igjen og du vil få tilbake selvtilliten din! Men jeg tror aldri den kjærligheten han gir vil få deg dit. Det gjør vondt å miste noen, uansett hvor dårlig forholdet har vært. det kommer du ikke fra. Men vil du virkelig bli lengre i et forhold som får deg til å ha det slik som du har det nå? Tror du innerst inne at han plutselig vil forandre seg helt og dere vil elske hverandre i gode og onde dager? Tenk hvor mange utfordringer man kan få i livet sitt! Er han en person som vil støtte deg gjennom dem? Ikke la deg skremme av kjærlighetssorg. Du må gjennom den nå for å få det bra igjen.

Ja, det stemmer nok! For jeg får jo aldri svar på noe, og er fullt forvirret. Jeg ønsker jo, tross alt, at disse 2,5 årene ikke skal være HELT bortkastet. Har gitt han alt jeg kan gi, og vist alle sider av meg selv - da er det så fælt at "det ikke er bra nok og jeg ikke er verdifull og spennende nok", hvis dere skjønner.
– Ja, han vil nok tråkke meg ned i søla igjen....
– Og: han er heller ikke en person som støtter deg gjennom tykt og tynt. Han er mest opptatt av seg selv. Når jeg strevde med sykdom en gang, hadde ikke han særlig forståelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, bare et kort innspill: De 2.5 årene er overhodet ikke bortkastet. Du har lært mye og blitt klokere på ting som har med forhold å gjøre.:)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hei, bare et kort innspill: De 2.5 årene er overhodet ikke bortkastet. Du har lært mye og blitt klokere på ting som har med forhold å gjøre.:)

Ja, det er nok sant, men: jeg er nok også redd for at jeg har blitt mer var og usikker på meg selv. Kanskje det blir vanskelig å slippe noen innpå meg etter dette...
Usikkerheten er både fysisk og psykisk. Regner med at eksen synes jeg både var kjedelig å være sammen med, pluss at han ikke tente på meg, siden han var utro (eller en av delene). Han sier selv at det var ingen av delene, men at han var full bare.

Folkens: nå er alt så endelig, og han har fortalt foreldrene sine at det er slutt mellom oss. Jeg er så trist! Har kjærlighetssorg, og føles som om jeg bare vil dø, og at jeg angrer på valget mitt! Hjelp meg?!

Endret av fisk31
Skrevet

Bit tennene sammen!

Det er en prosess du bare må igjennom. 

Hent nøkkelen din, begynn å flytte. Hold deg opptatt. 

Hva med å stikke til et svømmeanlegg og svømme til du ikke orker mer i kveld? Slite deg ut? 

Ikke sitt og la tankene dine herje med deg!

• Liker 7
Skrevet

Nå kan DU gå ut av dette med hevet hode.. Ikke gi deg nå!!! 

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg! Kjærlighetssorg er vondt! Men det går over. Det går  opp og ned, de to første ukene er oftest veldig vonde. Så går det gradvis over. Tillat deg selv å gråte i starten. Hold deg opptatt og bli med venner på hyggelige ting. Skjem deg bort og vær i fysisk aktivitet. Husk: Det dummeste du gjør er å ha kontakt med han! Da utsetter du det vonde mye lengre. 

Anonymkode: 5986a...b5c

• Liker 2
Skrevet

Takk for støtten! Hørte at han sa dette til foreldrene: "Hun bestemte at vi skal flytte hver for oss, og hun har kjøpt seg leilighet". 

Synes det er dumt at de ikke får vite hvorfor!

Anonymkode: 4417b...608

• Liker 1
Skrevet

Synes du godt kan sende foreldrene hans en avsluttende melding. Takke for den kontakten dere har hatt og forklare kort hvorfor du velger å gå. At han var utro. Det er ikke riktig at han skal få dem til å tro at dette er din feil. Han er så pass manipulerende og ego at han nok vil gjøre alt han kan for å legge all skyld på deg når det kommer til bruddet. Ikke bry deg om det! Både du og han vet sannheten!

• Liker 7
Skrevet

Synes du godt kan sende foreldrene hans en avsluttende melding. Takke for den kontakten dere har hatt og forklare kort hvorfor du velger å gå. At han var utro. Det er ikke riktig at han skal få dem til å tro at dette er din feil. Han er så pass manipulerende og ego at han nok vil gjøre alt han kan for å legge all skyld på deg når det kommer til bruddet. Ikke bry deg om det! Både du og han vet sannheten!

Enig, send en melding og skriv hva som har skjedd og takk for tiden dere har hatt sammen. 

Anonymkode: f86b9...cde

• Liker 1
Skrevet

Enig, send en melding og skriv hva som har skjedd og takk for tiden dere har hatt sammen. 

Anonymkode: f86b9...cde

TS, vent med dette til du har flyttet ut. Han kan jo finne på å kaste en tallerken etter deg, eller verre ting, hvis han taper ansikt ovenfor foreldrene!

• Liker 2
Skrevet

Lukke til med flyttinga! Reknar med at grunnen til at du angrar på valget ditt no, er fordi du fortsatt "bur" med han. No skal du flytte for deg sjølv, lage leiligheta til di, ein ny heim utan vonde minner frå ein som sakte men sikkert øydelegg deg. Dette er starten på eit nytt og betre liv for deg, og då er vel ei litt trasig jul utan han verdt å ofre for å oppnå det! :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja- etter at alt er oppgjort, skal jeg sende en slik melding. Vurderer å sende nå også: God jul, var hyggelig å få møte dere. Jeg er glad i han og synes dette er trist."

Så kan jeg fortelle om utroskapen senere?

Takk, @RockyRose

Jeg håper jeg klarer å kose meg i den nye leil og skape nye minner! Er litt redd for at det bare blir trist og ensomt.

Faren ringte i går, og eksen synes nesten glad ut over å fortelle at vi nå har skilt lag. "Dama (jeg) valgte det, påstod han, og høres glad ut. 

Etterpå spør jeg hva foreldrene hadde sagt, og han trekker på skuldrene: "Det er sånt som skjer." Søsknene mine har jo hatt tusenvis av kjærester; dette er de vant til. Skulle man blitt lei seg for hver eneste en, da eller?"

Dette er vel også å psyke meg ut, hva synes dere? Jeg synes dette er å vise liten respekt for hva vi hadde sammen, og der får meg til å føle meg liten og betydningsløs.

PS. Vi klarte faktisk å snakke litt sammen i går, og jeg spurte: "Du har på en måte stått med en fot i singellivet, du, og ikke vært helt sikker på hva du villet satse på." Han: "Ja, kanskje litt... Jeg savnet å ha mer frihet... Har kanskje vært litt usikker på hva jeg vil... Men, jeg elsker deg".
Vinglete og uklar der også!

PS: Han er fortsatt sinna for at jeg har sjekka mobilen hans. Jeg sier: "Ok, men da hadde jeg ikke funnet ut om utroskapen. Skulle det ha vært en hemmelighet gjennom hele forholdet vårt, da? Jeg synes det er mye verre å pule andre, enn å sjekke noens telefon".

Endret av fisk31
Skrevet

Ja- etter at alt er oppgjort, skal jeg sende en slik melding. Vurderer å sende nå også: God jul, var hyggelig å få møte dere. Jeg er glad i han og synes dette er trist."

så kan jeg fortelle om utroskapen senere? Takk, @RockyRose

Jeg håper jeg klarer å kose meg i den nye leil og skape nye minner! I går var dette også å psyke meg ut, hva synes dere?

Faren ringte, og eksen synes nesten glad ut over å fortelle at vi nå har skilt lag. Dama valgte det, påstod han, og høres glad ut. 

etterpå spør jeg hva de sa, og han trekker på skuldrene: Det er sånt som skjer." Søsknene mine har jo hatt tusenvis av kjærester; dette er de vant til. Skulle man blitt lei seg for hver eneste en, da eller?

Jeg synes dette er å vise liten respekt for hva vi hadde sammen, og der får meg til å føle meg liten og betydningsløs.

Det er akkurat det han prøver å få deg til å føle, ikke la det bite på deg. Du vet du hadde ett godt forhold til "svigers" ikke la han ta det fra deg.

Synes kanskje at det holder med én enkelt oppklarende melding? Blir muligens litt mye med en "takk for alt" melding og så en til senere om utroskap osv? Da får han en god mulighet til å vinkle det som om du bare er bitter.

Anonymkode: 3c9a4...d92

• Liker 4
Skrevet

Det er akkurat det han prøver å få deg til å føle, ikke la det bite på deg. Du vet du hadde ett godt forhold til "svigers" ikke la han ta det fra deg.

Synes kanskje at det holder med én enkelt oppklarende melding? Blir muligens litt mye med en "takk for alt" melding og så en til senere om utroskap osv? Da får han en god mulighet til å vinkle det som om du bare er bitter.

Anonymkode: 3c9a4...d92

Ja, sant det. Men da må den komme etter jul. Skulle gjerne ha skrevet om utroskap nå, men tør ikke det pga hans hissige temperament- må bli etter at alt er flyttet og delt, så da blir det på nyåret vet du...
Så da får jeg ikke sagt god jul osv.

Skrevet

Ikke hør på alle de som er med i hylekoret. Hvis du selv ønsker å være med han så skal du tilgi og gå videre. Det kan jo være at det skjer igjen, men er det egentlig så farlig? er det ikke viktigst at dere har det fint sammen og elsker hverandre?

Anonymkode: b1686...c7a

• Liker 1
Skrevet

Ikke hør på alle de som er med i hylekoret. Hvis du selv ønsker å være med han så skal du tilgi og gå videre. Det kan jo være at det skjer igjen, men er det egentlig så farlig? er det ikke viktigst at dere har det fint sammen og elsker hverandre?

Anonymkode: b1686...c7a

Har du egentlig lest hele tråden? De har jo det langt i fra fint sammen. Mannen ødelegger henne jo! Det er ikke bare utroskapet som er ille her. Eller er du bare inne for å lage hylekor..? 

• Liker 6
Skrevet

Ok, trekker det tibake. Hvis han ikke er snill og kjærlig så er det bare til å komme seg bort.

• Liker 1
Skrevet

@fisk31 Jeg leser at du støtt og stadig prøver å forstå Xen din, hvorfor han sier og gjør ditt og datt.

Men vet du, selv om du evt hadde forstått hvorfor han har sagt og gjort det, så betyr det ikke at det er greit.

Det var vel i går du ovetok den nye leiligheten din, flytting i helga da?
Husk: Bak skyene er sola. Du opplever noen regnværsdager nå, men på sikt blir det mere sol :)

Anonymkode: f3767...075

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har overtatt bolig men får ikke flyttet inn før etter jul pga diverse praktisk, men eksen er uansett borte i jula, så jeg bor alene.

Jeg merker det plager meg og at kjærlighetssorg river. Faktisk angrer jeg iblant. Han har jo sagt det sånn at: Dette var engangshendelse og skal aldri skje igjen, jeg elsker deg, kan ikke leve uten deg. 

Og jeg er jo redd for at: Hva om det stemmer? Hva om vi ville ha fått det fint? Og kjenner jeg ikke er 100 % sikker på min avgjørelse....

Samtidig ser jeg at han var på byen i helga og liker det ikke helt, tanken på at han kan ha sjekket opp damer... Jeg har det vondt enda jeg. 

Endret av fisk31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...