Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du blir manipulert, det er det som skjer.

Anonymkode: 5986a...b5c

lurer på om han selv skjønner og mener det han driver med!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lurer på om han selv skjønner og mener det han driver med!?

Nå MÅÅÅÅ du slutte å lure på hva han tenker!! Han er ikke normal i skallen, og normale mennesker handler unormalt.

Du skal være sjeleglad for at du slipper unna ham, hvem i all verden vurderer ved sine fulle fem å bli hos en fyr som behandler dem så dårlig som denne fyren behandler deg?????

Normale mennesker har sperrer som stopper dem fra å si og gjøre slike ting som han gjør hele tiden, han mangler disse sperrene, og det er hans problem, ikke ditt. Du kan heller ikke fikse det.

En annen ting, det virker som du er ekstremt opptatt av utseende, både hos deg og ham. Utseende skal ikke gi en person selvtillit, selvtilliten skal komme fra innsiden, ved at man utstråler en selvtillit. Et kompliment som kun går på utseende, er ikke noe man bør vektlegge, man får ingen respekt av det.

Respekt får man når man viser manipulerende personer hvor skapet skal stå, og ikke snur seg tilbake.

Anonymkode: fba57...c7d

• Liker 2
Skrevet

Nå MÅÅÅÅ du slutte å lure på hva han tenker!! Han er ikke normal i skallen, og normale mennesker handler unormalt.

Du skal være sjeleglad for at du slipper unna ham, hvem i all verden vurderer ved sine fulle fem å bli hos en fyr som behandler dem så dårlig som denne fyren behandler deg?????

Normale mennesker har sperrer som stopper dem fra å si og gjøre slike ting som han gjør hele tiden, han mangler disse sperrene, og det er hans problem, ikke ditt. Du kan heller ikke fikse det.

En annen ting, det virker som du er ekstremt opptatt av utseende, både hos deg og ham. Utseende skal ikke gi en person selvtillit, selvtilliten skal komme fra innsiden, ved at man utstråler en selvtillit. Et kompliment som kun går på utseende, er ikke noe man bør vektlegge, man får ingen respekt av det.

Respekt får man når man viser manipulerende personer hvor skapet skal stå, og ikke snur seg tilbake.

Unormale mennesker handler unormalt mener jeg....

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja.. Satser på at det er han som er unormal, ikke jeg som får frem dette hos han :(
Hvem-vet ikke helt; kanskje en som er blitt forelsket og manipulert, og som har litt dårlig selvbilde fra før?

Vet ikke hvor jeg har skrevet så mye om utseende - hos ham er det jo sjarm som jeg er betatt av, og fysisk tiltrekning må jo til for å bli forelsket... Var jo det jeg mente. Det komplimentet jeg fikk på utestedet var overfladisk, ja... Men i en sånn situasjon jeg er i - der typen din ikke finner deg bra nok og ligger med andre - er det da så rart at jeg blir veldig glad for et kompliment som handler om "Du er en nydelig jente" ?
Nå typen flyr rundt på bar og leter etter damer han synes er fine?

Uff. Følelsene går i alle slags bølgedaler! I forgårs var jeg tøffere til sinns, i dag angrer jeg litt. Må jo innrømme det. Sorry!
I går var han sånn at han virket som han ikke brydde seg, han sa dette: "Det skal bli deilig å bli singel" og: "flytt deg, du er en drittkjerring".

Men han har også sagt at han sier sånne ting fordi han er lei seg for at vi skal gå fra hverandre = slemme kommentarer, blir sint istedetfor lei seg.

Endret av fisk31
  • Liker 1
Skrevet

Ja.. Satser på at det er han som er unormal, ikke jeg som får frem dette hos han :(
Hvem-vet ikke helt; kanskje en som er blitt forelsket og manipulert, og som har litt dårlig selvbilde fra før?

Vet ikke hvor jeg har skrevet så mye om utseende - hos ham er det jo sjarm som jeg er betatt av, og fysisk tiltrekning må jo til for å bli forelsket... Var jo det jeg mente. Det komplimentet jeg fikk på utestedet var overfladisk, ja... Men i en sånn situasjon jeg er i - der typen din ikke finner deg bra nok og ligger med andre - er det da så rart at jeg blir veldig glad for et kompliment som handler om "Du er en nydelig jente" ?
Nå typen flyr rundt på bar og leter etter damer han synes er fine?

Uff. Følelsene går i alle slags bølgedaler! I forgårs var jeg tøffere til sinns, i dag angrer jeg litt. Må jo innrømme det. Sorry!
I går var han sånn at han virket som han ikke brydde seg, han sa dette: "Det skal bli deilig å bli singel" og: "flytt deg, du er en drittkjerring".

Men han har også sagt at han sier sånne ting fordi han er lei seg for at vi skal gå fra hverandre = slemme kommentarer, blir sint istedetfor lei seg.

Konsekvensen av kommentarene blir jo at du blir sikrere på at det er rett å gå ifra han!

Han er så langt fra å ta ansvar for handlingene sine at du kunne arrangere et lengre sykkelritt mellom han og ansvaret for handlingene hans! 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Konsekvensen av kommentarene blir jo at du blir sikrere på at det er rett å gå ifra han!

Han er så langt fra å ta ansvar for handlingene sine at du kunne arrangere et lengre sykkelritt mellom han og ansvaret for handlingene hans! 

Ja, godt sagt Juniper! Er bare det at "Skal bli deilig å bli singel" stakk litt ekstra dypt. For nå har på en måte jeg "hatt makten" litt den siste tiden, siden jeg går fra han, og han har prøvd å få meg tilbake.

Kanskje dette er nok en taktikk, når han ser at det andre ikke har virket.
Eller kanskje han faktisk gleder seg til flyttingen er oppgjort og han er blitt helt singel. Rett ut å sjekke damer, drikke mer øl og kanskje ta dop - og ikke minst, slippe "mas" og å ta ansvar for handlingene sine? Slippe å ha en annen person i livet sitt å ta hensyn til?

Når jeg tenker meg om, så er nok singellivet kanskje den livsstilen som passer han best. Han som skrev til kompiser at "Jeg er nok halvveis forpliktet til å tilbringe nyttårsaften med dama:( ...."
Han må nok bli glad for å kunne gjøre som han vil med disse kjempekule kompisene..? Merker jeg mister respekten for dem også. For noen verdier de må ha.

Endret av fisk31
Skrevet

Nå i jula er det ekstra trist, synes jeg... Denne tiden handler om folk man er glad i, og det som betyr mest her i livet er jo de vi er glad i - og det å elske noen er det største man kan oppleve, synes jeg.
Alt dette gikk i knus for meg... Samtidig sier han at han elsker meg. Og jeg blir helforvirret. Skulle gjerne ha tilbringet juletiden med kos fra han, tid med hans familie og felles nyttårsfeiring.

Skrevet

Nå i jula er det ekstra trist, synes jeg... Denne tiden handler om folk man er glad i, og det som betyr mest her i livet er jo de vi er glad i - og det å elske noen er det største man kan oppleve, synes jeg.
Alt dette gikk i knus for meg... Samtidig sier han at han elsker meg. Og jeg blir helforvirret. Skulle gjerne ha tilbringet juletiden med kos fra han, tid med hans familie og felles nyttårsfeiring.

Dette klarer du! Julen er tiden for å tilbringe tid med de man er glad i, men også de som er glade i deg! Handlingene hans viser jo ikke akkurat det at han er glad i deg? Trusler om vold, sinne, nedlatenhet, spydighet - listen kunne blitt evig lang. Man skal faktisk ikke måtte finne seg i hva som helst, noe du har gjort i lang tid allerede. Dette er din sjanse til å få en frisk ny start på 2016; dette skal bli ditt år! Jeg både heier og tror på deg:klem:

• Liker 3
Skrevet

Tror du skal være glad for å være sammen med folk som er glad i deg på ordentlig i jula! Uansett grunn til at han sier noe sånt, så hjelper det ikke! Det er ikke greit å såre andre på den måten, gang på gang. Også skylde på at "jeg var bare lei meg". Den har han tatt for mange ganger på kort tid synes jeg! Han er ikke vant til at han ikke får det som han vil med deg. Han gjør alt han kan for å få en reaksjon. Bare for å føle at han har makten igjen. Om han drar ut på byen for å drikke og sjekke damer med det samme, er vel av samme årsak. Da viser han bare tydeligere hvor glad du skal være for at du blir kvitt han.

jeg er sikker på at om 2 måneder (hvis du ikke har hatt noe med han å gjøre). Så vil du lese over denne tråden med helt nye øyner. Du kommer til å se så utrolig tydelig at du gjorde det rette med å gå. Kanskje til og med angre fordi du ikke gikk før. 

Bruk jula til å omgås mennesker som gjør deg glad. Setter ordentlig pris på deg og ikke bare tenker på seg selv og egne behov. Hvis du orker kan jo du gå ut litt selv:) (ikke der du kan møte han!!). Skjem deg litt bort med å dra til frisør, kjøpe deg noe nytt e.l. Nyt at han er ute av livet ditt og drøm om et bedre 2016. Man behandler bare ikke folk man er glad i slik han gjør! Du fortjener så mye bedre!!!

• Liker 5
Skrevet

Tror du skal være glad for å være sammen med folk som er glad i deg på ordentlig i jula! Uansett grunn til at han sier noe sånt, så hjelper det ikke! Det er ikke greit å såre andre på den måten, gang på gang. Også skylde på at "jeg var bare lei meg". Den har han tatt for mange ganger på kort tid synes jeg! Han er ikke vant til at han ikke får det som han vil med deg. Han gjør alt han kan for å få en reaksjon. Bare for å føle at han har makten igjen. Om han drar ut på byen for å drikke og sjekke damer med det samme, er vel av samme årsak. Da viser han bare tydeligere hvor glad du skal være for at du blir kvitt han.

jeg er sikker på at om 2 måneder (hvis du ikke har hatt noe med han å gjøre). Så vil du lese over denne tråden med helt nye øyner. Du kommer til å se så utrolig tydelig at du gjorde det rette med å gå. Kanskje til og med angre fordi du ikke gikk før. 

Bruk jula til å omgås mennesker som gjør deg glad. Setter ordentlig pris på deg og ikke bare tenker på seg selv og egne behov. Hvis du orker kan jo du gå ut litt selv:) (ikke der du kan møte han!!). Skjem deg litt bort med å dra til frisør, kjøpe deg noe nytt e.l. Nyt at han er ute av livet ditt og drøm om et bedre 2016. Man behandler bare ikke folk man er glad i slik han gjør! Du fortjener så mye bedre!!!

Helt klart - han er vant til å få det akkurat som han vil med meg. Og nå som han ikke får det lenger, så prøver han først lenge, men deretter ser at det ikke går. Da gir han opp og blir sikkert lei, også kommer sannheten muligens frem: "han gleder seg til å bli singel". Å være i den statusen vi er i nå (er i ferd med å gå fra hverandre) er sikkert slitsomt for begge parter.

Jeg håper det! Den som venter, får se :) Jeg er litt redd for å sitte der ensom og alene, mens jeg angrer og savner han. Disse følelsene altså! Var så SYKT forelsket i han.

Godt råd, skal shoppe og skjemme meg selv litt bort :) Selv om jeg ikke egentlig orker noe som helst, vil ligge i senga bare, omtrent..
Ser ut som om han også har det vanskelig, lurer litt på hvorfor. Han virker sliten og irritabel- i går dro han på pub og drakk 4 øl alene, på rappen etter jobb - og er i et merkelig humør. Lurer på om han faktisk har kjærlighetssorg, eller om det bare er spill for galleriet (eller sorg over økonomiske tap og bolig).

Her ble det mer kverning på spm, må bare beklage det, men jeg lurer altså.

Skrevet

Dette klarer du! Julen er tiden for å tilbringe tid med de man er glad i, men også de som er glade i deg! Handlingene hans viser jo ikke akkurat det at han er glad i deg? Trusler om vold, sinne, nedlatenhet, spydighet - listen kunne blitt evig lang. Man skal faktisk ikke måtte finne seg i hva som helst, noe du har gjort i lang tid allerede. Dette er din sjanse til å få en frisk ny start på 2016; dette skal bli ditt år! Jeg både heier og tror på deg:klem:

Tusen takk! Jge håper også på et bedre 2016! På mange måter har han "tatt" en god del av livet mitt (2013 til 2015). Jeg burde selv ha gått mye før, slik en annen kommenterte tidligere i tråden.
Klem tilbake, Jolene!

PS. Han skrev en melding og spurte om vi skulle kjøpe julegaver til hverandre - "men ikke noe kjempedyrt", som han påpekte det.

Skrevet

Tusen takk! Jge håper også på et bedre 2016! På mange måter har han "tatt" en god del av livet mitt (2013 til 2015). Jeg burde selv ha gått mye før, slik en annen kommenterte tidligere i tråden.
Klem tilbake, Jolene!

PS. Han skrev en melding og spurte om vi skulle kjøpe julegaver til hverandre - "men ikke noe kjempedyrt", som han påpekte det.

Du svarer: "Nei, selvsagt ikke. Hvorfor skulle vi det?"

En julegave vil være enda en måte du må relatere til han på, og det skal du unngå.

Den vil kun være et minne om et elendig forhold, og du kommer ikke til å bli glad av å få den.

Jeg antar han ønsker å minne deg på hvor "fantastisk" han er med denne julegaven. 

Din julegave til deg er å få en frisk start i ny leilighet! Der har du det best uten mer minner om han enn du trenger!

• Liker 6
Skrevet

Klem tilbake, Jolene!

Dropp julegaven er mitt råd. Hvorfor skal dere kjøpe til hverandre?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det virker som du er på desperat jakt etter bekreftelse på om du betyr noe for han. Om han også er lei seg? Han har litt kjærlighetssorg?  Han må vel være litt glad i meg? Han har jo skjerpet seg litt? Osv. Kanskje han er så glad i deg som han kan bli i en kjæreste. Kanskje han er glad i deg, men ikke nok. Kanskje han rett og slett utnytter deg. Uansett hva han er og ikke er, så viser HANDLINGENE hans at han ikke i nærheten gir deg det en kjæreste skal gi når de er glad i partneren sin. Det er det som betyr noe! Uansett hva han føler, så er du BRA NOK. Det er han som får deg usikker og gjør at du har det vondt nå. Det er HAN som må ut av livet ditt for at den smerten du kjenner på nå skal gå bort. Smerten vil ikke forsvinne når han gir deg små drypp av bekreftelse og kjærlighet. Han vil nok tråkke deg ned i søla igjen så fort du slapper av i to sek. Så lenge du er forelska og glad i en mann som gjør deg så vondt vil du være mer ulykkelig enn lykkelig. Du får nok aldri noe ordentlig svar på alle spørsmålene du kverner på. Men de spørsmålene vil sakte men sikkert forsvinne etter hvert som han får mindre betydning for deg. Du vil bli lykkelig igjen og du vil få tilbake selvtilliten din! Men jeg tror aldri den kjærligheten han gir vil få deg dit. Det gjør vondt å miste noen, uansett hvor dårlig forholdet har vært. det kommer du ikke fra. Men vil du virkelig bli lengre i et forhold som får deg til å ha det slik som du har det nå? Tror du innerst inne at han plutselig vil forandre seg helt og dere vil elske hverandre i gode og onde dager? Tenk hvor mange utfordringer man kan få i livet sitt! Er han en person som vil støtte deg gjennom dem? Ikke la deg skremme av kjærlighetssorg. Du må gjennom den nå for å få det bra igjen.

Endret av Laleh
  • Liker 3
Skrevet (endret)

@juniper og @Jolene : Sant, jeg skal skrive det til han.
Vet dere hva som har såret meg mest oppi alt dette? Da han skrev dette, når en kompis spurte hva han skulle på nyttårsaften:

"Jeg er vel halvveis forpliktet til å feire nyttår med dama :unsure: Hun ville finne på noe."
(Han brukte et "lei seg-smilefjes".)
Virker som om han er flau over meg? At jeg ikke er bra nok? Utrolig ydymykende! Disse kompisene kan jo ikke ha likt meg?
Alternativt: viser det bare at han er en barnslig guttinge som skal vise at han ikke er "tøffel" og vil være "en av gutta".

Endret av fisk31
Skrevet

@juniper og @Jolene : Sant, jeg skal skrive det til han.
Vet dere hva som har såret meg mest oppi alt dette? Da han skrev dette, når en kompis spurte hva han skulle på nyttårsaften:

"Jeg er vel halvveis forpliktet til å feire nyttår med dama :unsure: Hun ville finne på noe."
(Han brukte et "lei seg-smilefjes".)
Virker som om han er flau over meg? At jeg ikke er bra nok? Utrolig ydymykende! Disse kompisene kan jo ikke ha likt meg?
Alternativt: viser det bare at han er en barnslig guttinge som skal vise at han ikke er "tøffel" og vil være "en av gutta".

Det har du skrevet flere ganger. Ikke tenk noe mer på det (vet det er lettere sagt enn gjort!). Han oppfører seg bare som en umoden liten unge som ikke ønsker noe mer ut av et forhold enn det økonomiske og bekreftelse.

• Liker 2
Skrevet

Du kan også bare svare "Nei" uten å komme med noen forklaring. Kanskje like greit. 

Forklaringer og mer ord åpner mer for debatt. Vær kort og konsis. 

• Liker 4
Skrevet

Stå på, fisk31!

Når han kaller deg drittkjerring i det ene minutter, gir det ikke mening at han spør i det neste om dere skal gi gaver til hverandre. Om dere SÅ blir enige om å faktisk gjøre det, så bør du gi ham noe relativt skuffende, billig og upersonlig. Spesielt billig. 👍👍

• Liker 2
Skrevet

Gi han en dørmatte og skriv på kortet "fra nå av kan du tørke av deg all dritten din her, jeg sier opp!" :P

• Liker 8
Skrevet

Kanskje julen i år blir litt dull og "taperlig" som singel, alene og med foreldrene dine, MEN neste år kan det være at du har en ny type, dere er stormforelsket, i starten av forholdet, alt er kjempespennende, og på julen om noen år igjen, sitter du ikke alene, men kanskje med en nyskapt familie på tre, og du ser tilbake på denne tråden og ~cringe~

Anonymkode: a1706...392

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...