Gå til innhold

Canada goose og mobbing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så du er imot all ulltøy?

Anonymkode: 7878c...dc2

Er ingen garanti på at ull i Norge kommer fra sauer som ble behandlet bra under klippingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke noe om mennesker som prakker sine egne holdninger og verdier på andre mennesker. Dette inkluderer både svigerinnen din og de aller fleste i denne tråden. Det er ganske motbydelig. 

Er så enig!

Anonymkode: e5e1b...4c4

Skrevet

Det er likevel ikke opp til deg å forelese for andre mennesker. Hvert enkelt menneske tar sitt valg.

Det er helt frivillig å lese det jeg skriver. Og ja, jeg kan ikke tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil. Det skjønner jo folk selv.

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke å prakke holdninger på noen. Ihvertfall ikke her inne på kg - hva forventet dere å få ut av denne tråden? Bare folk som hyller pels og lidelsen dyrene går igjennom?

Det ER å prakke egne holdninger på andre mennesker. Jeg står i min fulle rett til å komme med et svar på lik linje som dere som er enige med svigerinnen. 

Jeg har for øvrig ikke skrevet ett eneste innlegg der jeg er for pelsindustri. Det går fint an å mene at svigerinnen oppførte seg ufin uten å selv bruke pels. 

• Liker 2
Skrevet

Folk som går med pels har hverken smak eller klasse. De er motbydelige. 

De som uten et gjennomtenkt syn, men med bare ureflektert føleri setter seg til doms over andre, de er motbydelige.

Anonymkode: 9feed...f1e

• Liker 2
Skrevet

Det ER å prakke egne holdninger på andre mennesker. Jeg står i min fulle rett til å komme med et svar på lik linje som dere som er enige med svigerinnen. 

Jeg har for øvrig ikke skrevet ett eneste innlegg der jeg er for pelsindustri. Det går fint an å mene at svigerinnen oppførte seg ufin uten å selv bruke pels. 

Jeg kan være enig i at måten hun gjorde det på var unødvendig. Nå vet vi ikke hvor godt disse to kjente hverandre, men det er da vanlig å ta opp alvorlige tema med folk man står nær. Kan hende hun mente det godt, selv om hun var veldig krass og kom med noen unødvendige kommentarer.

Skrevet

"Jeg håper virkelig de fleste her er klar over at mye av merinoullen som selges, kommer fra sauer som utsettes for mulesing. Det er en helt grotesk måte å behandle sauer på, og det burde vært forbudt.

Jeg undersøker alltid at ullen kommer fra sertifiserte produsenter som kan garantere at de kun bruker ull fra sauer som ikke utsettes for mulesing."

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144009657-tenker-dere-over-dyrevelferden-nar-dere-kjøper-ulltøy-til-barna/

Anonymkode: af80b...660

De er laget av lammeull, ikke merino.

Anonymkode: a119e...acd

• Liker 2
Skrevet

Er ingen garanti på at ull i Norge kommer fra sauer som ble behandlet bra under klippingen.

Det er heller ingen garanti for at kjøttet man kjøper kommer fra dyr som har blitt behandlet bra både før og under slakting. Det er ingen garanti for at klærne man kjøper ikke er lagd av barnearbeidere. Det er ingen garanti for at innsamlede penger til veldedighetsorganisasjoner kun går til gode saker (en viss andel av leger uten grensers innsamlinger går blant annet til terrorgruppen al-Shabaab). Jeg kan fortsette i evigheter. Å se ned på noen som bruker ull på grunn av at det er en viss mulighet for at ullen har kommet fra sauer som ikke har blitt behandlet bra under klippingen er urimelig. 

• Liker 2
Skrevet

Det er helt frivillig å lese det jeg skriver. Og ja, jeg kan ikke tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil. Det skjønner jo folk selv.

Det er klart, men man vinner ingen over på egen side ved å være krass. Spesielt ikke når det kommer til pels/ikke pels.

• Liker 1
Skrevet

Det er heller ingen garanti for at kjøttet man kjøper kommer fra dyr som har blitt behandlet bra både før og under slakting. Det er ingen garanti for at klærne man kjøper ikke er lagd av barnearbeidere. Det er ingen garanti for at innsamlede penger til veldedighetsorganisasjoner kun går til gode saker (en viss andel av leger uten grensers innsamlinger går blant annet til terrorgruppen al-Shabaab). Jeg kan fortsette i evigheter. Å se ned på noen som bruker ull på grunn av at det er en viss mulighet for at ullen har kommet fra sauer som ikke har blitt behandlet bra under klippingen er urimelig. 

Javisst, og jeg prøver å gjøre så mye som mulig for å ikke støtte industrier som ikke er bra.

Jeg ser ikke ned på noen fordi de bruker ull.

Skrevet

Det er klart, men man vinner ingen over på egen side ved å være krass. Spesielt ikke når det kommer til pels/ikke pels.

Der er jeg enig. 

Skrevet

Javisst, og jeg prøver å gjøre så mye som mulig for å ikke støtte industrier som ikke er bra.
Jeg ser ikke ned på noen fordi de bruker ull.

Nå er jo disse innleggene en viderføring av en bruker, Fireproof, som skriver at hun ser ned på mennesker som bruker Acneskjerf. 

Skrevet

Jeg kan være enig i at måten hun gjorde det på var unødvendig. Nå vet vi ikke hvor godt disse to kjente hverandre, men det er da vanlig å ta opp alvorlige tema med folk man står nær. Kan hende hun mente det godt, selv om hun var veldig krass og kom med noen unødvendige kommentarer.

Jeg synes en slik oppførsel er uakseptabel uansett. Ulike mennesker har ulike kjernesaker. Det er helt greit å ikke være enig med hverandre, men jeg synes ikke det er OK å komme med skjellsord samt andre nedlatende, hånende og respektløse ytringer fordi noen har en annen mening enn en selv. 

Skrevet

Noe av det tåpeligste jeg ser, er mennesker med åpne Canada Goose jakker ute i plussgrader. Det bare oser idioti da slike jakker ikke har sitt bruksområde i varmegrader.

Hvis dette er noe av det tåpeligste du ser, bør du utvide horisonten din...

Anonymkode: 40e46...9f1

• Liker 1
Skrevet

Nå er jo disse innleggene en viderføring av en bruker, Fireproof, som skriver at hun ser ned på mennesker som bruker Acneskjerf. 

Ville bare være sikker på at det ikke var noen misforståelser :)

Skrevet

Hva mener du er mer tåpelig enn det, da?

• Liker 1
Skrevet

Å mobbe andre fordi de går kledd med disse jakkene, forteller mer om uvitenhet.

Tipper at hun som mobber selv spiser kjøtt?

Det finnes mye som kan være uetisk, men å gå rundt som skinnhellige overfor andre, rakke ned på andre fordi de går med Canada Goose jakke, forteller mer om dem.

Get a life, ville jeg sagt tilbake!

Å blande seg i hvordan andre kler seg, er å gå over ei grense.

• Liker 3
Gjest 2Bhonest
Skrevet

ÅÅÅ du kommer med så gode eksempler på noe mer tåpelig...

Skrevet

Å mobbe andre fordi de går kledd med disse jakkene, forteller mer om uvitenhet.

Tipper at hun som mobber selv spiser kjøtt?

Det finnes mye som kan være uetisk, men å gå rundt som skinnhellige overfor andre, rakke ned på andre fordi de går med Canada Goose jakke, forteller mer om dem.

Get a life, ville jeg sagt tilbake!

Å blande seg i hvordan andre kler seg, er å gå over ei grense.

Heller sympati med dyrene som må bøte med livene for et plagg man strengt tatt ikke trenger.

Hvorfor kan man ikke bry seg om noen saker som gjelder dyr, uten å være vegetarianer eller veganer? Har bare jeg lov til å bry meg, siden jeg er det? Pelsindustrien har ingen sammenheng med kjøttindustrien. Det er to vidt forskjellige ting, og ja - begge deler er viktige. Men det er jo bra at man faktisk bryr seg om noe. Blir nesten det samme som når folk ber veganere om å bry seg om mennesker istedenfor, når disse menneskene stort sett ikke gjør en dritt for noen av delene selv. Synes det er rart at folk bruker energi på å fortelle folk som bryr seg om noe bra, at det de gjør ikke er bra nok. Hva med de som ikke gjør en dritt?

• Liker 3
Skrevet

Anonymkode: 3d8f5...cdf

Nettopp. De med disse jakkene er ikke dyremishandlere. De er ignorante dyremishandlere

Anonymkode: 844ce...3d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...