AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #21 Skrevet 12. november 2015 Enig med svigerinnen.Anonymkode: 3d8f5...cdfJeg er også enig med svigerinnen. Det finnes andre, gode varme jakker, som ikke innebærer dyremishandling Anonymkode: 844ce...3d5 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #22 Skrevet 12. november 2015 Dere pels/dun hatere sover vel med hampdyne om natten =)Anonymkode: 1dbbb...902Vi hater ikke pels og dun så lenge de sitter på de dyrene som de er ment å sitte på Anonymkode: 844ce...3d5 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #23 Skrevet 12. november 2015 Eg ser ned på folk med Canada goose, Parajumper og Acne-skjerf. Hva i alle dager er galt med Acneskjerf?? De er jo laget av ull... Anonymkode: e5e1b...4c4 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #24 Skrevet 12. november 2015 Hva i alle dager er galt med Acneskjerf?? De er jo laget av ull...Anonymkode: e5e1b...4c4Jeg vei ikke hvordan det er med de skjerfene, men noen mishandler dyr i forbindelse med produksjon all ull også Anonymkode: af80b...660 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #25 Skrevet 12. november 2015 Hva i alle dager er galt med Acneskjerf?? De er jo laget av ull...Anonymkode: e5e1b...4c4"Jeg håper virkelig de fleste her er klar over at mye av merinoullen som selges, kommer fra sauer som utsettes for mulesing. Det er en helt grotesk måte å behandle sauer på, og det burde vært forbudt.Jeg undersøker alltid at ullen kommer fra sertifiserte produsenter som kan garantere at de kun bruker ull fra sauer som ikke utsettes for mulesing."http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144009657-tenker-dere-over-dyrevelferden-nar-dere-kjøper-ulltøy-til-barna/ Anonymkode: af80b...660 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #26 Skrevet 12. november 2015 Hva i alle dager er galt med Acneskjerf?? De er jo laget av ull...Anonymkode: e5e1b...4c4I denne tråden tar de alle "moteproduktene" de kan rakke ned på under samme kam, fordi de ikke har råd til de :-P Anonymkode: 1dbbb...902 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #27 Skrevet 12. november 2015 I denne tråden tar de alle "moteproduktene" de kan rakke ned på under samme kam, fordi de ikke har råd til de :-PAnonymkode: 1dbbb...902Man kan fint ha noe imot enkelte merkevarer selv om man har råd til dem. Usaklig kommentar. Anonymkode: f76fe...694 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #28 Skrevet 12. november 2015 I denne tråden tar de alle "moteproduktene" de kan rakke ned på under samme kam, fordi de ikke har råd til de :-PAnonymkode: 1dbbb...902Hvorfor skriver du det?Produkter som er laget ved å mishandle dyr/ fugler, velger jeg å ikke kjøpe. Det handler ikke om å ikke ha råd til de. Anonymkode: af80b...660 10
Gjest Dwight Skrevet 12. november 2015 #29 Skrevet 12. november 2015 Blir fjällräven-jakkene også laget med fjær og pels fra mishandlede fugler og dyr?(Jeg vet ikke, og det er derfor jeg spør)Anonymkode: af80b...660Nei det er de ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #30 Skrevet 12. november 2015 I denne tråden tar de alle "moteproduktene" de kan rakke ned på under samme kam, fordi de ikke har råd til de :-PAnonymkode: 1dbbb...902For opplysning, for å hjelpe dyrene, vil jeg også nevne Birkin-vesken fra Hermès som har blitt laget av levende flådde dyr"Birkin-vesken fra Hermès er en av de mest eksklusive veskene en kan få fatt på. Nå hevder dyrevernsorganisasjonen PETA krokodilleskinnsveskene er resultat av dyreplageri av alligatorer og krokodiller."http://www.minmote.no/#!/artikkel/23480178/peta-hevder-luksusveske-produksjon-er-dyreplageriSå! Da vet flere hva de ikke skal ønske seg til jul og hva de ikke skal kjøpe i julegaver Anonymkode: af80b...660 5
Gjest Dwight Skrevet 12. november 2015 #31 Skrevet 12. november 2015 Folk får gå med hva de vil så lenge de kan gå god for det.Canada Goose jakkene er jo kjent for denne problemstillingen, og jeg forstår ikke hvorfor folk forsetter å støtte dette merket. Men jeg går ikke rundt og hyler og kaster malingsspann på de som gjør. Det er mange produsenter som både skjuler bevisst og ikke vet hva underleverandører gjør, så vi blir aldri helt trygge på hva vi går med. Og sånn er det, dessverre.
Jolene Skrevet 12. november 2015 #32 Skrevet 12. november 2015 Hva man ifører seg er opp til enhver. Selv synes jeg mennesker som må holde foredrag på den måten din svigerinne gjorde, er slitsomme mennesker. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #33 Skrevet 12. november 2015 Nei det er de ikke. Takk for svar! Anonymkode: af80b...660
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #34 Skrevet 12. november 2015 Hva man ifører seg er opp til enhver. Selv synes jeg mennesker som må holde foredrag på den måten din svigerinne gjorde, er slitsomme mennesker.Amen. Anonymkode: 1dbbb...902 2
lulle Skrevet 12. november 2015 #35 Skrevet 12. november 2015 Et paradox at disse jakkene selges som bare det, men på kvinneguiden er det overvekt av pels hatere. Hadde det samme vært tilfelle i det virkelige liv ville ikke disse jakkene bli solgt. Syns svigerinna de var ufin. 2
Gjest Belle âme Skrevet 12. november 2015 #36 Skrevet 12. november 2015 Fordi du er en sjalu hipster!!!Anonymkode: 1dbbb...902Sjalu? Koffor i all verden skulle eg vært sjalu? Om eg hadde hatt lyst kunne eg ha ete kjøtt, gått med kaninlue, hatt 2-3 parajumpere og Canada goose og nokre acne-skjerf. Eg støtter ikkje dyremishandling, og det kallast ikkje sjalusi.
Gjest Tigress Skrevet 12. november 2015 #37 Skrevet 12. november 2015 Tror pelsen er av flådd rev/hund. Ellers er det jo en dunjakke.Anonymkode: 1dbbb...902Ja, Fjällreven-pelsen blir flådd levande av tøyrev og tøycoyotar. (Fjällreven brukar ikkje ekte pels...)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #38 Skrevet 12. november 2015 Om du er enig i at pels- og dunindustriene er grusomme, så er skyldfølelsen du føler noe du må gjøre noe med, f.eks. ved ikke å kjøpe Canada Goose igjen. Om du ikke bryr deg om lidelsen dyrene opplever, så bør ikke svigerinnas ord påvirke deg. Anonymkode: 2339d...02e 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #39 Skrevet 12. november 2015 Jeg er enig med svigerinnen din, men jeg ville ikke sagt det høyt til noen som alt har kjøpt en slik jakke. Her kjøpte vi Canada Goose jakker til hele familien for mange år siden, lenge før jeg leste i media om hvordan Canada Goose skaffer dunen og pelsen (jeg er egentlig i mot pels, så tok av pelskantene for å lette min egen samvittighet, selv om det selvsagt ikke hjalp en tøddel) Dette er såpass mange år siden at jakkene ikke lenger var i bruk da jeg fikk vite om dyremishandlingen, og jakkene ble da donert til Fretex da vi ikke ville bruke de lenger. Så i og med at jeg selv har hatt en slik jakke tør jeg ikke snakke for høyt om hva jeg nå tenker om merket... En kollega kjøpte en Canada Goose jakke til sin datter i fjor (jeg trodde for øvrig at disse jakkene hadde gått av moten for lenge siden på det tidspunktet ?) og da tenkte jeg bare at hun ikke visste om dyremishandlingen, men siden jakken alt var kjøpt sa jeg selvsagt ikke noe. Anonymkode: 374bc...00e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #40 Skrevet 12. november 2015 Skjønner ikke fjortisser går med dette. Dette er forebeholdt arktiske ekspedisjoner. friluftsliv i mer enn -20º osv. Jeg ligger mye ute om vinteren. Da trenger jeg en ordentlig parka. Da sverger jeg til CG Snow Mantraen min. Det er ekstreme ting som dette disse parkaene er laget for. Ikke som et symbol på et ei fjortisjenta har spart ukelønna si siden hun var 5, for bruke som et statussymbol og late som hun er rik. Det blir feil at dyr skal lide for noe så dumt i så stor skala. Men i arktiske strøk. Er det dette som er det eneste som duger, for at du skal overleve og gjøre en jobb der. Anonymkode: 343f5...14a 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå