AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 vi har ei datter på 12 år som har mange gode venninner og trives på skole. Hun er ei som alltid har vært litt sammen med alle men har jo som andre, 5-6 stk som er hennes beste venninner. Men hun er flink til å ikke utelukke noen.Problemet er at en av venninnene skal på en måte bestemme over henne. De henger til tider sammen bestandig,men om min datter vil være med ei annen hjem så blir denne vennen sur. Min datter spurte om hun kunne få bli med ei hjem i dag og jeg sa at det var helt greit. Men plutselig i går kveld får jeg beskjed om at hun ikke ville fordi venninnen ble sur. Jeg prøver å forklare at hun må jo selv bestemme hvem hun er med,venninnen skal ikke bestemme hvor hun er etter skolen.Men vår datter er fryktelig sårbar og redd for at andre blir sure på henne. Da velger hun heller å bli hjemme.Er dette bare en fase i denne alderen? Eller hvordan skal jeg ta det opp. Anonymkode: 2d833...05b
Rotemor Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Du må støtte datteren din, evt bidra til å redusere kontakt littegrann. (fokusere på litt andre venninner uten å lage noe ut av det)Utover det så er det ingenting du kan gjøre. Uansett hva du eventuelt måtte forsøke så vil det mest sannsynlig gjøre vondt verre.Slik er jenter!
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Noen barn er bare sånn. Jeg observerte nylig et førskolebarn som trillet allerundt lillefingren sin i lek med flere. Hun fikk dem ikke til å lystre ved ønsker, da endret hun taktikk på en snodig måte, og fikk alle med på sitt ønske. Jeg tenkte gud bedre når du blir større barn! Datteren din bør og lære at enkelte personer er mer dominerende enn andre, noe hun vil måtte takle både nå og senere i livet. Anonymkode: 31725...866
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå