AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 har et familie medlem som er tung narkoman. Typ bor på gaten. Vi har bedt han hjem til oss i julen, men hva kan jeg kjøpe til han uten at han selger det videre??? Anonymkode: 6fd87...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Kanskje eit fotoalbum hadde vore koslig? Med bilder fra barndommen? Anonymkode: c0c4c...4c8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 En varm genser. En god ulllue? Skinnhansker? Anonymkode: f46f5...0cf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #4 Skrevet 12. november 2015 Jeg har også en sånn i nær familie. Synes det er vanskelig å gi noe som ikke skriker "jeg vet du er uteligger", for selv om han er det, så er det jo ikke akkurat *julestemning*. Han får vel masse mat og kan sikkert dusje og ordne seg litt når han først er hos dere, det er nok en gave i seg selv Ellers hadde jeg gått for klær - ullundertøy, ullsokker, lue, votter, skjerf. Dette er jo noe han KAN selge, men det er ikke som å feks gi han en playstation som han uansett aldri hadde hatt bruk for. Likte også ideen om å lage et fotoalbum! Kan bli emosjonelt, men sikkert på en veldig fin måte.Om du ikke bryr deg om det *skriker uteligger* kan du se etter noe i turavdelinger på butikker, kjøpe gode sko, sitte/liggeunderlag, sovepose, paraply..... vet ikke helt. Opprette en evig invitasjon der han kan komme hjem til deg en gang i uken for dusj, mat og hårklipp? Kan være motivasjon til å ville bli nykter også?? Bare å bli invitert på julemiddag er en veldig fin gave, hyggelig gjort av deg/dere Anonymkode: d71dc...669 3
Løvefrøken Skrevet 12. november 2015 #5 Skrevet 12. november 2015 Sovepose? Gavekort i matbutikk? Ryggsekk?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #6 Skrevet 12. november 2015 Jeg har også en sånn i nær familie. Synes det er vanskelig å gi noe som ikke skriker "jeg vet du er uteligger", for selv om han er det, så er det jo ikke akkurat *julestemning*. Han får vel masse mat og kan sikkert dusje og ordne seg litt når han først er hos dere, det er nok en gave i seg selv Ellers hadde jeg gått for klær - ullundertøy, ullsokker, lue, votter, skjerf. Dette er jo noe han KAN selge, men det er ikke som å feks gi han en playstation som han uansett aldri hadde hatt bruk for. Likte også ideen om å lage et fotoalbum! Kan bli emosjonelt, men sikkert på en veldig fin måte.Om du ikke bryr deg om det *skriker uteligger* kan du se etter noe i turavdelinger på butikker, kjøpe gode sko, sitte/liggeunderlag, sovepose, paraply..... vet ikke helt. Opprette en evig invitasjon der han kan komme hjem til deg en gang i uken for dusj, mat og hårklipp? Kan være motivasjon til å ville bli nykter også?? Bare å bli invitert på julemiddag er en veldig fin gave, hyggelig gjort av deg/dere Anonymkode: d71dc...669for et flott svar. Her ga du meg mye å tenke på. Anonymkode: 6fd87...4ee 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #7 Skrevet 12. november 2015 Tror ikke det er så lurt å lage et fotoalbum. Hvor skal han oppbevare det. Ser det på min eks nå, siden han bor på gata har han ikke noe sted å oppbevare tinga sine. Han er dem litt rundt omkring, og ting blir borte Anonymkode: f7971...402 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #8 Skrevet 12. november 2015 Tror ikke det er så lurt å lage et fotoalbum. Hvor skal han oppbevare det. Ser det på min eks nå, siden han bor på gata har han ikke noe sted å oppbevare tinga sine. Han er dem litt rundt omkring, og ting blir borteAnonymkode: f7971...402Kanskje en tursekk å ha det i? Jeg synes det var en god ide fordi det hadde gitt mitt rusavhengige familiemedlem mye, fordi det skaper en god opplevelse, et godt minne. Han hadde nok felt en tåre over det som var, samtidig som han hadde satt stor pris på at noen bryr seg såpass mye om han at de hadde satt seg ned å samlet bilder osv. Om han hadde mistet det, så tror jeg fremdeles han hadde sittet med et godt minne:) Men det kommer jo veldig an på personen såklart! Anonymkode: d71dc...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå