Mamma31 Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 (endret) Hei, Fikk påvist spontanabort, 2 dager etter at jeg så hjertelyd hos embroyet. Jeg vet jeg ikke får gjort noe med det, selv om det er kjempe synd og jeg ble veldig lei meg.Jeg blør som en "lett" menstruasjon nå, men noe smerter innimellom. Noen som har erfaring med hvor lang tid denne blødningen vil vare? Fikk dere rask syklusen tilbake? Vil begynne å prøve igjen så fort det lar seg gjøre, men GU mente jeg måtte ha en vanlig syklus i mellom. Noen som var sykmeldte i denne abort perioden? Jeg er det pga. jeg i utg.punktet hadde sterke graviditet symptomer, men den sykemeldingen går ut i helgen. Har lange sykluser (45-48 dager), og liker ikke å måtte vente i flere mnd før vi evt. kan gå aktiv for å prøve igjen....! Noen erfaringer å dele? Takk! Endret 12. november 2015 av Mamma31
Enamorada Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Så bankende hjerte i uke 7+1 og SA konstatert dagen etter. Blødde litt kraftigere enn vanlig mens, mye smerter (ingen smerter ved vanlig mens). Blødde slikk i 7 dager, så småblødde/spottet i 5 dager til.Har lest at man skulle regne SA dagen som syklusdag 1 og det stemte veldig bra for meg. Fikk EL og meste mens til vanlig tid (så kort periode uten blødning denne mnd.).
Gjest Valmuen Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Mistet i uke 12, men er ganske sikker på at det egentlig gikk galt lenge før det... Blødde i totalt 2 uker, kom veldig mye blod de første 4 dagene og hadde ganske sterke smerter. Tok veldig lang tid før jeg fikk mensen igjen, 9 uker. Mistet i uke 5 og en gang, da gikk jeg rett inn i normal syklus. Blødde som en vanlig mens og da. Jeg var ikke sykemeldt siden det skjedde i sommerferien i uke 12, og trengte det ikke da jeg mistet i uke 5 siden det var så tidlig. Tror ikke det er uvanlig å ta et par dager fri i forbindelse med SA hvis man føler man trenger det.Du trenger ikke å vente en hel syklus for å prøve igjen, men unngå sex fram til du har stoppet å blø. En av grunnene til at mange får beskjed om å vente en syklus er fordi det da er lettere å regne ut termin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå