AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #1 Skrevet 12. november 2015 Dersom man kjøper en tomt og et ferdighus, hvilke andre utgifter må man regne med? Anonymkode: dc909...374
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #2 Skrevet 12. november 2015 Kommer an på hva som står I leveringsbetingelsene.Ofte er det bare byggesettet som er med I prisen og kostnader til snekkere, rørlegger, elektriker kommer i tillegg.Tapet/maling, gulv, fliser, baderomsinteriør kommer også ofte I tillegg.Kjøkkeninnredning ( til en viss sum) er ofte inkludert I byggesettet.Så tilkommer div kostnader til det offentlige. For vår del kostet tomten 430 000 og byggesettet 1,2 mill. Totalt endte huset opp med å koste 4 mill. Da gjorde vi en del egeninnsats også. Anonymkode: 96552...d16
TheHairyToothfairy Skrevet 12. november 2015 #3 Skrevet 12. november 2015 Som ab over meg skriver, det kommer veldig an på leverandør og hvor du har kjøpt tomt. Noen steder må du regne med flere kostnader for kobling til kloakk etc, men mitt inntrykk er at det begynner bli mer faste priser på "hel pakke" fra flere kommuner i Norge.Vi har fått pris på et hus som er såkalt nøkkelklart, da er bad og kjøkken inkludert. Vi har gjort noen forandringer ifra selve planen, blant annet på farger på kjøkken og trevegger istedet for gipsplater. Da har vi gått for Boligpartner som leverandør, og havner på en totalpris rett over 3.9 mill. Vi har da også valgt å utsette garasje til senere. Her vi bor er tomtene svært gunstige pga ønske om flere innbyggere og mer byggeaktivitet. Jeg har sammenlignet med andre muligheter i to andre kommuner hvor familietilhørighet muliggjør rimelig tomt, og har sett at kostnadene kan variere veldig. Det er allikevel viktig å huske at beliggenheten til syvende og sist har mye å si for husets verdi når det er ferdigstilt. Det som på papiret er billigst før byggestart kan senere vise seg å bli fryktelig kostbart, jeg tenker feks om man skal selge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå