Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei:)

Jeg har svart hår akkurat nå, men vil farge det blondt nok så jeg til slutt kan få lilac hårfarge. Jeg vet at håret må være ganske "hvitt" før dette blir mulig. Nå er problemet at jeg jobber som servitør, og kan ikke gå rundt med gult hår i flere mnd før jeg kan gå over til neste steg. Jeg er også student, så skal prøve å gjøre det selv. Frisør blir litt dyrt. Er det noen som har noe tips til hårfarge, merke, andre produkter som må brukes osv? 

Endret av Jealar89
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du ikke vil ha gult hår, så bør du iallefall ikke gjøre det selv!

Det er tidkrevende og dyrt, men beste måten å gå fra mørkt til blondt er å stripe (hos frisør) i flere omganger med lengre mellomrom. Det blir ikke gult, du blir bare litt og litt lysere i manken generelt og vil se fin ut :)

Skal du absolutt gjøre det selv, så er det ikke hårfarge du trenger, men blekemiddel. Men å bleke sortfarget hår (særlig butikkfarge) er noe selv frisører ikke tør gjøre. Du kommer til å stå der med hår som er alle nyanser fra hvitt til gult til rødoransj og kanskje fremdeles mørkt i tuppene og gråte bitre tårer. Det er umulig å gå fra sort til blond i en omgang med bleking, det må nok minst to, kanskje flere. Og da snakker vi totalødelagt hår.

Vet det er kjedelig å høre, men don't do it, det er mitt råd. 

Må du absolutt, så ville jeg startet med en Colour Remover, og så må du ha et par pakker blekemiddel i bakhånd, en kald blondfarge til å prøve å fjerne det gule håret etterpå, en jævlig god hårkur og nok penger i bakhånd til den frisørturen du må ta for å rette opp fargen og klippe håret kortere etter du har ødelagt det. Og det siste er ikke en spøk altså, ikke gjør dette dagen før du skal noe eller før en søndag når frisøren er stengt. Og helst ikke gjør alt på en dag heller, håret kommer til å ramle av. 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Skrevet

Kunne ikke svart bedre selv! Jeg er frisør,- du kommer til å gråte bitre tårer når du ser at håret ikke ble gult engang men rødoransj og flekkete. Har du ettervekst vil den bli lysende påskefarge. 

Mange flinke lærlinger i dette landet, ville prøvd det hvis du er student med en flatere lommebok :)  Lykke til! 

• Liker 2
Skrevet

Lilla shampo klarer å fjerne litt gulskjær. 

Skrevet

*lilla

Anonymkode: d45eb...7d2

Skrevet

Hvis du ikke vil ha gult hår, så bør du iallefall ikke gjøre det selv!

Det er tidkrevende og dyrt, men beste måten å gå fra mørkt til blondt er å stripe (hos frisør) i flere omganger med lengre mellomrom. Det blir ikke gult, du blir bare litt og litt lysere i manken generelt og vil se fin ut :)

Skal du absolutt gjøre det selv, så er det ikke hårfarge du trenger, men blekemiddel. Men å bleke sortfarget hår (særlig butikkfarge) er noe selv frisører ikke tør gjøre. Du kommer til å stå der med hår som er alle nyanser fra hvitt til gult til rødoransj og kanskje fremdeles mørkt i tuppene og gråte bitre tårer. Det er umulig å gå fra sort til blond i en omgang med bleking, det må nok minst to, kanskje flere. Og da snakker vi totalødelagt hår.

Vet det er kjedelig å høre, men don't do it, det er mitt råd. 

Må du absolutt, så ville jeg startet med en Colour Remover, og så må du ha et par pakker blekemiddel i bakhånd, en kald blondfarge til å prøve å fjerne det gule håret etterpå, en jævlig god hårkur og nok penger i bakhånd til den frisørturen du må ta for å rette opp fargen og klippe håret kortere etter du har ødelagt det. Og det siste er ikke en spøk altså, ikke gjør dette dagen før du skal noe eller før en søndag når frisøren er stengt. Og helst ikke gjør alt på en dag heller, håret kommer til å ramle av. 

Huff, tror det blir frisøren jeg:) Takk for svar:)

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke svart bedre selv! Jeg er frisør,- du kommer til å gråte bitre tårer når du ser at håret ikke ble gult engang men rødoransj og flekkete. Har du ettervekst vil den bli lysende påskefarge. 

Mange flinke lærlinger i dette landet, ville prøvd det hvis du er student med en flatere lommebok :)  Lykke til! 

Ja, tror nok jeg går for frisør. Tror det faktisk blir litt billigere i lengden:)

Skrevet

*lilla

Lilac er navn på hårfargen. Den er litt mer sølv enn vanlig lilla:)

Skrevet

Lilac er navn på hårfargen. Den er litt mer sølv enn vanlig lilla:)

Ok. Beklager!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...