AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #1 Skrevet 11. november 2015 Hei, det er meg igjen. Jeg som har postet og tatt opp ting fra singelgruppene på Facebook. Bare tatt meg en liten pause Jeg har noen eksempler som "sjokkerer" meg litt.1) to stykker som hadde datet i en periode. Så skrev hun at de har datet i noen uker og spurte om de skal bli sammen, åpent så alle kan lese (er over 800 medlemmer) det på Facebook. De er i 40-årene. Han svarte at han skulle sove på det (haha!). Hun svarte "ok". Det var hele svaret hennes. Vi andre ble veldig usikre på om de bare tullet med oss eller ikke. Noen skrev at det måtte være tull og at de bare sitter der sammen og ler av oss. Andre skrev at sånn kan han ikke svare. Men det var neppe tull. Han bare skrev inn en kommentar neste dag og ga beskjed om at han gjerne vil være kjæresten hennes.2) Noen som det er litt frem og tilbake med. Gjelder særlig to par. Og de skal dele alt, så vi er til enhver tid oppdatert på om de er sammen eller ikke. Kan de ikke bare se det an litt og ikke dele ting før de vet at dette er noe de vil satse seriøst på? Og når de er sammen så spammes det med hjerter (og da snakker vi mengder). Disse er også i 40-årene.3) Hva er vitsen med å legge ut om at man dater, og kanskje til og med hvem man dater, når ting er helt i startfasen? "Avvente" er et stikkord her også. Vi ser jo etter hvert hvem som gjentatte ganger har vært involvert med noen og så går det aldri bra. Anonymkode: a404b...6ce 1
Arabella Skrevet 11. november 2015 #2 Skrevet 11. november 2015 (endret) Det er ikke bare oppegående mennesker på facebook, vet du. Slik er det sikkert på mange fora. Jeg kjenner noen slike. Det er flaut mange ganger å lese hva de skriver, selv om det ikke går utover meg. De snakker (skriver) som om de skulle sitte i sin egen stue og skravle. Endret 11. november 2015 av Arabella 3
Cata Skrevet 14. november 2015 #3 Skrevet 14. november 2015 Enig med Arabella. Det finnes mange som ikke helt har taket på dette med hva som er lurt/OK å formidle i sosiale medier eller ei. Det kan bli en anelse pinlig for leseren, men er vel egentlig bare å overse for resten av oss, evt. kan man jo på FB velge å se mindre oppdateringer fra disse "oversharer"ene. (Overdelere hørtes litt for merkelig ut på norsk, så bær over med engelsken.) 2
King in the North Skrevet 14. november 2015 #4 Skrevet 14. november 2015 Som dere er inne på: sosiale medier er helt nytt for mange, spesielt eldre. Det krever et helt nytt sett med sosiale ferdigheter på noe som for dem er, ganske uprøvd. Det kan. Resultere i en lengre innrettelsesperiode Med tidvis hysteriske resultater. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #5 Skrevet 14. november 2015 Som dere er inne på: sosiale medier er helt nytt for mange, spesielt eldre. Det krever et helt nytt sett med sosiale ferdigheter på noe som for dem er, ganske uprøvd. Det kan. Resultere i en lengre innrettelsesperiode Med tidvis hysteriske resultater.Skal være sikkert og visst!mye god underholdning der Minner meg om en på fbook-vennelisten min som er en bestemor i 50-årene.Hun hadde nylig lagt til en kjendismann som venn.Da dukket en jevnaldrende venninne av henne opp,og skrev på veggen hennes,så alle kunne se:"Er det han gubben fra tv du er blitt venn med???Han er jo ganske deilig da,selv om han har lagt på seg litt...lol" Min fb-venn svarte:"Ja det er det,Legg han til du og!" Anonymkode: d3a78...f94
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #6 Skrevet 14. november 2015 Dette har vel mer med de som har gått "Livets beinharde skole" og gjøre og mindre med alder. Men dagens unge har jo det for seg at det er sjikkli dritflaut å legge ut statuser på Facebook lizzm, så ungdommen blir heldigvis spart for slike flauser.Og en 40-åring er ikke eldre Anonymkode: e1f12...a98
Gjest Mythic Skrevet 14. november 2015 #7 Skrevet 14. november 2015 Som dere er inne på: sosiale medier er helt nytt for mange, spesielt eldre. Det krever et helt nytt sett med sosiale ferdigheter på noe som for dem er, ganske uprøvd. Det kan. Resultere i en lengre innrettelsesperiode Med tidvis hysteriske resultater.Vel, nå beskriver TS folk i 40-50 åra, og de kan vel knapt kalles eldre Selv om jeg er i den alderskategorien, har jeg gode sosiale ferdigheter på nett, har filter for hva jeg skriver/legger ut, og har nettvett. Disse eksemplene handler mer om personlighet enn alder.Jeg har folk på vennelista mi på facebook som er i 20, 30 eller 60-åra, for den del, som burde hatt støttekontakt når de poster noe på FB.
King in the North Skrevet 14. november 2015 #8 Skrevet 14. november 2015 Vel, nå beskriver TS folk i 40-50 åra, og de kan vel knapt kalles eldre Selv om jeg er i den alderskategorien, har jeg gode sosiale ferdigheter på nett, har filter for hva jeg skriver/legger ut, og har nettvett. Disse eksemplene handler mer om personlighet enn alder.Jeg har folk på vennelista mi på facebook som er i 20, 30 eller 60-åra, for den del, som burde hatt støttekontakt når de poster noe på FB.Du tror ikke det er en sammenheng mellom alder og sosiale ferdigheter på nett?i denne konteksten kan 40-50 beskrives som eldre
Gjest Mythic Skrevet 14. november 2015 #9 Skrevet 14. november 2015 Du tror ikke det er en sammenheng mellom alder og sosiale ferdigheter på nett?i denne konteksten kan 40-50 beskrives som eldre Da får vi bare være uenig om det Jeg, og alle de jeg kjenner på min alder, har i hvert fall minst like gode sosiale ferdigheter på nett som de yngre. Jeg skjønner heller ikke hvorfor 40-50 år skal beskrives som eldre i denne sammenhengen? Du tror internett er ukjent for oss? At vi ikke har benyttet oss av det siden det dukket opp?
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. november 2015 #10 Skrevet 14. november 2015 (endret) Du tror ikke det er en sammenheng mellom alder og sosiale ferdigheter på nett?i denne konteksten kan 40-50 beskrives som eldre Skal vi se når begynte internett å sige inn, var det ikke i midten av 90 åra et sted? Tror da at mange av de som er 40-50 år var mye yngre på den tiden da de ble kjent med internett verdenen. Da tror jeg heller at de eldre burde være mest mennesker på 75 år og over dette som burde heller bli sett på som eldre. Endret 14. november 2015 av Sunflower-Delight
King in the North Skrevet 14. november 2015 #11 Skrevet 14. november 2015 Skal vi se når begynte internett å sige inn, var det ikke i midten av 90 åra et sted? Tror da at mange av de som er 40 år var mye yngre på den tiden da de ble kjent med internett verdenen. Da tror jeg heller at de eldre burde være mest mennesker på 75 år og over dette som burde heller bli sett på som eldre. Jeg tror at flere 40-50åringer har dårlig peiling på sosiale medier, enn yngre enn 40-50. Det er ikke særlig kontroversielt.
Gjest Mythic Skrevet 14. november 2015 #12 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror at flere 40-50åringer har dårlig peiling på sosiale medier, enn yngre enn 40-50. Det er ikke særlig kontroversielt.Tro kan du gjøre i kjerka, vettu
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. november 2015 #13 Skrevet 14. november 2015 Jeg tror at flere 40-50åringer har dårlig peiling på sosiale medier, enn yngre enn 40-50. Det er ikke særlig kontroversielt.I starten da internett ble mer kjent og akseptert så har det vært flere forskjellige sosiale medier rundt. Hvis vi ser på facebook som eksempel så finnes det også mange unge personer som ikke alltid har den beste oppførselen og har mindre peiling på hva som er lurt enn hva noen av disse "så-kalte" eldre som du snakker om. Frekke mennesker vil det finnes av i alle aldre, samme angående hvem som kjenner godt til hvordan en skal oppføre seg gjennom sosiale medier.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2015 #14 Skrevet 14. november 2015 Haha! Er ikke medlem i noen sånne grupper men ser det for meg!De syns vel det er stas å holde ting uprivat da, skjønner ikke helt sosiale koder på internett.Har sett noen sånne i 40-50 åra som for eksempel prøver å redigere bilder med noen de har møtt for to uker siden,med masse sånne Word dokument stil hjerter og glowing skrift og engel og sånn! De syns sikkert det er et mesterverk men ser ut som noe en fem åring kan lage i paint Er litt søtt på et vis også da, gæmlis turtelduer (men typisk at det er slutt 4 ganger ila de neste 3 mnd og begge legger ut hvor glade og single de er osvosv og finner sammen igjen tre år senere etter å ha runda hele singelgruppa! LOL) *fnis* *tuller* Anonymkode: ab9c6...48f
Gjest Skrevet 14. november 2015 #15 Skrevet 14. november 2015 (endret) - Endret 6. desember 2015 av Intruder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå