Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skatter man av utleieleilighet man har? Får du 10.000kr for boligen du leier ut. Og du må skatte 27%. Setter man av disse 27% av i en annen konto og betaler det når skatten kommer? Så skriver man opp at man har fått 120.000kr i leie inntekter av en sekundærbolig ?

feil?

Anonymkode: 9aa4c...9c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skatter man av utleieleilighet man har? Får du 10.000kr for boligen du leier ut. Og du må skatte 27%. Setter man av disse 27% av i en annen konto og betaler det når skatten kommer? Så skriver man opp at man har fått 120.000kr i leie inntekter av en sekundærbolig ?

feil?

Tror ikke du betaler skatt hvis du leier ut hybel/leilighet i huset du selv bor i. Bor du der ikke selv, må du skatte, hør med ligningskontoret.

Anonymkode: 06aae...a9c

Skrevet

Det er sekundær. 

Skrevet

feil?

Er ganske sikker på at dette er riktig. Uleieinntekter blir ført i i selvangivelsen påfølgende år, og vil deretter eventuelt utarte seg som restskatt når skatteoppgjøret er klart. Det kan som du sier være lurt å sette av penger til dette.

Anonymkode: 26a2b...c5e

Skrevet

Du fyller ut og legger ved skjema RF-1189, utleie fast eiendom med selvangivelsen. Der skriver du av det du kan av brutto leie inntekt så skal du skatte 27% av resterende. Jeg får ca 150.000 inn i året på min og etter jeg har trukket av fellesutgifter, kommunale, forsikringer, vedlikehold, møbler osv står jeg igjen med ca 120.000kr det skal skattes av.

Anonymkode: d845a...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...