Henschi Skrevet 11. november 2015 #1 Del Skrevet 11. november 2015 Skal på mitt første julebord med jobben. Stor trives og vil selvfølgelig ta meg godt ut første gang jeg er ute med dem:)Hva slags alkohol burde jeg ha med (vil gjerne bli litt små full, men ikke dritings) og hvor MYE??? Takk på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #2 Del Skrevet 11. november 2015 Om det er julebord skal dere vel ut og spise? Skal du ta med drikke til restauranten? Anonymkode: 00018...ef6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #3 Del Skrevet 11. november 2015 Skal på mitt første julebord med jobben. Stor trives og vil selvfølgelig ta meg godt ut første gang jeg er ute med dem:)Hva slags alkohol burde jeg ha med (vil gjerne bli litt små full, men ikke dritings) og hvor MYE??? Takk på forhånd Det kommer an på hva du liker. Jeg ville valgt en flaske vin med lav alkoholprosent (ca 9%) Anonymkode: 3c426...c3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 11. november 2015 #4 Del Skrevet 11. november 2015 Har aldri hørt om at noen har med egen alkohol på julebord med jobben? Tror du burde komme med litt flere opplysninger slik at det blir lettere å hjelpe deg: hvordan er opplegget egentlig? (Hvor og når skal dette drikkes?) Hva slags arbeidsplass er det snakk om? Alder på deg og kollegene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henschi Skrevet 11. november 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 11. november 2015 Om det er julebord skal dere vel ut og spise? Skal du ta med drikke til restauranten?Anonymkode: 00018...ef6Vi skal leie lokale og ha med medbrakt drikke selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #6 Del Skrevet 11. november 2015 Da tar du med deg det du liker å drikke. Anonymkode: 00018...ef6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 11. november 2015 #7 Del Skrevet 11. november 2015 Jeg ville ikke hatt for lite, men heller ikke for mye. Det kommer jo helt an på hvor mye du tåler og gjerne hvor mye kollegaene dine tenker å drikke. Kanskje du kan spørre et par av de hva de tenker å drikke? Du kan jo evt. spørre om noen vil spleise på litt forskjellig drikke så dere kan dele? Jeg ville tatt med en flaske vin. Jeg tåler en del (hvis jeg sørger for å ikke drikke for fort) og kunne nok hatt med meg mer. Men det kommer jo helt an på om dere blir i lokalet hele kvelden eller om dere drar videre ut på byen? Også kan du jo heller ta med deg litt ekstra å ha i vesken, og så ser du jo utover kvelden hvor mye resten drikker. Det viktigste er å ha det gøy og være passelig beruset hele kvelden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henschi Skrevet 11. november 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 11. november 2015 Takk for alle svar og tips! vet ikke om det ser mye ut å komme med en 3-liter med vin? Må jo ha så det holder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Del Skrevet 11. november 2015 Takk for alle svar og tips! vet ikke om det ser mye ut å komme med en 3-liter med vin? Må jo ha så det holder 3 liter?! Det er svært mye!Hvor mange alkoholprosent er det i den 3-literen som du tenker på?Hvor mye er du vant med å drikke på en kveld, og hvor gammel er du? Anonymkode: 3c426...c3f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 11. november 2015 #10 Del Skrevet 11. november 2015 Takk for alle svar og tips! vet ikke om det ser mye ut å komme med en 3-liter med vin? Må jo ha så det holder For alt i verden. Ikke ta med 3 liter. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 11. november 2015 #11 Del Skrevet 11. november 2015 3 liter vin? Det er faktisk det samme som 4 flasker!Høre ut som et julebord som ikke vil bli glemt, og for din del ikk e husket.1 flaske tenker jeg holder. Hvis du tar det sakte... Det virker som du er ny i jobben og relativt ung så det er best å være på den sikre siden her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #12 Del Skrevet 11. november 2015 1 flaske er nok. For all del ikke bli julebordets snakkis pga. for mye alkohol 😥 Da er det bedre å ta det litt rolig! Anonymkode: 4e295...6e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2015 #13 Del Skrevet 13. november 2015 Hvis du er ny i jobben vil du nok være ekstra populær, i allefall hvis du har utseende og kroppen med deg. Kos deg, det er julebord bare én gang i året. Ikke drikk for mye. 1 flaske er mer enn nok til å bli godt brisen og i godt humør.Husk å være nybarbert nedentil og for all del ha kondomer i veska, man vet aldri hva som kan skje Anonymkode: eb4a1...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 13. november 2015 #14 Del Skrevet 13. november 2015 De er dumt å bli for full på jobbjulebord, men jeg hadde iallefall gått for to flasker. Med leid lokale kan jo festen bli lang, og det er kjipt å gå tom for drikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaisyDuck9 Skrevet 13. november 2015 #15 Del Skrevet 13. november 2015 En flaske eller to tenker jeg holder. Veldig dumt å bli stupfull første gangen. Tror jeg ville tatt med en litt ekstra god rødvin eller noe, så det blir kos og ikke bare for å bli full. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knocks Skrevet 15. november 2015 #16 Del Skrevet 15. november 2015 Stortrives, ett ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasse1 Skrevet 16. november 2015 #17 Del Skrevet 16. november 2015 En flaske er litt lite spør du meg om dere skal være der hele kvelden, og om jobben ikke spanderer noe alkohol. Kjipt å gå tom for tidlig og så måtte snylte av noen andre. Du kan jo høre med noen andre om dere skal spleise på kartong (er). Ellers finnes det også kartonger på 1.5 l. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 16. november 2015 #18 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg antar at arbeidsgiveren din står for maten og drikke til den (øl og akevitt) og da tror jeg nok det holder med ei flaske vin i tillegg. Evt også et par bokser cider eller øl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #19 Del Skrevet 16. november 2015 Jeg hadde gått for en flaske vin, samt tatt med noe alkoholfritt.Som sagt kan festen vare i mange timer, det blir kanskje danset litt, og da kan det være veldig greit å ha noe alkoholfritt å drikke innimellom alkoholenhetene. Anonymkode: 86d40...9e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. november 2015 #20 Del Skrevet 16. november 2015 3-liter vinkartong høres mye ut! Det tilsvarer jo som nevnt over 4 flasker. Vet ikke med deg, men skulle jeg ha drukket 4 flasker vin så hadde jeg nærmet meg bevistløs tilstand tror jeg.. En annen ting er at det er ikke så lett å ha kontroll på hvor mye du drikker når du har en stor kartong, det er lettere å kontrolere med flasker. Hvis det er vin du foretrekker så ta med deg 2 flasker, og gjerne noe alkoholfritt i tillegg som f.eks farris/olden. Greit å ta litt uten alkohol innimellom også så du ikke renner helt over. Det er ditt første julebord med jobben, så greit å ikke den den helt ut og bli sørpefull som du kanskje ville ha gjort på en fest med venner. Husk det kommer en mandag etter julebordet der du skal på jobb igjen og jeg tror det vil bli litt flaut hvis du var den som endte opp fullest og sa eller gjorde teite ting på julebordet....(nå vet jeg at jeg høres helt tantete og moraliserende ut, jeg mener ikke det, men det er så pinlig å drite seg ut på jobbfest! Been there, done that....) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå