Gå til innhold

Zombieapokalypsen- Hvordan vil du overleve?

Anbefalte innlegg

Gjest Uhumskheter
Skrevet

Tittelen sier det hele, hvordan kommer du til å overleve så lenge som mulig? Hva er din zombie survival guide?

Min plan er på et cruiseskip midt på havet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville hatt et overlevelses rom dypt nede i jorda.Sånn som dette: 

http://www.tek.no/artikler/slik-skal-de-overleve-dommedag/115379

Eller kansje en Oljeplatform med et solid hus på toppen.

Er faktisk ingen dum ide og være langt ute på sjøen med mye mat i havet og trenger ikke tenke på noen som kommer for og smitte deg. 

Endret av Missunshine
Skrevet

Jeg er blond. Jeg er alltid den første til å dø uansett. Etter den svarte, selvfølgelig.

• Liker 2
Skrevet

Bli en av dem? Da er man trygg, og er i praksis udødelig.

Traurig liv, men.

• Liker 2
Skrevet

Tittelen sier det hele, hvordan kommer du til å overleve så lenge som mulig? Hva er din zombie survival guide?

Dum plan..drive rundt i et digert skip. Hva skal du gjøre når du går tom for mat der? Kan du kjøre cruiseskip? Hvordan skal du fylle på drivstoff?

Skrevet

Er du alene på skipet? Om det er andre der; er de smittet, slik at når de evt. dør blir de zombier? Hva med den dårlige oppfølgerfilmen, hvis navn jeg ikke husker, som viste at zombier kunne gå under vann?

Jeg tenker liten øy, dyrkbar mark, fisk. Nå kan man jo innvende at jeg ikke har en liten øy til rådighet, men du har neppe et skip og det er sikkert ingen med en bunker her heller. Mest sannsynlig. Kan de gå under vann, har vi en mulig dårlig situasjon i vente.

Skrevet

Har utstyr klar i båten til å i teorien kunne overleve for alltid på havet. 

Anonymkode: 076a8...de8

Skrevet

Trinn 1:
Ikke løpe hodeløst rundt som film, men holde meg i hjemområdet der jeg har en dør jeg kan låse og er kjent i nærområdet.

Trinn 2:
Eksperimentere meg frem til noen juicy oppskrifter på middager basert på den ubegrensede ressursen zombie-kjøtt.

Trinn 3:
Holde hodet lavt og vente til vintern tar knekken på dem.

Eventuelt:
Ignorere det. Hvis du lar dem regulere hvordan du lever livet ditt har zombiene allerede vunnet.

• Liker 1
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Tenker jeg må finne et cruiseskip som ikke er fylt med mennesker. Så drive rundt på havet. Bare gå til land her og der for å lagre opp mere drivstoff. Spiller ingen rolle om zombiene kan gå på havbunnen, tviler på de kan svømme til overflaten. Og så, de menneskene jeg har med skal ikke være idioter. Tror man en har blitt bitt, så skyter vi. Skyt først, sjekk senere.

Skrevet (endret)

Tenker jeg må finne et cruiseskip som ikke er fylt med mennesker. Så drive rundt på havet. Bare gå til land her og der for å lagre opp mere drivstoff. Spiller ingen rolle om zombiene kan gå på havbunnen, tviler på de kan svømme til overflaten. Og så, de menneskene jeg har med skal ikke være idioter. Tror man en har blitt bitt, så skyter vi. Skyt først, sjekk senere.

Hvordan vet du at det store skipet driver i land når du trenger mat? 

Kanskje det aldri driver på land, men ender opp i en strøm langt ute i atlanterhavet eller stillehavet. Disse havene er så store at båter kan forsvinne og aldri nå land.

Nei, det var en så dårlig idé at du antakelig vil dø veldig fort i en zombieapokalypse. 

Endret av FreeLife
Gjest Uhumskheter
Skrevet

Hvordan vet du at det store skipet driver i land når du trenger mat? 

Kanskje det aldri driver på land, men ender opp i en strøm langt ute i atlanterhavet eller stillehavet. Disse havene er så store at båter kan forsvinne og aldri nå land.

Nei, det var en så dårlig idé at du antakelig vil dø veldig fort i en zombieapokalypse. 

Det skal ikke drive rundt, det har jo kaptein.

Skrevet

Fylt en bil med forsyninger og kjørt rundt, holdt meg til fjellområdene og forhåpentligvis funnet noen andre levende å henge med. Etterhvert hadde jeg selvsagt blitt den ubestridte lederen, og etter noe tid ville gruppen vår ha vokst seg større og sterkere slik at vi eventuelt kunne dannet vårt eget samfunn, og på det punktet ville jeg ha gått lei alt ansvaret og alle folka at jeg hadde stukket av, barrikadert meg i et narkoreir, og tilbrakt mine siste dager med å plaffe ned zombier med min egen maniske latter rungende i ørene og hjernen så svidd på dop at jeg ikke ville visst om det var zombiene, levende, sult eller hjertestans som til slutt kverka meg. 

Anonymkode: 52164...af8

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det skal ikke drive rundt, det har jo kaptein.

Hvorfor tror du et cruiseskip hvor kapteinen og styrmann og fullt crew fortsatt er ombord skal gidde ta ombord desperate folk på land? Og hvorfor tror du de ligger til kais når der er en zombie apokalypse? Da må du evnt ha jævlig flaks og VÆRE på et cruise samtidig som apokalypsen inntreffer. 

Dessuten..hva skal cruiseskipet gjøre når de ikke kan tanke? Det er betimelig å anta at bensintanker på kaier blir tømt ganske fort av looters og røvere, og hvis ikke så er de jo uansett tømt etter en fylling. Hva skal skipet gjøre da når det går tomt for drivstoff?

EN mulighet jeg ser for meg er at det evnt kan ankre opp i en fjord hvor det ikke blåser mye, fks oslofjorden. Også kan man bruke småbåter til å reise i land for mat. Ulempen er at oslofjordområdet vil beboes av mange zombier. 

Endret av FreeLife
  • Liker 1
Skrevet

Tok en test på facebook en gang. Jeg overlevde en uke eller noe bare. Jeg kunne dessverre ikke motstå å klappe en zombiehund og ble bitt. Høres ut som meg i ett nøtteskall :P

• Liker 1
Skrevet

Basert på antagelsene om at zombiene hovedsaklig vil holde seg nærme tidligere folkerike områder, ville jeg ha sannsynligvis ha satset på et øde område med vanskelig tilgjengelighet. Fortrinnsvis i et mildt område hvor man kunne dyrket sin egen mat og holdt noen høns, og gjerne med vann/sjø i nærheten så man kunne fiske (har to-tre alternative steder som jeg ville valgt mellom avhengig av hvordan situasjonen var). Siden jeg dessverre ikke har så veldig grønne fingre ville jeg nok i størst mulig grad basert meg på å hamstre så mye som mulig før butikkene gikk tomme, så hadde det jeg hadde klart å dyrke og fange blitt tillegg til tørrvarer og hermetikk. Hadde forsøkt å få med meg familien min, siden de, spesielt foreldrene mine, har mye kunnskap som jeg ikke har, som kunne vært nyttig i en zombieapokalypse. Utenom matvarer ville jeg ha plyndret apotekene for antibiotika, smertestillende, multivitaminer og p-piller. Ville også satset på å skaffe et stort lager av stearinlys, fyrstikker og batterier til lommelykter etc. Da tror jeg at jeg har det viktigste for å overleve lengst mulig?

Men altså, skal vi være realistiske hadde jeg nok vært en av de første til å bli spist eller zombiefisert :P

Skrevet

Jeg måtte fått tak i bil og henger først for å skaffe meg alt av nødvendig utsty til å bygge et solid gjerde, masse med frø og jødsel og boksemat. Og våpen! 

Så hadde jeg stjålt en båt, flyktet til en liten øy, bygged gjerde rundt en tomt og satset på det beste :lol:  

I realiteten så hadde jeg nok vert en av de første som hadde dødd, men det er jo lov å håpe. Jeg hadde i vertfall aldri overlevd frem til en butikk som hadde det jeg trenger :fnise: 

Skrevet

Hatt en sekk med nødvendig utstyr som kniver (store og små),tørrlagt, filtreringstabletter til vann,first aid kit,nødtepper,kompass/glowsticks/fingersag/storm proof fyrstikker og annet utstyr,klær (ullundertøy,tursko,ullgenser,vindjakke,skjorter osv)lite lett telt og sovepose,lommelykt og personlige ting som feks pass.

Så hadde jeg oppholdt meg i skogen eller på fjellet😎😎😎

Skrevet

Hatt en sekk med nødvendig utstyr som kniver (store og små),tørrlagt, filtreringstabletter til vann,first aid kit,nødtepper,kompass/glowsticks/fingersag/storm proof fyrstikker og annet utstyr,klær (ullundertøy,tursko,ullgenser,vindjakke,skjorter osv)lite lett telt og sovepose,lommelykt og personlige ting som feks pass.

Så hadde jeg oppholdt meg i skogen eller på fjellet😎😎😎

Men det hadde du aldri hatt liggende..så du hadde dødd.

Jeg derimot, som siste hedge mot hva som helst (ikke egentlig for zombie apokalypse,men for krig) har alle de tingene i en bug out bag på loftet :) Alt fra waterpurifier, fiskestang, cash, sølv/gull,fyrstikker, kompass, etc etc etc. Det er første regel..ikke drit deg ut med å ikke ha noe så enkelt som et survival kit ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...