Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg sparer som mange i Bsu. Men mitt spørsmål er teller rentene med på maksbeløpet (200 000kr), altså før man har fylt opp. Jeg har feks 105 000 kr (dette er ikke mitt tall, tok et som eksempel), kan jeg da spare 95 000 eller vil rentene som blir lagt på i slutten av året gjøre at jeg feks bare har 90000 igjen å spare? Eller stopper kontoen på 200 000 kr, og så kommer rentene selvsagt så lenge de blir stående. 

Anonymkode: 49ca5...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Svaret er Nei

Regelen gjelder for innskudd - dvs. at du kan sette inn 200000 totalt. Beløpet på kontoen vil naturligvis bli langt høyere pga. rentene

Anonymkode: 855ad...a6e

• Liker 1
Skrevet

DnB har f.eks en egen oversikt for bsu kontoen - slik at man enkelt kan se hvor mye man faktisk har betalt inn. Da er det bare å sette inn penger helt til innskudd beløpet er 200000.

Samtidig er det enkelt å se hvor mye av kontoen som er renter.

Flere som gikk i fella her tidligere da banken kun visste innskudd 2 år tilbake i tid, samt ingen oversikt over totalt innskudd.

Flere som trodde at kontoen var full på 200000 - siden de kun så totalbeløpet på kontoen (altså inkl  renter). Totalbeløpet blir naturligvis blir langt høyere enn 200000 pga rentene

Skrevet

Takk for svar 😀 Det var en gledelig nyhet, har liksom aldri tenkt over det før jeg igår skulle sette meg inn i hvor lenge jeg enda kan spare før den er full. Fant denne oversikten, det sto enkelt årsoppgaven fra i fjor hva som per 1. Januar 2015 var renter og innskudd. 

Anonymkode: 49ca5...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...