Gå til innhold

Har jeg blitt avvist??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg er fryktelig dårlig på å ta signaler fra menn, og lurer på om dere mener jeg har blitt avvist eller ikke. Jeg spurte en jeg har en bitteliten greie med om han ville finne på noe en dag. Han svarer at det kunne han sikkert, men at han ikke hadde tid denne uken og var usikker på hvordan det var neste uke. Jeg skrev at han måtte gi beskjed når det passet for han, og han skrev at vi måtte avtale det nærmere. Etter dette (5 dager) har jeg ikke hørt en pipp fra han.

Er det jeg som overanalyserer og tror han ikke er interessert og prøver å snu seg unna? eller er han faktisk bare travel? Han jobber mye og reiser ofte bort i helgene.

Hva skal jeg gjøre? la være å ta kontakt å se om han gjør det?

Anonymkode: 2e21a...256

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ikke så veldig interessert ut. Ville ikke tatt noe videre kontakt, gått videre og om han skulle skrevet til deg en dag får det heller være en hyggelig overraskelse, ikke noe du har ventet på.

Skrevet

Jeg ville slappet av og ventet og sett om han tar kontakt i neste uke. Noe han indirekte sier, siden han er opptatt i uka her. Om han ikke tar kontakt, er han ikke mann for sitt ord -og du kan prise deg lykkelig for at du slapp unna en med en sånn holdning  ;)

Skrevet

For en stund siden så var jeg "han". Og jeg svarte nesten nøyaktig det samme som han. Jeg var IKKE interessert, og jeg ville heller ikke gi noen forhåpninger ved å si "joda det kan vi, men ikke til helgen". 

Du ba han om å gi en lyd om når han kan, og han har ikke svart deg på 5 dager. For å være ærlig så tror jeg ikke at han er interessert, for da hadde han sikkert klart å avtale en tid (type: "jeg kan ikke de to neste ukene, men jeg har fri helgen etter der"). Men samtidig så bør du gi han litt tid, for det kan jo hende han sender melding om et par uker. Men ikke mas, la han få avgjøre hva han vil. Svarer han ikke innen et par uker, så drit i han. 

• Liker 1
Skrevet

Erfaringsmessig er "ja det kan vi sikkert, men har ikke tid denne uka :)" så godt som alltid en avvisning. Mulig det er annerledes når menn sier det, har ikke så mye erfaring der.

Skrevet

Hvis han jobber og reiser mye så kan jo det også være grunnen, Håper det ihvertfall, for din skyld. Vent i en uke til, får du ikke svar da så gå videre. 

Skrevet

Er du drømmedama så finner han selvsagt tid uansett hvor mye han jobber. Det er min erfaring. Mange som mener de bare mååå jobbe såå mye, men så dukker den rette opp/en som er veldig interessant og VIPS så fikk de tid til å gå på date og det ene med det andre ;) 

Jeg hadde lagt prosjektet med han død inntil videre - ikke tatt mer kontakt og heller tenkt at tar han kontakt, så kult, gjør han det ikke, så er det ikke så farlig. Ikke gå å vent hver dag på å høre fra han (selv om det i praksis er nesten umulig hvis man selv er interessert).

Anonymkode: 19544...6ac

Skrevet

Takk for svar :). Jeg kommer nok ikke til å ta kontakt videre som dere sier. Synes bare det er veldig frekt å si nei på en slik måte. Jeg kan legge til at før han sa at vi kunne møtes, så skrev jeg at han bare måtte si nei om han ikke ville og at jeg ikke ville bli noe særlig fornærmet......

-Ts

Skrevet

Det at du sa at han bare måtte si nei hvis han ikke ville, og at han så ikke fulgte det har vel ikke noe med deg å gjøre, det har med hvem han er å gjøre.

Mange mennesker har personlighetstrekk som gjør dem veldig konfliktsky. Noen kan buse ut med nesten absolutt alt uten særlig filter, mens andre synes det er vanskelig å si selv den minste ting til andre som kan ha et snev av kritikk eller avvisning i seg.

Så folk avviser på den måten som kler personligheten deres best, enten rett ut, eller ved å gå rundt grøten.

Jeg er selv et gå-rundt-grøten menneske, og hadde sagt "vi kan jo se an, har det travel for tiden, vet ikke helt, osv osv", fremfor "nei, er absolutt ikke interessert i deg, adjø", uansett hva du måtte mene om saken.

Anonymkode: 7f396...24c

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan også legge til at jeg på min side ville syntes det var frekt å si fra på din måte, for den hadde blitt for direkte for meg. Jeg setter meg pris på å få sånne vage, men kanskje i tanken litt mer "hyggelige og uskyldige" avvisninger, fremfor direkte.

Så da kan du jo trøste deg med at dere nok kanskje ikke hadde passet så godt sammen uansett :) du hadde sikkert irritert deg.

Skrevet

Ja, muligens at det er bedre der og da å få vage svar, det synes jeg også. Men akkurat nå så går jo jeg å venter på at han tar kontakt og tenker alt for mye på hva han egentlig vil. Om han hadde sagt det rett ut at han "ikke har tid" eller "ikke er interessert" uten ett ja inne i bilde, hadde jeg sluppet dette og kunne glemt han fortere. Da hadde ikke jeg villet være med han heller.

-Ts :)

Skrevet

Hei! jeg er fryktelig dårlig på å ta signaler fra menn, og lurer på om dere mener jeg har blitt avvist eller ikke. Jeg spurte en jeg har en bitteliten greie med om han ville finne på noe en dag. Han svarer at det kunne han sikkert, men at han ikke hadde tid denne uken og var usikker på hvordan det var neste uke. Jeg skrev at han måtte gi beskjed når det passet for han, og han skrev at vi måtte avtale det nærmere. Etter dette (5 dager) har jeg ikke hørt en pipp fra han.

Er det jeg som overanalyserer og tror han ikke er interessert og prøver å snu seg unna? eller er han faktisk bare travel? Han jobber mye og reiser ofte bort i helgene.

Hva skal jeg gjøre? la være å ta kontakt å se om han gjør det?

Hvis det var meg og jeg var travelt opptatt og ikke hadde helt oversikt, så hadde jeg avtalt en dag med deg hvor jeg gir beskjed om når det kan passe. Dette er hvis jeg faktisk er interessert.

Slik han svarer, så kan det også tolkes som at han er litt midt imellom interessert og ikke interessert. Jeg ville ikke ha avskrevet det helt hvis jeg var deg. Spør igjen om et par uker. Får du samme svar da, så gi f*** i han :-P.

• Liker 1
Skrevet

Ja, muligens at det er bedre der og da å få vage svar, det synes jeg også. Men akkurat nå så går jo jeg å venter på at han tar kontakt og tenker alt for mye på hva han egentlig vil. Om han hadde sagt det rett ut at han "ikke har tid" eller "ikke er interessert" uten ett ja inne i bilde, hadde jeg sluppet dette og kunne glemt han fortere. Da hadde ikke jeg villet være med han heller.

-Ts :)

Da må du isåfall presse det ut av ham, jeg er ærlig hvis jeg blir presset på det :P

F.eks om du nå til helgen sender en ganske ærlig melding om at du er lei av å vente, og vil vite om han er interessert i å møtes igjen, eller ikke, og at du isåfall er interessert i å avtale en spesifikk dag.

Da får du nok det direkte svaret du er ute etter.

Men er enig i noen av de andre som skriver her, at selv om man hadde vært veldig travel, så hadde man likevel vært interessert i å truffet en man var kjempe gira på - da burde man jo nesten vært stresset for om den andre ville gå lei av deg fordi du sjelden hadde tid, og virkelig prøvd å prioritere og sette opp tidspunkt og dager. Når man sier "ikke denne uka, vet ikke neste" type ting, så er jo det en måte å avvise på, fordi man på en elegant måte slipper unna en konkret avtale. Man lar det sive litt vekk ut i tåka.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har opplevd at den type svar har skyldtes mangel på interesse, men jeg har også fått et sånt svar når hun faktisk var interessert, men bare veldig opptatt. Men det betyr nok stort sett at man ikke er interessert.  Siden menn normalt er ærligere enn kvinner når det gjelder den typen ting (som tror "hint" er løsningen på alt, uansett hvor dårlige de måtte være til det), kan det jo hende sjansene dine er litt bedre enn hvis du hadde vært mann. Hvis du er interessert er det jo ikke verre enn at du sender ham en melding i neste uke og spør hvor travel han er uken etter. Hvis han da fortsatt er opptatt uten å ta noe initiativ eller klart vise interesse, har du jo ihvertfall svaret ditt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte han en ny melding og maste litt...fikk til svar at han ganske nylig hadde gått ut av ett forhold og ville være singel en stund. Han sa han godt kunne møte meg, men ville ikke gi feil inntrykk.  Det føles for meg mye bedre å faktisk få ett slikt tydelig svar, istedenfor å tenke på hvordan det kunne blitt. 

-Ts 

• Liker 1
Skrevet

Så bra :) Uansett hva som skjer før eller siden så ønsker jeg deg lykke til ;) 

• Liker 1
Skrevet

Han er nok bare travel, spør han igjen om en uke eller to. Kan han ikke da heller, og ikke følger opp med å holde kontakten etter dette så er han uinteressert. Men ikke analyser så mye før du kan vite :)

Anonymkode: 38094...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...