Gå til innhold

Ønsker at alle ser her! (Hvordan "bære" min kropp avslappet)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg er usikker på dette med kroppsholdning. Når dere går avslappet, hvordan er skuldrene plassert? Går du med haken opp? 

Du slapper av i skuldrene når du går? Jeg tar meg ofte i at skuldrene er litt hevet, og jeg er så plaget med stive og låke skuldre.

Det settes stor pris på at du svarer her!

Anonymkode: 07a17...3db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig kjent ut. Jeg hadde (delvis har enda) dårlig holdning, i form av foroverroterte skuldre, dårlig mobilitet i brystryggen (krum) og stram korsrygg/hofteleddsbøyere.

Skuldrene skal henge rett ned, optimalt sett. Når man slapper av skal hendene være ved siden av kroppen, og tomlene skal peke fremover. De færreste har såpass friske skuldre, det skal være sagt. Ta tak i hoftemobilitet og brystrygg, med tilhørende muskler. Jeg liker å se på fremoverroterte skulderproblemer mer som et symptom, enn årsak i seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har av en eller annen grunn fått komplimenter for holdningen min mange ganger. Jeg slapper av i skuldrene og har haka opp.

(Jeg får ofte stive skuldre likevel, men det har andre årsaker. Det som hjelper er trening, å gå raske turer og få svingt på armene, yogaøvelser.)

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint å øve seg til en bedre holdning! Sett av litt tid på ettermiddagen og gå rundt med en bok på hodet, i begynnelsen er det vanskelig uten at boken detter av, men ettersom holdningen din endrer seg blir det lettere og lettere! Lykke til! :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har av en eller annen grunn fått komplimenter for holdningen min mange ganger. Jeg slapper av i skuldrene og har haka opp.

(Jeg får ofte stive skuldre likevel, men det har andre årsaker. Det som hjelper er trening, å gå raske turer og få svingt på armene, yogaøvelser.)

Hærlig! Skal forsøke det samme! :) 

Skrevet

Det går helt fint å øve seg til en bedre holdning! Sett av litt tid på ettermiddagen og gå rundt med en bok på hodet, i begynnelsen er det vanskelig uten at boken detter av, men ettersom holdningen din endrer seg blir det lettere og lettere! Lykke til! :-)

Skal forsøke! mao. så må haken opp for at boken ikke skal dette! Dette blir da på en måte rett holdning? Jeg tror jeg ubevisst holder magen inne! Slepper liksom ikke magen fri..

Skrevet

Trening, trening, trening!

Etter at jeg begynte å trene mye styrkeøvelser for rygg, har jeg fått mye bedre holdning. Øvelser som nedtrekk, sittende roing, face pull, etc er gull!

Anonymkode: f08d5...224

• Liker 1
Skrevet

Skal forsøke! mao. så må haken opp for at boken ikke skal dette! Dette blir da på en måte rett holdning? Jeg tror jeg ubevisst holder magen inne! Slepper liksom ikke magen fri..

Jepp, for at boken ikke skal falle av må haken litt opp! Og ryggen blir rett og skuldrene lave! Har du sett holdningen til afrikanske damer som stadig vekk bærer ting på hodet? Fantastisk!

Skrevet

En øvelse som jeg bruker for å justere holdninga; rull skuldrene ->forover-opp mot ørene og bakover. Når de er bak, så "slepp" dem rett ned slik at skuldrene blir lave i den posisjonen. Da er ryggen rett, skuldrene avslappet og holdningen fin :) ..i alle fall en stund..

Skrevet

En øvelse som jeg bruker for å justere holdninga; rull skuldrene ->forover-opp mot ørene og bakover. Når de er bak, så "slepp" dem rett ned slik at skuldrene blir lave i den posisjonen. Da er ryggen rett, skuldrene avslappet og holdningen fin :) ..i alle fall en stund..

Interessant!

Men kan ikke se for meg at når du slepper dem rett ned i den posisjon at de blir avslappet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...