Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som er interessert i å dele litt ups and downs?

Interesser; oljepris, bitcoin, aksjer, metaller og politikk/markedspsykologi

Hatt en bra dag i dag på børs, og kom meg ut av morro bull olje x10 før raset. Sitter bla i NEL, sevan drilling, precise biometrics etc..

For øvrig spennende med både olje og gull/sølv nå. Sølv og gull er bare bipps unna 7 year low, og olje stuper. Leste at Irak har sendt 10 oljetankere med 19 millioner tonn olje mot USA nå..surplus oil. Irak flommer markedet. Blir spennende å se. 

Endret av FreeLife
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahaha, det der skjønte jeg ikke en dritt av :P på tross av det så har jeg nå klart å tjene 150.000kr på aksjer så jeg må jo ha gjort noe riktig ;) 

Anonymkode: c4f88...544

• Liker 1
Skrevet

Hahahahaha, det der skjønte jeg ikke en dritt av :P på tross av det så har jeg nå klart å tjene 150.000kr på aksjer så jeg må jo ha gjort noe riktig ;) 

Oi..flaks da. Hvilken aksje(r)?

Skrevet

Akkurat nå har jeg aksjer i Opera, Hydro, Dnb, Telenor og Norwegian. Spør du meg i morgen har jeg sikkert en helt annerledes portefølje. Holder på egentlig mest for moro skyld :)

Har ca. hatt en avkasting på 25% siden i fjor, ville vært det dobbelte om man hadde sett bort fra kurtasjeavgifter. Blir dessverre en del av det når man ikke handler for de største beløpene.

Anonymkode: 86816...579

Skrevet

Akkurat nå har jeg aksjer i Opera, Hydro, Dnb, Telenor og Norwegian. Spør du meg i morgen har jeg sikkert en helt annerledes portefølje. Holder på egentlig mest for moro skyld :)

Har ca. hatt en avkasting på 25% siden i fjor, ville vært det dobbelte om man hadde sett bort fra kurtasjeavgifter. Blir dessverre en del av det når man ikke handler for de største beløpene.

0,01% kurtasje minimum 49 kroner på Netfonds..

Bra det da. Jeg hadde 30% avkastning helt fram til for noen uker siden. Nå er jeg nesten 30% ned. Har virkelig rota det til siste tiden. Prøver å holde meg i skinnet nå

SItter med NEL, Precise biometrics, REC silicon, Pexa-B og NEXT biometrics

Så fornybar energi og fingeravtrykksensorer og et legemiddel. Veldig volatile bransjer det er jeg jo klar over. 

Skrevet

0,01% kurtasje minimum 49 kroner på Netfonds..

Bra det da. Jeg hadde 30% avkastning helt fram til for noen uker siden. Nå er jeg nesten 30% ned. Har virkelig rota det til siste tiden. Prøver å holde meg i skinnet nå

SItter med NEL, Precise biometrics, REC silicon, Pexa-B og NEXT biometrics

Så fornybar energi og fingeravtrykksensorer og et legemiddel. Veldig volatile bransjer det er jeg jo klar over. 

Bruker Nordnet med en minimumskurtasje på 39. Blir uansett en del når man kjøper/selger hver dag.

Holder meg langt unna småselskaper etter å ha brent meg på det tidligere  :P

• Liker 1
Skrevet

Bruker Nordnet med en minimumskurtasje på 39. Blir uansett en del når man kjøper/selger hver dag.

Holder meg langt unna småselskaper etter å ha brent meg på det tidligere  :P

Jeg vet..det er skummelt. Men desto større mulighet for gevinst også. :) Lever litt villt om dagen! 

Skrevet

Jeg kjøpte 620 gram med gull i dag, mynt sådan for å slippe moms.. Holder ikke på med aksjer da jeg aldri har hatt interessen for det men har solgt og kjøpt edelmetaller på riktig tidspunkt så begynner og bli litt solid verdi i safen :)

Anonymkode: 997b4...615

Skrevet

TS er nok et geni, skjønner. Han har forstått alle livets gleder. Jeg tenker på ham som en slags Jesus.

:spy: 

Anonymkode: f1259...b06

Skrevet

Hva lønner slags aksjer lønner seg for en nybegynner og hvor mye bør jeg satse? Har faktisk lyst til å prøve, men er så usikker. 

Skrevet

Hva lønner slags aksjer lønner seg for en nybegynner og hvor mye bør jeg satse? Har faktisk lyst til å prøve, men er så usikker. 

Ingen aksjer som anbefales av en fremmed på nett ihvertfall ;) Spør i banken din. Det er det tryggeste stedet å begynne. De har rådgivere som gir gratis veiledning. FreeLife  vet du ingenting om faktisk, No offence..

Anonymkode: 184e4...328

Skrevet

Ingen aksjer som anbefales av en fremmed på nett ihvertfall ;) Spør i banken din. Det er det tryggeste stedet å begynne. De har rådgivere som gir gratis veiledning. FreeLife  vet du ingenting om faktisk, No offence..

Jeg skjønner at jeg ikke har greie på det og at det er godt ment ;) Ja, kan jo spørre i banken. Hadde vært gøy bare å prøve.

Skrevet

Akuratt nå hadde jeg holdt meg unna. Ellers er det store langsiktige aksjer som lønner seg for nybegynnere (banken anbefaler fond, men fondene investerer jo også i aksjer og mye morsommere å velge selv)

Også morsomt med  high yield dividend aksjer, utbytteaksjer. ABG sundal collier, ocy, osv. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Sølv og gull er bare bipps unna 7 year low, og olje stuper. Leste at Irak har sendt 10 oljetankere med 19 millioner tonn olje mot USA nå..surplus oil. Irak flommer markedet. Blir spennende å se. 

Tror du det er lurt å kjøpe fysisk sølv og gull nå? Og hva med olje? 

Anonymkode: becc5...035

Skrevet

Ingen aksjer som anbefales av en fremmed på nett ihvertfall ;) Spør i banken din. Det er det tryggeste stedet å begynne. De har rådgivere som gir gratis veiledning. 

Ikke spør banken, de vil bare tjene penger på deg, så de vil at du skal kjøpe aktive fond. Det er bedre at du velger aksjer selv eller velger et indeksfond. 

Anonymkode: becc5...035

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...