Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at mange av oss tenker at oransje hår er stygt/ minst attraktivt av alle hårfargene? Jeg er en av de som har orange hår og jeg har hele barndommen og ungdomsårene fått kommentarer på det, både fra de på min egen alder og eldre. Når man har oransje hår så er man som regel bleik i huden og blir ikke spesielt brun om sommeren. Uansett hvor mye ute jeg var, så ble jeg aldri solbrun slik som de andre barna. Selv tenkte jeg ikke noe over det på den tiden, men jeg husker jeg ofte fikk kommentarer fra voksne på hvor bleik jeg var og at jeg måtte være mer ute slik at jeg fikk litt farge på kroppen osv.

Etter hvert som jeg ble eldre og det motsatte kjønn ble interessant, merket jeg fort at oransje hår og bleik hud ikke ble sett på som veldig attraktivt. Blondt hår var pent, brunt hår var pent, alt annet enn orange hår egentlig. Venninner snakket aldri om en gutt som "han med det brune håret" men man snakket om "han med det orange håret", og det var ganske tydelig at det var noe de fleste så på som stygt.

Jeg vet ikke når, men en eller annen gang i løpet av tenårene begynte jeg å se på min egen hårfarge som stygg. Det var fakta, jeg hadde fått den minst attraktive hårfargen og jeg ville farge håret mitt. Moren min var selvfølgelig uenig og fortalte meg ofte hvor fin hun syntes håret mitt var (slik som mødre gjør), men jeg trodde aldri på henne siden jeg var så vant med hva andre ungdommer og voksne mente. 

Barn kan si mye uten å tenke over at det er sårene for andre, men hvorfor stopper aldri enkelte voksne å snakke nedsettende om de med orange hår? Og kommer med kommentarer om de med oransje hår, f.eks. direkte til meg gjerne etterfulgt av latter. Jeg er nå kommet i den alderen at folk rundt meg begynner å tenke på å få barn og da kan de si "alt er greit, så lenge h*n ikke får oransje hår!",  akkurat som at det er det verste som kan skje. Skjønner jo så klart at folk har ulike preferanser, men hvorfor er det slik at til og med jeg som har oransje hår er enig, og ser på det som den minst attraktive hårfargen?        

Anonymkode: c51a2...4e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest FruPotter
Skrevet

Vet ikke. Jeg elsker oransje hår! Det er SÅ utrolig fint :)

Skrevet

Det er ikke stygt!! Ser ei på lesesalen om dagen som har DRITFINT oransje hår. Jeg hadde aldri passa det selv, men det ser utrolig naturlig og pent ut på henne. 

• Liker 4
Skrevet

Oransje/rødt hår er jo spesielt, og man stikker seg gjerne mer ut enn når man har blondt hår. Mer eller mindre ubevisst foretrekker man utseender som ikke stikker seg for mye ut, og det har nok en del å si i forhold til at de færreste mennesker i verden foretrekker rødt/oransje hår foran f.eks. brunt eller blondt. 

Det finnes jo mange mennesker med blondt og brunt hår som ikke ser spesielt pene ut i ansiktet, men de glir litt mer inn i mengden, og blir gjerne ikke like lett lagt merke til? 

Når det er sagt har jeg rødt hår selv, og har lært meg å elske hårfargen min. Synes det er topp å skille meg ut, og får ofte komplimenter for hårfargen min. Jeg blir aldri noen klassisk skjønnhet, men jeg har andre gode kvaliteter. ;)

Anonymkode: 86f59...50e

• Liker 3
Skrevet

Synest jentene generelt ser best ut med rød/oransje hår. Men det er godt nok mange fine menn med det også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mann på 21 med rødt hår. Først nå siste året jeg har godtatt det! Føler meg spesiell og ville aldri byttet farge ;) Samtidig gror jeg litt skjegg også, så det ser veldig bra ut!

Vær glad du har den fargen! Damene elsker det egentlig. 

Anonymkode: 243f2...810

• Liker 4
Skrevet

Har blondt hår med rødskjær og svært blek hud, blir heller aldri brun. Har aldri merket at gutter har valgt meg bort på grunn av hårfargen min. Det positive er vel at dem med rødskjær i håret visstnok ikke blir så fort grå, men heller lys blond. 

Anonymkode: 7a7ca...282

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker sånn hårfarge !!!Har alltid siden jeg var liten vært så sjalu på alle som var så heldig å ha så fin hårfarge fra naturens side. 

• Liker 2
Skrevet

Veldig flott med oransje hår. Vet ikke hvorfor noen skulle mene at det ikke er fint. Tror de fleste synes det er flott.

• Liker 3
Skrevet

Mann her. Har alltid likt damer med rødt hår. Må være ordentlig, ekte,  rødt, (helst langt) hår. Ikke farget, men ekte redhead! De er sjeldne og mystiske. De har ofte i tillegg nydelige fregner i ansiktet. Min erfaring er også at de er mer lidenskapelige, sprudlende og har en egen snert ved alt de gjør. Ja, så er det også min erfaring at de er, uten tvil, best i senga! 

Jeg leita lenge og vel, men til slutt fant jeg ei nydelig rødhåra dame,  og vi er nå lykkelig gift! 

Anonymkode: 9aabe...93b

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke rødt hår var noe fint når jeg var fjortis, men nå i tjueårene synes jeg det bare er penere og penere. Folk med rødt hår har gjerne pen, blek, porselenaktig hud, noen også fregner, og jeg synes det er nydelig. Vær stolt av hårfargen din! Jobbet en periode som frisør, og de med rødt hår har også veldig mye sterkere og tykkere hår enn det fine, pistrete blonde nordiske håret. Er selv brunette og relativt kommunegrå i fargen. Vær glad du har en såpass spesiell farge helt naturlig og ikke trenger å farge det. 

Anonymkode: f1102...c34

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes ikke rødt hår var noe fint når jeg var fjortis, men nå i tjueårene synes jeg det bare er penere og penere. Folk med rødt hår har gjerne pen, blek, porselenaktig hud, noen også fregner, og jeg synes det er nydelig. Vær stolt av hårfargen din! Jobbet en periode som frisør, og de med rødt hår har også veldig mye sterkere og tykkere hår enn det fine, pistrete blonde nordiske håret. Er selv brunette og relativt kommunegrå i fargen. Vær glad du har en såpass spesiell farge helt naturlig og ikke trenger å farge det. 

Anonymkode: f1102...c34

Veldig enig i denne! 

• Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

Kompisen min er ginger, jenter står omtrent i kø etter han, trur han helde på med rundt 10 stk berre no 😂

Har to venninner som også er gingere, men den eine har farga det. Ikkje så veldig populære, men har hatt noken på kroken.

Skrevet

Jeg synes at rødt hår er penest, men oransje kan også være fint. Jeg synes det er penest på jenter.

Anonymkode: c3910...365

Skrevet

Vel... Rødt hår med blek hud og noen regner er veldig pent.

Gulrotfarget hår og ti tusen fregner er ikke like pent.

Og det er få ting som har fått meg til å le så mye som South Park-episoden "Ginger kids"

• Liker 1
Skrevet

Har hatt ons med ei med oransje hår. Hun var dritsexy og skikkelig god i senga også ;) Voksne som kommenterer at de er så bleik og oransje hår ikke er pent er barn i voksne kropper. Trøst deg med det. 

Skrevet

Vel... Rødt hår med blek hud og noen regner er veldig pent.

Gulrotfarget hår og ti tusen fregner er ikke like pent.

Og det er få ting som har fått meg til å le så mye som South Park-episoden "Ginger kids"

Jeg og mange andre synes at det er svært vakkert også med mange fregner! :hjerte:

https://www.pinterest.com/pin/214554369721041933/

https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1265&bih=630&q=orange+hår&oq=orange+hår&gs_l=img.3..0l3j0i30l4j0i10i30j0i30j0i5i30.2032.5950.0.6443.10.10.0.0.0.0.105.774.9j1.10.0....0...1ac.1.64.img..0.10.769.KIMrFdURtTg#tbm=isch&q=Beauty+naturally+orange+hair&imgrc=fjDmdMINtHzvNM%3A

Anonymkode: 058df...32a

• Liker 3
Skrevet

Kvinner kler det gjerne bedre enn menn. Sånn er livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...