Gå til innhold

Legge inn tlf linje m/tanke på internett

Anbefalte innlegg

Gjest Julie i.i.
Skrevet

Heisann

Har fått beskjed om at jeg ikke kan få internett før jeg har lagt inn vanlig fasttlf. linje. Tenker på ADSL. Holder det da med en vanlig, analog tlf linje? Noen som vet om det er noen form for bindingstid på ab. dersom jeg installerer tlf linje? Er det kun Telenor som kan legge inn tlf linja?

Takk for svar!

Julie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få ADSL må du ha en telefonlinje/ledning inn i boligen. Du behøver ikke å ha et telefonabonnement. Dog, uten abonnement kan du måtte komme til å betale Kr.70 pr. mnd. ekstra.

Eller du kan få ADSL gjennom TVkontakten hvis du er tilknyttet fellesanlegg, og TV selskapet tilbyr denne tjenesten.

Skrevet

Ok,takk for svar!

Har tv, men ikke kabel tv.

Julie

Gjest Anonymous
Skrevet

Eller du kan få ADSL gjennom TVkontakten hvis du er tilknyttet fellesanlegg, og TV selskapet tilbyr denne tjenesten.

Du får ikke ADSL gjennom kabel-tv. xDSL går kun over telefonlinja.

De færreste steder har bredbånd over TV-kabel, har også hørt at det ikke er allverden å skryte av.

Gjest Anonymous
Skrevet
For å få ADSL må du ha en telefonlinje/ledning inn i boligen. Du behøver ikke å ha et telefonabonnement. Dog, uten abonnement kan du måtte komme til å betale Kr.70 pr. mnd. ekstra.

Du må ikke betale noe ekstra hos nextgentel

Skrevet

Velger du det billigste alternativet til nextgentel må du betale 60,- i mnd ekstra.

Her i huset har vi Charlie til 498,- (1700/512) og er kjempefornøyd med NextGenTel :P

Gjest NOMADEN
Skrevet

Du får ikke ADSL gjennom kabel-tv. xDSL går kun over telefonlinja.

De færreste steder har bredbånd over TV-kabel, har også hørt at det ikke er allverden å skryte av.

Jodda. Jeg skriver"Hvis kabelselskapet tildbyr denne tjenesten"

UCP og Alfanett i Bærum tilbyr bredbånd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men ikke ADSL. xDSL for du ikke gjennom kabel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Men ikke ADSL. xDSL for du ikke gjennom kabel.

Skrevet

Stemmer det gjest skriver.

ADSL står for Asymmetric Digital Subscriber Line og er en teknologi som gjør det mulig å overføre store datamengder i vanlige kobberlinjer. ;)

Det eneste du trenger er en telefonlinje. Den kan du dele mellom internett/telefon om du ønsker.

Hvis du vil ha SDSL, må du ha en egen telefonlinje til dette, men det er fortsatt den kobberlinjen vi snakker om.

For å kunne benytte kabel-tv-linjene (standard coax selvklart), må kabeltvnettet ditt være utbygd for å håndtere returtrafikk. (Vanligvis er det bare enveiskommunikasjon som foregår via kabel-tv)

Er dette i orden, trenger du bare et kabelmodem mellom nettverkskortet ditt og kabeltvutgangen i veggen. Enkelt og greit. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...