Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før mente jeg at de var omtrent som oss, og at de lett kunne tilpasse seg "vår verden" og vår kultur. Det tror jeg ikke lenger.

Jeg har sett mange innvandrerkvinner som er mishandlet av mannen sin. Jeg ser at disse mennene mener at kvinner ikke er noe verdt, og at de kun er en eiendel. Jeg har også sett at det gjelder kvinner i 2. generasjon, altså kvinner som er vokst opp her, og hvor familien er betraktet som integrert. Det betyr at disse har hatt 30 år på å omstille seg til et mer vestlig syn på kvinner, men det har ikke skjedd. Jeg har sett at kvinner i 2. generasjon har fått kode 6 (der de får ny identitet, og aldri igjen kan ha kontakt med familien) fordi det er fare for æresdrap. 

Tyrkia er f.eks kjent for å være sekulært, men likevel skjer det mange æresdrap hver uke der. Dette er et land nordmenn elsker å feriere i, men de færreste kjenner til dette. Æresdrap i Tyrkia har økt i omfang de siste 15 årene, til tross for at de vil bli medlem i EU, og til tross for den skulære tilnærmingen.

Når det gjelder muslimske kvinner, har jeg møtt flere fra ulike land. Det som går igjen er at de føler seg mye bedre enn oss norske kvinner, fordi de er mer "ærbare" i måten de kler seg, og det er ikke vanlig for dem å være selvstendig og fri etter at de er voksne. De tror at vi ligger med hvem som helst, og ser ned på at vi "ofte er alene med menn", som de sier. Jeg opplever at de er rasistiske og nedlatende i forhold til hvordan vanlige norske kvinner lever. Likevel har jeg opplevd å ha god kontakt og også vennskap med muslimske kvinner, og at de endrer synet på "norske kvinner" når de blir kjent med oss. Dette er ofte kvinner som har vært utelukket (av sine menn) fra fellesskap med norske kvinner.

Dette har gjort at jeg nå er fullstendig imot at vi får mange muslimske innvandrere hit! Jeg tror ikke det vil medføre noe godt for samfunnet vårt hverken på kort eller lang sikt. På lang sikt vil det nok bety at vi må endre måten vi lever på, og at vi må tilpasse oss muslimske verdier.

Anonymkode: 42e1a...9c8

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt du har åpnet øynene for realitetene.

• Liker 5
Skrevet

Herregud, holder det ikke med "muslimer er så jævlige"-tråder her på KG nå? Hvor mange ganger skal man kverne på den samme visa, dette er jo spam.

Anonymkode: e261a...5f8

• Liker 3
Skrevet

Herregud, holder det ikke med "muslimer er så jævlige"-tråder her på KG nå? Hvor mange ganger skal man kverne på den samme visa, dette er jo spam.

Nei, det er en kultur som forherliger mange avskyelige aspekter.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Før mente jeg at de var omtrent som oss, og at de lett kunne tilpasse seg "vår verden" og vår kultur. Det tror jeg ikke lenger.

Jeg har sett mange innvandrerkvinner som er mishandlet av mannen sin. Jeg ser at disse mennene mener at kvinner ikke er noe verdt, og at de kun er en eiendel. Jeg har også sett at det gjelder kvinner i 2. generasjon, altså kvinner som er vokst opp her, og hvor familien er betraktet som integrert. Det betyr at disse har hatt 30 år på å omstille seg til et mer vestlig syn på kvinner, men det har ikke skjedd. Jeg har sett at kvinner i 2. generasjon har fått kode 6 (der de får ny identitet, og aldri igjen kan ha kontakt med familien) fordi det er fare for æresdrap. 

Tyrkia er f.eks kjent for å være sekulært, men likevel skjer det mange æresdrap hver uke der. Dette er et land nordmenn elsker å feriere i, men de færreste kjenner til dette. Æresdrap i Tyrkia har økt i omfang de siste 15 årene, til tross for at de vil bli medlem i EU, og til tross for den skulære tilnærmingen.

Når det gjelder muslimske kvinner, har jeg møtt flere fra ulike land. Det som går igjen er at de føler seg mye bedre enn oss norske kvinner, fordi de er mer "ærbare" i måten de kler seg, og det er ikke vanlig for dem å være selvstendig og fri etter at de er voksne. De tror at vi ligger med hvem som helst, og ser ned på at vi "ofte er alene med menn", som de sier. Jeg opplever at de er rasistiske og nedlatende i forhold til hvordan vanlige norske kvinner lever. Likevel har jeg opplevd å ha god kontakt og også vennskap med muslimske kvinner, og at de endrer synet på "norske kvinner" når de blir kjent med oss. Dette er ofte kvinner som har vært utelukket (av sine menn) fra fellesskap med norske kvinner.

Dette har gjort at jeg nå er fullstendig imot at vi får mange muslimske innvandrere hit! Jeg tror ikke det vil medføre noe godt for samfunnet vårt hverken på kort eller lang sikt. På lang sikt vil det nok bety at vi må endre måten vi lever på, og at vi må tilpasse oss muslimske verdier.

De samme argumentene kan rettes mot norske menn. Uansett så er det likegyldig hva du ønsker fordi meningene ikke vil ha påvirkning. 

Gjør deg og andre kritikere en tjeneste, løft kvaliteten

Endret av hjelpme4
  • Liker 3
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Er så enig med deg, ts. :jepp: Vil at den vestlige delen av verden skal fortsette med å være vestlig og å ikke bli tatt over av muslimsk kultur, religion og verdier.

Skrevet

De samme argumentene kan rettes mot norske menn. Uansett så er det likegyldig hva du ønsker fordi meningene ikke vil ha påvirkning. 

Jeg er ikke enig i at det samme gjelder for norske menn. Jeg har sett veldig store ulikheter fra muslimske menn i forhold til norske menn. Norske menn er oppvokst med en helt annen kultur enn muslimske menn er. 

Når det gjelder å løfte kvaliteten, så bør vel du også bidra til det! I en diskusjon, holder det ikke å bare slenge ut påstander uten å komme med noe selv.

• Liker 4
Skrevet

Herregud, holder det ikke med lykkejegere som migrerer til Norge for å snylte på oss fordi de ville ha bedre levestandard enn de hadde der de var fra før? Hvor mange lykkejegere skal politikerne påfør landet?

• Liker 4
Skrevet

Morsomt å se at Siv Jensen-begrepet "snikislamisering" som i de siste årene har vært på allers lepper har stilnet nå som Siv og co er i regjering :laugh:

Anonymkode: d4608...689

• Liker 2
Skrevet

Disse muslimske jentene tør ikke være nedlatende overfor muslimske gutter som sprader rundt i vestlige klær og oppfører seg mer "horete" enn noen. Da velger de muslimske jentene heller å se ned på noen som det er trygt å se ned på, norske jenter. Patetisk egentlig.

Anonymkode: 804f0...19f

• Liker 3
Skrevet

Har du kanskje glemt at man ikke skal gå mange årene tilbake i tid før man finner mindre tiltalende holdninger blant etniske norske når det kommer til kvinnebildet? Spørsmålet om ære: Hvorfor skal kvinner på død og liv ha beine i kryss? Hvorfor kan en man gå med bar overkropp ute på gata, mens en barbrystet kvinne ville fått forelegg? Kan det handle om sømmelighet (som har rot i ære)? Men der stiller ikke Norge i særstilling. Er vel mer universelt det kanskje.
Hvorfor tjener kvinner mindre enn menn til tross for like utdanning, stilling og arbeidsoppgaver? Den maskuline dominans?
:opplyser:

Enn om en etnisk norsk jente ville date/gifte seg med en muslim, og familien hennes stilter ultimatum om å enten velge kjæresten eller familien(som ikke ønsker bekjentskap med en muslim)? Kan det handle om ære, fordommer og uvitenhet? 

Religion og kultur er veldig ofte innfløktige. Selv i spørsmålet om kvinners bruk av hijab er omdiskutert blant islamske lærde: er det et påbud eller en rettledning? Noen muslimske kvinner velger selv, andre blir nødt til bøye seg for familiens forventninger/holdninger.:opplyser:

Kvinnebildet hos en del vestlige menn(og andre regioner selvsagt) er jo at de gjerne vil ha en kvinne som de ikke vil dele med andre menn. En dame kjent som "tilgjengelig" i en fysisk seksuell kontekst blir ofte sett på som "løs". Hvorfor? Kan det ha rot i arven fra statsreligionen vi har her til lands om sømmelighet, synd, og ære?
I en mer "normal" sosial setting har kvinnen fått en langt større plass i samfunnet idag enn før, men det måtte en kamp til, som senere har resultert i lovverk som (prøver å )ivaretar kvinnens interesse. Så langt har man kanskje ikke kommet i en deler av verden. 

Noen vil si at de er stolte av at Norge er en kristen nasjon, men troen blant folket er som kjent ikke noe man kan skryte av akkurat. Noe som er greit mtp personlig autonomi og selvbestemmelsesrett. Nettopp personlig autonomi er noe vi nordmenn nyter, og det er ikke  tilfelle i muslimske stater. Dog er ikke statlig inngripen i folks privatliv noe særegen for muslimer. Kulturelle koder er minst like undertrykkende, hvorpå de oftest utledes eller harmoniseres med den religiøse praksisen. Hva har muslimer, kristne, og jøder i USA, Midtøsten, Israel og Russland til felles i synet på homofile? Jo, de henviser homofili til bibelen, koranen, og toraen, som noe syndig. Dog er graden av en konservativ praksis varierende fra region til region og stat til stat.

Hva med spørsmålet om utdanning? Hvem bestemmer hva som skal undervises på utdanningsinstitusjonene? I områder hvor religion har sterk fotfeste i samfunnet, har de gjerne en meget sterk posisjon i statsappartet (f.eks. om abort i Latin Amerika). Hvorfor er facebook, youtube, og twitter stent eller lagt under statlig sensur(Kina, Russland, Iran)? Fordi myndighetene vil selv styre holdningene blant deres innbyggere, og dermed begrense kulturelle eller samfunnsmessige utfordringer/invasjon fra utlandet.

• Liker 2
Skrevet

Disse muslimske jentene tør ikke være nedlatende overfor muslimske gutter som sprader rundt i vestlige klær og oppfører seg mer "horete" enn noen. Da velger de muslimske jentene heller å se ned på noen som det er trygt å se ned på, norske jenter. Patetisk egentlig.

At jenter ser ned på hverandre er vel ganske universelt? Dog ikke at ser på hverandre som horer altså.
Har du noen gang sett hvor sterk blikk jenter gir hverandre?

• Liker 1
Skrevet

At jenter ser ned på hverandre er vel ganske universelt? Dog ikke at ser på hverandre som horer altså.
Har du noen gang sett hvor sterk blikk jenter gir hverandre?

Forskjellen er i mine øyne den ekstreme forskjellen i oppførsel som tillates for muslimske jenter og muslimske gutter. Det blir jo litt patetisk for jenter å gjemme seg bak at man er så religiøs samtidig som man ikke tør å se ned på guttene som fremstiller seg som stolte muslimer. Det er tross alt ikke norske jenter som diskriminerer muslimske jenter og heller ikke norske jenter som fremstiller seg som dypt religiøse. Likevel er det de som blir sett ned på av muslimske jenter mens de ikke tør det samme overfor deres muslimske brødre.

Skrevet

Enig i det du sier, TS. Så klart er ikke alle like, og jo mer de har med nordmenn å gjøre, des bedre blir de (som oftest. Men jeg kjenner igjen fenomenet som du beskriver, og liker det ikke. Når det blir mange nok til at de kan lage egne miljøer og ghettoer, da har det norske samfunnet tapt. 

• Liker 1
Skrevet

Har du kanskje glemt at man ikke skal gå mange årene tilbake i tid før man finner mindre tiltalende holdninger blant etniske norske når det kommer til kvinnebildet? Spørsmålet om ære: Hvorfor skal kvinner på død og liv ha beine i kryss? Hvorfor kan en man gå med bar overkropp ute på gata, mens en barbrystet kvinne ville fått forelegg? Kan det handle om sømmelighet (som har rot i ære)? Men der stiller ikke Norge i særstilling. Er vel mer universelt det kanskje.Hvorfor tjener kvinner mindre enn menn til tross for like utdanning, stilling og arbeidsoppgaver? Den maskuline dominans?:opplyser:

Enn om en etnisk norsk jente ville date/gifte seg med en muslim, og familien hennes stilter ultimatum om å enten velge kjæresten eller familien(som ikke ønsker bekjentskap med en muslim)? Kan det handle om ære, fordommer og uvitenhet?

Akkurat, så fordi det finnes negative holdninger her allerede, så er det en god ide å masseimportere mennesker med enda mer råtne og ondskapsfulle holdninger.

Da blir det skikkelig fremgang, vet du...

• Liker 4
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

:P Glemte knappen

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Du mener Norge kan sammenlignes med Islamske land? Hvor vanlig er det med æresdrap og offentlige steininger i Norge? Må norske kvinner kle seg i burka? Hvordan står det til med økonomien og samfunnet generelt i islamske land?

Du vet visst svært, svært lite om verden. 

Anonymkode: dc6ba...b81

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du mener Norge kan sammenlignes med Islamske land? Hvor vanlig er det med æresdrap og offentlige steininger i Norge? Må norske kvinner kle seg i burka? Hvordan står det til med økonomien og samfunnet generelt i islamske land?

Du vet visst svært, svært lite om verden. 

Anonymkode: dc6ba...b81

Jeg er ikke imponert. Det at tyr til stråmannsargumenter, gir meg forståelse på hvorfor andre ikke gidder å diskutere med deg og dine likesinnede. Det er vel åpenbart at jeg snakker om menns holdninger til kvinner?

Bedre lykke til neste gang

Endret av hjelpme4
Skrevet

Ryddet for personangrep og persondebatt.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...